/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
Efedrin
Fra : pipzi
Vist : 5532 gange
50 point
Dato : 26-05-05 10:13

Hvor kan man købe dette ?

Er det overhovedet lovligt i DK ?

Eller skal man til udlandet for at købe det ?

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 26-05-05 10:16

Jeg mener du kan købe det på apoteket uden recept.
Der er næsespray. det er fult lovlig.

Hilsen
hawaii

Accepteret svar
Fra : annvibeke

Modtaget 60 point
Dato : 26-05-05 10:20

Hvis der her link virker vil du kunne læse:
http://www.apoteket.dk/servlet/apoteket/spoergapoteket/spoergsmaalogsvar?id=29098&amcatid=21&amid=2&cx=740

Efedrin er receptpligtigt og bør kun bruges i samråd med en læge!

Virker linket ikke, kan du søge på: http://apoteket.dk

mvh/ann-vibeke

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 26-05-05 10:22
Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 26-05-05 11:16

Nu har du jo stillet dit spørgsmål under slankekur, så mit råd er... hold dig langt væk fra det
Slå evt. "Efedrin" op på:
1. http://www.netdoktor.dk
2. http://www.helsenyt.com
Kort og godt, så er der kun en måde (sund) at slanke sig på = indtag mindre kalorier end du forbrænder.
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 26-05-05 12:13

Pas på med Efedrin. Har selv rigtig dårlig erfaringer. Brugte det i forbindelse med bihulebetændelse (Ikke mere end anbefalet) Fik i løbet af nogle dage så hurtig puls, at jeg var på randen af en indlæggelse på intensiv.

Vælg ikke de nemme løsninger! Gør selv, noget med problemet i stedet for!

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 26-05-05 12:49

Efedrin anvendes i slankepillen "Let Igen" der indenfor det sidste års tid er taget af markedet pga. for mange bivirkninger. Efedrin medfører et øget stofskifte, højere blodtryk og stimulation af centralnervesystemet. Det er således et produkt man ikke skal indtage hvis man har for højt blodtryk. Endvidere skal man være klar over at man vil få rysteture og humørsvingninger pga. det øget stofskifte og stimulation af centralnervesystemet.

Hvis du vil tabe dig, er det sundest at holde sig langt fra efedrin - spis istedet frugt frem til kl 12. og herefter skal du sørge for at holde kød og produkter med bindemiddel afskilt i måltiderne. Dvs. hvis du spiser køb i et måltid, skal du ikke spise kartofler, ris. pasta, ærter, majs mv. Sørg for at gå en tur på 45 min. om dagen eller anden motion - så går det hurtigt. (Husk at have en "spise-dag" om ugen fx. lørdag, hvor du spiser hvad du vil - så holder du forbrændingen oppe.)

Mvh. AMP

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 26-05-05 13:45

Jeg har selv prøvet at tage "Paradryl med Efedrin", som er en hostesaft, engang. Dengang var det ikke på recept. Men jeg fik da hjertesymptomer og ubehag længe inden der kunne nå at være tale om nogen slankende virkning.

Nej, du kan nok ikke købe efedrin mere i DK uden at du hae en recept.

http://www.gomotion.dk/forskningsnyheder.asp?p_id=111&a_id=40&mode=detail&title=for

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 26-05-05 13:48

Jeg er ikke ude på at tabe mig, det var bare fordi jeg hørte det omtalt, og dermed blev jeg nysgerrig.

Kommentar
Fra : Thai_dk

Dato : 26-05-05 13:53

Det er faktisk altid efedrin man går efter når man leder efter slankepiller. som alle de fornuftige herinde skriver: hold dig langt væk fra det. du kan nemt købe slankepiller med efedrin over nettet, men det er det rene gift at fylde sin krop med. TRO MIG

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 26-05-05 14:01

efedrin er ligeså småt ved at blive et alternativ til amfetamin i diskoteks-miljøerne. Man får masser af energi, kan holde sig kørene hele natten osv. Alene der kan man regne ud at det nok ikke er sundt for kroppen..

Vh fluffy

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 26-05-05 14:28

Hvis du har et svagt hjerte og så tager efedrin, falder du død om. Jeg har prøvet flere slankemidler med efedrin i for mange år siden. Jeg fik en meget kraftig hjertebanken, kvalme og blev svimmel hver gang. Flere er døde af at tage slankemidler med efedrin i. Mit råd til dig er at holde dig langt væk fra det.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : HelleS

Dato : 26-05-05 20:45

Hej Pipzi
Jeg arbejder på et apotek, og der er ikke så længe siden at alle præperater med efedrin udgik. Dvs. du kan slet ikke købe produkter indeholdende efedrin, heller ikke på recept!!! Jeg ved dog at de bruger det på sygehusene, som injektion, til hjertestimulering ved shock....

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 27-05-05 08:39

Hej Pipzi

Du kan sagtens købe produktet på internettet, men du skal være opmærksom på at der er mange kopi produkter på markedet og du aner ikke hvad du modtager og indtager. Så udover at efedrin er farligt, er der også en risiko hvis det bestilles i udlandet eller illegalt i DK.

AMP

Godkendelse af svar
Fra : pipzi

Dato : 08-07-05 18:14

Tak for svaret annvibeke.