/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Navigation fra en Touareg
Fra : trix86
Vist : 356 gange
120 point
Dato : 28-05-05 01:08

Hej...
Jeg ville høre om der er nogle som ved, om man kan tilslutte et orig. navigations sæt, fra en vw touareg, golf, passat mm., i en hvilken som helst bil(ved godt hullet i instrumentbrættet måske ikke passer).. Det jeg vil vide, er om det er nødvendigt at slutte den til bilens computer, eller om man kan få den til at virke, ved bare at tilslutte strøm og antenne...

Mvh. Martin

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 28-05-05 05:33

Hej

Du kan godt flytte et navigationsanlæg fra en bil til en anden. det er et større arbejde. Du skal huske antenne som normalt sidder i forruden. der skal kables til speedometer samt gearkassen, så anlægget bliver informeret om du bakker og hvor stærk du kører ( det skal de gode anlæg VDO).

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : trix86

Dato : 28-05-05 10:43

Okay.. Jeg ved godt der er sådan en "info" knap, hvor man for infomationer om bilen... men det er det om det er nødvendigt at tilslutte den funktion, for at navigationen, cd, tv og radio virker..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-05-05 14:56

Hvorfor ikke finde et der passer til DIN bil fremfor at købe et anlæg der passer til din "nabos" bil.
Der er jo også mange anlæg der er universale til alle biler.

Kommentar
Fra : trix86

Dato : 28-05-05 15:58

Det er fordi min bil er en nissan pick-up fra 1990, og der er ikke installeret/plads til en orig. navigation.. Derfor skal jeg havde lavet et nyt instrumentbræt, og hvis den kan lade sig gøre, ville jeg gerne havde vw's orig. navigation sat i.. Og det er ikke kun for ikke at fare vildt, det er ligeså meget for at få en skræm til tv, ps og dvd i, uden at det ser thansen agtigt ud..