/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
banner reklamer - væk med dem
Fra : jeanette18
Vist : 553 gange
50 point
Dato : 27-05-05 17:56

Heysalaysa::))
Jeg har ved et tidligere indlæg forsøgt at finde svar på mit spørgsmål men uden den store succes så jeg prøver atter engang.

Jeg benytter nortons firewall udelukkende fordi den har funktionen at den kan blokere for de meget irriterende banner reklamer. Men.... norton volder mig andre problemer hvorfor jeg godt kunne tænke mig at skifte til sygate.

Mit spørgsmål går kort og godt ud på om der findes andre programmer som kan fjerne reklamerne? Jeg har prøvet popupwasher, google toolbar m.fl. men de evner ikke opgaven:(

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-05-05 18:28

Tror ikke der findes noget effektivt til at fjerne bannerreklamer med! Normalt er det jo et ekstern link der bliver kaldt fra hjemmesiden af! Så ville hele ideen med hjemmesider gå fløjten! Popup stiller det sig lidt anderledes overfor for fordi det åbner en ny browser side som regel!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-05-05 20:29

Mange banner reklamer er blot en animeret *.gif fil (GIF89a) med et link eller en flash-ting ditto. Medmidre du vil spærre for at vise billeder og flash (..kan spærres i f.eks. SpywareBlaster) i din browser, må du nok leve med dem. Du kan spærre for de typer der indeholder scipting i ActiveX, med div. blockere, men det er vist også dét.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-05-05 20:36

ActiveX (..under Internetindstillinger...->Sikkerhed), multimedie og billeder (..under Internetindstillinger...->Avanceret) kan som standard slås fra i IE

..men så er der sgu ikke meget grin ved de fleste hjemmesider, medmindre det kun er selve teksten du vil læse

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 27-05-05 20:53

ok molokyle, jeg prøver dit tip af.

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 50 point
Dato : 27-05-05 21:53

jeanette18 -> Selvom du slår visningen af banneret fra, i form af at forbyde billedevisning i IE, vil linket til reklamen stadig være aktiv og du vil evt. få vist en reklametekst i stedet

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : jeanette18

Dato : 06-06-05 21:47

Heysa. Resultatet blev at jeg har valgt at investere i firewallen zonealarm pro - et program som ser meget effektiv ud og som også er i stand til at opfylde mine krav m.h.t. blokering af bannere og andet skidt:)

Tak for indlæggene:)