/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
hurtig en-mands jolle
Fra : jeppenp
Vist : 2213 gange
120 point
Dato : 27-05-05 21:26

har sejlert erupa i 4 år.. på for sjov neveau... men syntes det går for langsomt...det skal helst blæse en 9 m/s for at det er sjovt....
så skal have en jolle med fart på... nu kommer det store problem den skal ikke koste for meget.. har tænkt på måske at sejle lidt kapsejlas så den skal ikke være for spiciel...

jeg har tænkt på et par stykker..

musto skift, en jolle med trampetzs og genua... har ikke fundet noget på dansk
contess, den ser meget sjov ud,, nogen der hatr nogen erfaring.

jeppe

Kommentar
Fra : jeppenp

Dato : 27-05-05 21:33

en lille fej.... det er ikke contess men contender... sorry

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 28-05-05 10:27

Hej jeppenp!
Skal det være sjovt og skal det gå stærkt, så må det blive Trapezjollen.
Det må være muligt at finde en brugt til fornuftig pris.
Kig lidt her:
http://www.trapezjolle.dk/
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : jeppenp

Dato : 28-05-05 18:51

kan man sejle en i en trapzjolle

"Trapezjollen er en hurtig og levende tomandsjolle" citat fra hjemmesiden

det skal helst være en enamds jolle.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 29-05-05 13:53

Yep--man kan sejle alene i en trapez, men det er nemmere med 2 mand.

Accepteret svar
Fra : trimare46

Modtaget 120 point
Dato : 07-06-05 10:18

Hvis du skal have en sjov enmandsjolle, skal du have en int. moth.
Det er en konstruktionsklasse, og der sejles kapsejlads over hele verden i dem.
En sejlklar jolle vejer godt 20 kg, så det er noget med fart og spænding i.
Jegved det, for jeg har selv haft en.

Kommentar
Fra : jeppenp

Dato : 07-06-05 13:57

vil gerne høre lidt mere om int. moth

kan ikke finde noget på google.... også gerne nogle links.. og hvis du kender nogel der måske vil give en prøve tur... for vil gerne prøve en jolle inden jeg køber en

og kom da stadig med ideer...

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 07-06-05 14:14

Jeg købte min i århus hos en bådebygger der hedder Jesper Kold, som også selv sejlede ( ihvertfald dengang, for det er mange år siden)
Jeg tror nok han holdt til i Dannebrogsgade
Den var bygget af en lærling, det var hanssvendestykke.
http://www.google.dk/search?hl=da&q=international+moth&meta=
Men prøv på ovenstående link. Der finder du også i hvertfald et foto af dyret

Kommentar
Fra : jeppenp

Dato : 07-06-05 14:20

har set de billeder...

han han en email... så vil jeg da prøve at høre ad... havd gjore du med din..

jeppe

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 07-06-05 14:26

Min er skrottet for flere år siden.
Den kunne ikke klare en frontal kollision med en pæl.
Jeg kan ikke hjælpe dig med en emailadresse, men hvis du søger på international moth, skulle det være mærkelgt om der ikke dukker et eller andet op

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 12-08-05 19:55

Kære kandubruger!
Du har stillet dette spørgsmål i kandu for over 1 måned siden og fået svar.
Det er almindeligt i kandu at man takker for hjælpen og lukker spørgsmålet. Når du ikke har gjort det, skyldes det formodentlig en forglemmelse eller ukendskab til hvordan.
Man takker for hjælpen ved at acceptere et af svarene, dette gøres ved at trykke på ”accepter som svar” ovenover og til højre for det svar du synes er bedst.
Det er muligt at svaret/svarene ikke er lige hvad du håbede på, men så vælger du blot det svar der kommer nærmest.
De point du har udsat som belønning for et svar, er alligevel tabt for dig i samme øjeblik spørgsmålet er stillet.

Mvh.
dabj

Kommentar
Fra : jeppenp

Dato : 13-08-05 11:58

det ved jeg godt... men der kunne jo stadig kommer svar....

og da der ikke findes et svar på det her spøgsmål, er der jo mange rigtige....

jeppe

Godkendelse af svar
Fra : jeppenp

Dato : 13-08-05 12:02

Tak for svaret trimare46.

men hvis du høre noget om jollen vil jeg gerne høre noget... der findes vist kun 2 i danmark..

jeppe