/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
HJÆLP nye Tagrender Aluzink eller Stål
Fra : zita30
Vist : 2521 gange
150 point
Dato : 25-05-05 20:12

Vi bor i et parcelhus Ca 20km fra vesterhavet, er der nogle der kan vejlede mig i valget, i netop den type jeg skal vælge.
Der er ikk eden store forskel i prisen, men er selv lidt i vild rede, om hvad jeg skal vælge så kome med FOR OG IMOD måske noget andet IKKE PLAST HJÆLP

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 25-05-05 20:20

Godt nok bor du langt fra havet men der er stadig forurening og syre i luften, zink holder sig absolut pænest længst. Stål bliver hurtigt trist at se på og blakket, zink "falmer" ensartet

Kommentar
Fra : fame

Dato : 25-05-05 20:21

Jeg har lige købt ståltagrender som er galvaniseret (zink) fra Lindab, der gives 15 års holbarhed, hvis man køber ren zinktagrender gives der normalt 20 års holdbarhed, og plast som du ikke vil have, gives normalt 25 holdbarhed.

Jeg har hørt at hvis man maler zinktagrender indv. forlænges holdbarheden væsentligt.
Men valget af tagrender skal vel matche med huset, galvaniseret skinner / glinser mere end zink, ihvertifal i starten.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 160 point
Dato : 25-05-05 20:54

Der hvor vi boede før havde vi zinck, 20 -25 år gamle og stadigt OK, nu har vi lige fået stål og de er flotte, men de larmer i regnvejr. Nogen gange hyggeligt, men kan være sk... irriterende.

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 25-05-05 21:58

Hej zita.
Når du selv giver mulighederne, vil jeg på det varmeste anbefale dig Aluzink - de er også særdeles velegnet til "gør det selv" da de nye typer samles uden lodning eller brug af lim.
Jeg mener også du kan få 15 års garanti der hvor du bor.
Held og lykke med det.
<\\Benny

Kommentar
Fra : gasmanden

Dato : 25-05-05 22:09

Vil til enhver tid vælge zink .... de er også pænere i det lange løb

Har set flere stålrender begynde at ruste i enderne
og det er jo ikke særligt pænt

Godkendelse af svar
Fra : zita30

Dato : 30-05-05 15:02

Tak for svaret BjarneD.