/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Stænkplade i metermål
Fra : Neessen
Vist : 2846 gange
100 point
Dato : 26-05-05 23:07

Jeg ønsker et stort stykke stænkplade, som ikke er standardmål. Er der derfor nogen der ved om stænkplade kan købes i metermål og hvor.

mvh.

Neessen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-05-05 23:15

Hvis det du tænker på er en rustfri plade, kan du få den lokale smed eller blikkenslager til at skære den til dig.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 26-05-05 23:18

Hvis du i telefonbogen finder nogen, der sælger rustfri plade, vil de som regel mod passende betaling skære dem på retvinklet mål for dig. I Gladsaxe er der et firma på Gladsaxe møllevej, som har leveret til mig, da jeg lavede køkken. Husk at have et passende transportmiddel samt arbejdshandsker med. Så slipper du for at skære dig på kanterne, når du bærer fangsten ud.
mvh
pbp

Kommentar
Fra : achner

Dato : 27-05-05 03:17

Man kan også selv skære pladen ud... Det er bare ret besværligt og langsommeligt hvis man ikke har de rette værktøjer. Og det er faktisk ikke så dyrt hos den lokale smed, som er nævnt ovenfor.

Men det ser supergodt ud med sådan en børstet stålplade!

Du kan søge på de gule sider eller kraks under blikkenslagere.
www.dgs.dk
www.kraks.dk

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 27-05-05 07:59

Man kan få stænkpaneler i køkkenfirmaer - fx HTH - i metermål. Hvis det skal være stænkplader i ren stål, skal du til smeden eller blikkenslageren.

Mvh. AMP

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-05-05 08:30

Og min plade fik jeg glasblæst og smurt ind bagefter så mine "syreholdige" fingre ikke ødelagde den rustfrie overflade. Brug hansker.

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 100 point
Dato : 27-05-05 09:40

Du kan købe slebet plade - det er vist det nemmeste. Pas på smeden. Jeg har oplevet at deres priser kan være indtil 4 gange højere end specialisternes.

Køb hos Cepa 75 64 82 62 Michael

eller Gybo75631000 Bo

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 27-05-05 10:04

Du siger stort stykke og ikke standardmål. Der hvor jeg er kommet, har de hele plader liggende i størrelsen 1000 x 2000 mm, og de skærer på retvinklede mål derunder. Du skal betale for den plade, du får (behøver næppe tykkere end 0,4 - 0,5 mm) samt for klipningen.
mvh
pbp

Godkendelse af svar
Fra : Neessen

Dato : 27-05-05 11:16

Tak for svaret 3773.