/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Laugmann
Fra : lve
Vist : 1131 gange
100 point
Dato : 26-05-05 20:04

Har du en anetavle på familien Laugmann?

Tak

Accepteret svar
Fra : modersvilje

Modtaget 110 point
Dato : 26-05-05 20:47

Hvis du er nødsaget til at lave anetavlen selv er starten her!!!!!
MVH
Modersvilje

1. MARTINE WILHELMINE LAUGMANN - International Genealogical Index / DE
Gender: Female Christening: 11 AUG 1848 Holmens Sogn, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

2. PETRA CHRISTIANE LAUGMANN - International Genealogical Index / DE
Gender: Female Christening: 09 SEP 1855 Holmens Sogn, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

3. Mathilda Johanna Laugmann - International Genealogical Index / DE
Gender: Female Christening: 28 MAR 1849 Sonder Sogn, Viborg, Viborg, Denmark

4. Kirstine LAUGMANN - Vital Records Index / DE
Gender: F Birth/Christening: 16 Apr 1804 Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-05-05 21:41

Søg på bibliotek.dk efter slægtsbøger med Laugmann.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 26-05-05 22:58

Hvad med lidt norsk: en
"
Liten lærebok i genealogi
... Vi ser at far-farfar-oldefar osv får doble verdier ... Kanselliråd, oberst, Overrentemester,
Kammerjunker, Major, Assessor, Laugmann, Generalløytnant, Estatsråd ...
"
Fundet her:
http://siec.winnem.com/nManual.htm
Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 26-05-05 23:08

Nok nr 4 nævnt ovenfor?
men også med far Jacob LAUGMANN
Hilsen igen, Svend

"
LAUGMANN, Kirstine   Christening
   Gender:   Female
   Birth Date:   16 Apr 1804
   Christening Date:   6 May 1804   Recorded in:   Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark
         Collection:   Holmen; Den Danske Folkekirke
   Father:   Jacob LAUGMANN
   Mother:   Kirstine MORTENSDR
Source:   FHL Film 44442   Dates:   1804 - 1813
"

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-05-05 21:41

Da jeg først så navnet "Laugmann" var jeg i tvivl: Dansk/Norsk eller Tysk oprindelse?

Mann, ikke mand, er jo tysk.
Lauge er et gammelt nordisk navn, og vi siger/sagde vel "laug" for lov; eksempelvis laugting??

Dette eksempel bekræfter kun min tvivl:
Svend
"
Laugmann Hans M. Wesling var visstnok dansk, muligens født i Kiel, og det sies at han kom til Trondheim fra København.
"
fundet her:
http://home.online.no/~bardw/ragna.html

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-05-05 22:04

Af de ca.11 nulevende Laugmann familier i Danmark har kun disse 3 E-mail hos TDC:

Birgitte Laugmann - Snekkersten
Jesper Laugmann - Espergærde
Klaus Laugmann – Kvistgård

Det må være overkommeligt at spørge dem; her: http://www.epost.dk/cgi-bin/search/extended
om de eller deres forældre har / har kendskab til et Laugmann slægtstræ?

Svend, der nu tror Laugmann oprindeligt var en embedsmandtitel (borgmester) i Norge

Godkendelse af svar
Fra : lve

Dato : 11-10-05 06:58

Tak for svaret modersvilje.