/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
heavy cream ???????
Fra : netper
Vist : 2205 gange
50 point
Dato : 27-09-02 09:01

Cream = fløde er heavy cream så flødeskum ??

Mvh
Per

Accepteret svar
Fra : mcloud

Modtaget 60 point
Dato : 27-09-02 09:16

hej Per
heavy cream er et engelsk udtryk for en ekstra fed fløde med et fedtindhold på over 36 %
mvh mcloud

Godkendelse af svar
Fra : netper

Dato : 27-09-02 09:21

Altså!!!

Det har vi jo slet ik herhjemme, og hvis vi havde var det nok ik politisk korekt *GG* men mon ik man kan oversætte det til alm fløde så

per

Kommentar
Fra : mcloud

Dato : 27-09-02 09:33

hej per
Jeg ville nok skrive fløde med højt fedt indhold, den mælk du får fra forskellige kvægracer indeholder f. eks forskellig mængde fedt .
mcloud

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-09-02 08:01

> Cream = fløde er heavy cream så flødeskum ??

Jeg gætter på at det er piskefløde (=flødeskum)

Bettina

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-09-02 08:17

> Cream = fløde er heavy cream så flødeskum ??

Nej det er mere en slags creme fraise, bare med meget mere fedt (vist op mod
40-50%!) Jeg kender flere engelske kokke der bander over at det ikke er til
at opdriver herhjemme...

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-09-02 09:06

"Thïngmand" <michael@thingmand.invalid> skrev i en meddelelse
news:3d9405e6$0$70229$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Cream = fløde er heavy cream så flødeskum ??
>
> Nej det er mere en slags creme fraise, bare med meget mere fedt (vist op
mod
> 40-50%!) Jeg kender flere engelske kokke der bander over at det ikke er
til
> at opdriver herhjemme...

Mnja, den er ikke, men den har et så højt fedtindhold at den er tyk som
Creme Fraice.

Man kan lave det ved at lade en karton piskefløde stå natten over, og skumme
den øverste halvdel af.

MVH

Peter

Kommentar
Fra : calista

Dato : 27-09-02 11:04

Altså.. det blev jeg ikke meget klogere af*GG*
Kan man eller kan man opdrive det herhjemme?? Eller evt erstatte det med noget andet? Bortset fra, at lade en piskefløde stå natten over???

mvh

Calista

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-09-02 10:16

Thïngmand skrev:

>> Cream = fløde er heavy cream så flødeskum ??
>
> Nej det er mere en slags creme fraise,

På amerikansk er "heavy cream" en flødetype med en fedtprocent på
36-40% smørfedt - altså det samme som vi kalder "piskefløde" her-
hjemme: <http://www.google.com/search?q=heavy+cream+butterfat>.

> Jeg kender flere engelske kokke der bander over at det ikke er
> til at opdriver herhjemme...

Mon ikke det er "double cream" (= to gange centrifugeret fløde) du
tænker på? Det er et britisk fænomen som indeholder 48% smørfedt:
<http://www.google.com/search?q=double+cream+butterfat>.

// Klaus

--
><>    vandag, môre, altyd saam

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-09-02 10:54

"Klaus Alexander Seistrup" <jakabov119@magnetic-ink.dk> skrev i en
meddelelse news:jakabov+cb41ff51-1ca9-4f51-8219-2c7cd20724f5@news.szn.dk...
> Thïngmand skrev:
> > Jeg kender flere engelske kokke der bander over at det ikke er
> > til at opdriver herhjemme...
>
> Mon ikke det er "double cream" (= to gange centrifugeret fløde) du
> tænker på? Det er et britisk fænomen som indeholder 48% smørfedt:
> <http://www.google.com/search?q=double+cream+butterfat>.

Du har ret - Heavy cream og Double cream er ikke det samme, my mistake.

/P

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-09-02 11:12

"netper" skrev d. 27-09-02 08:01 dette indlæg :
> Cream = fløde er heavy cream så flødeskum ??
>
> Mvh
> Per
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>
Indlægene der sendes på kandu kommer åbenbart ikke med i denne gruppe
her, så her er det svar som jeg har sccepteret på kandu

hej Per
heavy cream er et engelsk udtryk for en ekstra fed fløde med et
fedtindhold på over 36 %
mvh mcloud

Per

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-09-02 09:01

> Mon ikke det er "double cream" (= to gange centrifugeret fløde) du
> tænker på? Det er et britisk fænomen som indeholder 48% smørfedt:

Whops! - got me

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-09-02 17:23

"Klaus Alexander Seistrup" <jakabov119@magnetic-ink.dk> wrote in
message
news:jakabov+cb41ff51-1ca9-4f51-8219-2c7cd20724f5@news.szn.dk...
> Thïngmand skrev:

> > Jeg kender flere engelske kokke der bander over at det ikke er
> > til at opdriver herhjemme...
>
> Mon ikke det er "double cream" (= to gange centrifugeret fløde) du
> tænker på? Det er et britisk fænomen som indeholder 48% smørfedt:
> <http://www.google.com/search?q=double+cream+butterfat>.

Vi fik engang Øllingegåård til at lave os en liter.

mvh
Peter