/ Forside/ Karriere / Erhverv / Udlejning / Spørgsmål
10  katekismus 460
ulovlig udlejning
Fra : CCjunior
Vist : 5370 gange
100 point
Dato : 26-05-05 21:37

Vi bor tæt på et hus som er lejet ulovligt ud.. vi ved at det er oprette med erhvervspligt og der er tidligere blievet smidt lejere ud der fra..
De lejere der bor der nu er der konstant ballade med.. lige nu er der 2 oppe at slås og det er absout ikke første gang..
vi ved at der er flere af de tætte naboer som er temmelig trætte af dem, men hvor skal man henvende sig for at få dem smidt ud ???

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-05-05 21:43

Det må være noget for politiet.

Kommentar
Fra : hotstuff_II

Dato : 26-05-05 21:43

hvis jeg var dig ville jeg da ringe til politiet.. er det ikke en sag for dem?? det må det da være hvis huset er lejet ulovligt ud, og da det forstyrre dig og de andre naboer må de da gribe ind.. eller hvad...

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-05-05 21:46

Man kunne jo deltage i et opfriskende slagsmål og
dele en kasse bajere bagefter.

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 26-05-05 21:49

At boligen har erhvervsstatus betyder ikke at der ikke må bo mennesker deri. Det er en status som er givet fra teknisk forvaltning, som udlejer fortaber, hvis der lejes ud til private. Men i disse tider hvor det er svært at leje ud til erhverv, er der ikke noget galt i denne udlejning. Det er ikke ulovligt.

At der er husspetakler er noget politiet skal tage sig af. Men det er en helt anden sag.

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 26-05-05 21:50

Teil..det var også min første tanke sidst de råbte og skreg kl 05 om morgenen..hehe..
tror måske kun at det er politiet angående deres ballade.. men det med om de bor lovligt..hvor dælen skal man undersøge det.. jeg vil heller ikke virke for gammel og intørret, men det er sq flerer gange om ugen at de er oppe at toppes...

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-05-05 21:50

Nu vil jeg umiddelbart mene at ulovlig udlejning af ejendomme der er beregnet/godkendt til andet end beboelse, er noget som Kommunens Teknisk Forvaltning vil tage sig af, ved at rette henvendelse til ejeren af ejendommen for at få forholdene ændret.

mvh dova

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-05-05 21:51

Jo det er ulovligt hvis man udlejer erhvervslokaler til bolig.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-05-05 21:55

Kan du ikke spille noget ganske forfærdelig musik til de
opgiver og flytter.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 110 point
Dato : 26-05-05 21:59

Det betyder bestemt, at der ikke må bo nogen hvis bygningen har erhvervs-status.
Sådanne bygninger/lokaler skal først via Teknisk Forvaltning godkendes til beboelse, og kan kun pånåes, hvis bygningen lever op til visse regler ifølge bygningsreglementet.

En anden ting er hvis der f.eks. er tale om en delt bolig/erhvervs-ejendom, f.eks. et landbrug med driftsbygninger, hvor der også kan være nogen særlige regler der gør, at det kun i en periode må beboes af andre end lejeren, såfremt de andre er ansat i forbindelse med erhvervet.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-05-05 22:00

"pånåes" er selvfølgelig opnåes

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-05-05 22:26

CCjunior

Hvad er det, der generer dig mest.

1 At de bor der ulovligt?

2 At der konstant er ballade med dem?

Er du sikker på at de bor der ulovligt? Hvilken form for bolig er det? Er det et forretningslokale eller selvstændig bolig med erhverv.

Du må jo bo meget tæt på, siden du ved at der er/var 2 i slagsmål.

I forbindelse med slagsmålet ville jeg ringe til politiet og fortælle min frygt for en evt. udvikling af slagsmålet.

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 26-05-05 22:33

jeg er sq lidt i tvivl..
det er kun " børn " på 16-18 år, og man kan vel godt huske hvordan det var..hehe..der er lidt gang i den osv...

det at de bor ulovligt er jeg lidt ligeglad med, men det er jo en let måde at slippe af med dem på..

Godkendelse af svar
Fra : CCjunior

Dato : 26-05-05 22:42

Tak for svaret dova.
Jeg tror jeg lader dem lave lidt mere ballade..
Jeg føler mig ligepludselig meget gammel og meget " sur " på omverdenen...
Men hvis de ødelægger noget af mit så !!!!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-05-05 22:52

Det er da et dårligt tegn.

Husk nu. man er ikke ældre end man selv føler sig

Men selv tak

mvh dova