/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
Tidsforbrugs styrings program af interne~
Fra : JJservice
Vist : 477 gange
200 point
Dato : 26-05-05 11:39

Findes der et lille program, gerne gratis, hvor man kan styre børns forbrug af internet. Jeg forstiller mig et program hvor man med et password, kan gå ind og sætte forbruget til f.eks. 2 timer pr. dag. Måske var der også et lille ur nede i hjørnet så brugeren kan se hvor meget tid de har tilbage. Når de har opbrugt tiden lukker internette eller computeren ned og kan først åbnes næste dag med nye 2 timer. De kunne måske også vælge at bruge en time om eftermiddagen og en time igen om aften.
På den måde er man fri for at holde øje med børns forbrug af computer. Hvis man så syntes de skal have lov at sidde der mere eller mindre kan man med sit password gå ind og ændre tidsforbruget.
Et sådan program er sikkeret et ønske fra mange forældre.
John

Kommentar
Fra : litko

Dato : 26-05-05 12:27

Det kan da godt være, at det er et ønske, men tror du ikke børnene hurtigt vil finde ud af, hvordan man omgår spærringen. Alternativt kan de aflure dit password.

Glem det og tal med børnene i stedet. I kan sikkert godt få en aftale, der overholdes af begge parter.

Accepteret svar
Fra : Harlekin

Modtaget 210 point
Dato : 26-05-05 12:34

Det lyder som sådan noget her, du efterlyser: http://www.kidswatch.com/
Citat
Manage your child's computer time

Limit online chatting and Internet surfing

Restrict game playing and leave time for homework

Automatically log your child off at bedtime

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 26-05-05 12:37

Det koster 189.21 kr, og der er en prøveversion som virker i 30 dage..

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 26-05-05 12:51

god ide så jeg vil bare lige følge med,
denne gør det ikke, den fortæller kun om forbrug.
NetstatLive http://www.analogx.com/contents/download/network/nsl.htm

men siden http://www.analogx.com har nu mange andre små nemme gratis pogrammer

Mvh. Natmaden

Kommentar
Fra : Squarna

Dato : 26-05-05 22:44

de fleste børn der bruger computer kan godt finde ud af at gå ind i tilføj/fjern programmer, og fjerne prgrammet..
ja, det ville jeg i hvert fald gøre

-Squarna

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 27-05-05 02:02

De fleste forældere ville sige 'så er der ingen adgang',
ja, det ville jeg i hvert fald gøre .

Kommentar
Fra : Squarna

Dato : 27-05-05 21:33

Ja, okay... Det havde jeg så ikke lige tænkt på...

-Squarna

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 28-05-05 07:20

Du sgu sød Squana, der fik du mig virkelig til at grine

JJservice Hvad med en timer/tidsur på 220voltsledningen.
Og så husk lige at sætte den ind i et skab/boks med lås,,(Det har Squana lige lært mig)

du kunne også lave noget al'a en ugeplan eks. 15 timer pr. uge.
dette måler du med et gammelt elektriskt analogt vækkeur til 220volt. dette sætter du til samme stikdåse som det modem.
viserne vil jo så kun gå når modemet får strøm. Men husk lige at slåe det inde, ellers kommer Squarna og drejer på viserne

Mvh. Jørgen

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 28-05-05 07:23

UPS!! Stavefejl !!

slåe = låse

Sorry

Kommentar
Fra : Squarna

Dato : 28-05-05 11:21

jaja... til grin kan man jo altid blive..

-Squarna

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 28-05-05 13:30

nej da ikke til grin, undskyld, jeg mente at du fik mig til at le.

Kommentar
Fra : Squarna

Dato : 28-05-05 19:38

okay... så tak da
eller var det der ironi??

-Squarna

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 29-05-05 09:57

det var da venligt ment, det var nok lige så meget mig sæl, jeg grinte af,
havde ikke lige tænkt at nogen kunne finde på at fjerne et program,
Det er jo et internt sikkerhedshul

God søndag
Jørgen

Kommentar
Fra : Squarna

Dato : 29-05-05 11:43

Ja, Okay...

I lige måde
-Squarna

Godkendelse af svar
Fra : JJservice

Dato : 15-07-05 23:26

Tak for svaret Harlekin.
Det er godt nok ikke gratis programmet, men jeg tror det kan opfylde mine behov.