/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Erfaringer m Contribute søges
Fra : Miladien
Vist : 268 gange
100 point
Dato : 26-05-05 14:41

Jeg har forstået at Contribute fra Macromedia er en slags mini CMS ... Er det rigtigt?
Og fungerer det - godt?
Skal man købe licens pr kunde eller hvordan fungerer det?

Er der et andet program der gør dette bedre og som ikke kræver en voldsom udskrivning?
Jeg har brug for mini CMS til små sites - hvor man let kan implementere grafik - hvor kunden let kan rette txt og gerne også billeder her og der.

På forhånd tak

Kommentar
Fra : nullerbullerpige

Dato : 26-05-05 17:21

Ja det er en slags mini CMS, og jeg har kun hørt positivt om det...

Kommentar
Fra : Garibaldi

Dato : 26-05-05 17:43

Jeg kender ikke Contribute, men et af disse open source systemer kan måske bruges.

Mambo - http://www.mamboserver.com/
CMSimple - http://www.cmsimple.dk/
Umbraco - http://www.umbraco.dk/

Garibaldi

Kommentar
Fra : Carsten_Poulsen

Dato : 27-05-05 06:38

Du kan godt kalde Contribute et CMS, da det tager sig af website's indhold.
Jeg vil nok mere kalde det et filter, da det bruges som adgangskontrol, ved at man beskriver hvilke typer brugere der må have adgang og hvad disse brugere må ændre/tilføje/slette på dit website.
Med hensyn til licens - så vidt jeg kan se, er applikationen et plugin. Dvs du betaler 1 gang pr website.
Da det er en webapplikation, kan du ikke vide hvor mange brugere, der benytter det. Så du kan ikke vide hvilket antal brugerlicenser du skal købe - derfor benytter Macromedia istedet "licens per lokation".
Det er et ganske udmærket program, som letter administrationen af et website og sikrer en høj "oppetid" - fordi kode, styles og layout kan isoleres adgangsmæssigt.

Kommentar
Fra : Miladien

Dato : 27-05-05 10:41

Tak til alle.

Ps.
Per din gamle MMI svinger ... jeg støder da også på dig alle steder

Kommentar
Fra : Carsten_Poulsen

Dato : 01-06-05 09:43

Har du overvejet at benytte ASP til at styre dit website. De opgaver og funktioner, som du har beskrevet, kan ganske let implementeres og administreres med ASP - eksempelvis via Frontpage eller via Microsoft .Net

Kommentar
Fra : Miladien

Dato : 01-06-05 12:20

Jeg kan ikke programmere ASP, men hvis Contribute svarer som jeg forstår det til Dreamweaver er det lige til at gå til for mig.

Jeg vil ikke lave et CMS system fra bunden. Men bare give mine kunder mulighed for at opdatere let uden at ødelægge noget - dvs kontrolleret af mig/CMS.

mvh