/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Kold Gilera Trækker Vildt..
Fra : Runner4500
Vist : 364 gange
60 point
Dato : 28-05-05 11:50

Jeg har en Gilera Runner LC DD

Har lige samlet den, nyt cylinderkit og udstødning!

den trækker sygt når den er kold, går nemt på baghjul, men når den bliver varm mister den en del trækkraft!
regner med at det er noget med justeringen..
Hva kan der være galt? Kan dysen være for lille? elller?

Håber på nogle gode svar, har desværre ikke flere point, men skal nok forhøje så snart jeg får flere!

Runner´en har:
Polini Vario
polini cyllinderkit 47mm H2o 70cc
21mm amal kapo ca dyse 100
tecnigas next 70cc udstødning
powerfilter
Racing tændrør
ingen begrænsninger
Fed Metallic sort lak
6 Stk 8x kraftig blå neon

Kommentar
Fra : DioXin

Dato : 28-05-05 12:06

det er fordi variomatik systemet er koldt. det yder bedst koldt. cyllen yder bedst varm.
hvis variomatikken bliver for varm kan der komme op til 40% effekt tab uden at overdrive

prøv at køre en lang tur. når den yder dårligt som du siger så skrug variator skjoldet af og mærk om vario og/eller remskiver er meget varme. de bliver varme men kan du ikke holde hånden på dem pga meget varme er det fordi remmen glider.
så skal der en strammere trykfjeder i, og måske en ny rem/vario hvis de er "brændte", (meget blanke).

håber det hjælper...

Kommentar
Fra : schindler

Dato : 28-05-05 12:07

vil lige høre med, der jeg har den samme problem...:(

Kommentar
Fra : Runner4500

Dato : 28-05-05 12:11

varioen bliver overhoved ikke varm, den er ventileret enda med at stort luftindtag ved siden af min køler oppe foran.. den bliver max 25 grader på en dag hvor der er 20 garders lufttemperatur.. har målt tempen med en laser dims..
så det kan det ikke være..

ellers nogen forslag?

Kommentar
Fra : Runner4500

Dato : 28-05-05 12:14

har forresten os næsten nyt vario (kørt 200km) og ny rem (kørt 50km) og har 35kg trykfjeder (Kørt 50km)

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 28-05-05 12:18

Vild hurtig opsætning.
Din dyse skal ned på 96
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Runner4500

Dato : 28-05-05 12:30

jo tak da.. den flytter sig os okay.. sikker på der skal mindre dyse i..? jeg forrestillede mig nemlig større, den har nemlig heller ikke noget gasrespons det sidste stykke på håndtaget..

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 28-05-05 12:42

Nej så er jeg ikke helt sikker, for manglende gasrespons det sidste stykke tyder på den nu har for lille dyse.
Er din karburator med autochokker, for så får du lidt extra benzin når den er kold.
Jeg syntes ellers at en 100 dyse er stor, for de fleste der kører med AC motor klarer sig med 94-96 dyser, men det er jo forskellig fra din LC, og er da et forsøg værd at prøve med en ca 106 dyse.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Runner4500

Dato : 28-05-05 13:20

ja men jeg har før været oppe og køre med en 120 der havde jeg et meget stort filter.. men vil da lige prøve med en anden dyse så..

Kommentar
Fra : Runner4500

Dato : 28-05-05 17:31

der er os for varmt til at chokeren slår til, der skal vi altså ned omkring 6-7grader så det er ikke der der gør en forskell...

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 28-05-05 18:19

Du kan undgå det med at den går på baghjul ved at montere en cykelkurv på den´og fylden den op med brosten. Det burden holde forenden nede.

Kommentar
Fra : Runner4500

Dato : 28-05-05 19:11

Fra : Flash77 Dato : 28-05-05 18:19

Du kan undgå det med at den går på baghjul ved at montere en cykelkurv på den´og fylden den op med brosten. Det burden holde forenden nede.

Tak for rådet.. vill jeg da straks gøre...