/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
s3 sava skærmkort
Fra : PARKENSS
Vist : 500 gange
300 point
Dato : 27-09-02 00:17

Hej

Mon nogen her kender et program til dette skærmkort så det ikke kun kører med sort/ hvide farver på Tv-skærmen ??

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 27-09-02 00:42

http://www.lyberg.dk/compaq/

på denne side er der en driver til et kort der hedder sådan her, men jeg ved ikke om det er sådan dit kort hedder : S3 Inc. Savage 4

Kommentar
Fra : SANTA2002

Dato : 27-09-02 10:20

Jeg tror Melander har ret idet der ikke findes grafik kort med et sådant navn efter hvad jeg ved ihvert fald

Prøv at installere driveren fra Melanders link

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 27-09-02 10:34

Hej Parkenns,

er "s3 sava" til selve computer skærmen eller et grafikkort?
hvorfor jeg spørger er fodi jeg både er stødt på den som skærm og som grafikkort, mest som et onboardgrafikort med 4 eller 16 Mb ram...

men har du evt. lidt flere oplysninger om selve "S3 Sava"... i tilfælde af det er et grafikkort f.eks. hele model navnet, samt hvormange Mb ram det har...

hvis det er et onboard grafikkort, ved du så hva' bundkortet hedder... du ka' evt. køre denne her test... med programmet "Bios Wizard"... -->
http://www.motherboards.org/files/programs/bwz-rel.exe

når du så har åbnet Bios Wizard... og kørt run, og save... vil den kreere en tekstfil "bwz.txt"... her ka' du så kopier følgende, som i eksemplet her nede under... ind på siden så vi ka' kigge på det...

f.eks. er det her et resultat fra mit ASUS bundkort med Bios Wizard... -->
---------------------------------------------------------------------
BIOS Manufacturer : Award Modular BIOS v6.0
BIOS ID : 01/04/2002-I815EP-TUSL2-C
BIOS Date : 01/04/02
BIOS OEM Signon : ASUS TUSL2-C ACPI BIOS Revision 1011
BIOS ROM Size : 256K
Chipset : Intel Solano 815/EM rev 2
Super I/O Chip : Known super I/O chip is not found
---------------------------------------------------------------------

programmet er hentet fra denne side... -->
http://www.motherboards.org/moboidtools.html

som regel har bundkort producenterne også drivers til deres onboardgrafikkort...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 27-09-02 11:44

Hej igen

Starup>>

Det er en Ibm-bærbar der er tale om.
Grafikkortet er Onboard med 8 Mb ram. Mere kan jeg desværre ikke oplyse

Melander > Tak for tippet med driveren, men det er et Program som sådan jeg søger efter.

Mvh
Parkenss

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 300 point
Dato : 27-09-02 13:07

Hej Parkenss,

oki doki...

ka' du så ikke prøve at køre denne test fra IBM's side... idet de så har driverene til den pågældende grafikkort til deres model... når du går ind på siden ska' du trykke på knappen... "Detect Type/Model"... -->
http://www.pc.ibm.com/qtechinfo/MIGR-49QTT6.html

når du så har fået fat i model nummeret, ka' du indtaste det her i feltet hvor der står "Quick path to a product"... -->
http://www.pc.ibm.com/support?lang=en_US&page=root&brand=IBM+Aptiva%7CAptiva%7C2178%7C851&doctype=Hot+news&subtype=Cat&up=unknownuser1033070190

men er det en ThinkPad iSeries et eller andet og hvilken version af windows er der på den?

mvh.

Strarup

Godkendelse af svar
Fra : PARKENSS

Dato : 28-09-02 01:18

Hej

Vedkommende jeg skulle spørge fra, har imellemtiden selv kontaktet IBM og fået den tilbagemelding at hans bærbare ikke kan komme til at køre tilfredsstillende video på TV.

Takker mange gange for hjælpen.

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-09-02 08:02

"PARKENSS" <PARKENSS.news@kandu.dk> crashed Echelon writing
news:WyLk9.34262$Qk5.1459795@news010.worldonline.dk:

> Mon nogen her kender et program til dette skærmkort så det ikke kun
> kører med sort/ hvide farver på Tv-skærmen ??

Gfx kortet kører i NTSC format og dit TV PAL-B/G??

--
Bjarke Andersen
Wanna reply by email? Remove the spammer in address