/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Lave AVI & Mpg om til DVD filer.
Fra : Myns
Vist : 475 gange
50 point
Dato : 25-05-05 18:53

Jeg har en del film i AVI og Mpg. Vil gerne lave dem om til DVD format. Er der nogen der kan hjælpe mig. Kan man få gratis programmer der kan klare det? Jeg har brændeprogrammet Roxio. På forhånd tak.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-05-05 19:07

Du kan jo prøve denne

http://www.dvdsanta.com/

Kommentar
Fra : newface

Dato : 25-05-05 19:15
Kommentar
Fra : grausen

Dato : 25-05-05 19:33

hvis du vil lave avi og mpg om til dvd, skal de konverteres først, det kan du gøre med roxio easy cd og dvd creator,hvis du har den. Den kan også brænde den på dvd i samme arbejdsgang

Kommentar
Fra : Myns

Dato : 25-05-05 19:37

Hej grausen.
Kan du ikke forklarer mig hvordan jeg gør. Jeg er ny i faget!!!!!!!!
Myns

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 25-05-05 19:54

jo da, vil gerne prøve
jeg bruger selv roxio 6 så jeg håber den beskrivelse passe på "udgave"også
start med at gå ind i dvd builder
Derefter går du ind i import og vælger import files.
der finder du så stien til din fil. filen/filerne kommer så frem i et nyt vindue og derfra trækker du filen op i f.eks den der hedder movie A og derefter trykker du på den store gule "knap" i højre hjørne.derefter vil din pc arbejde nogle timer med at konvertere din film. hvis du sætter en skive i din brænder vil den brænde den direkte på skiven
Du kan så f.eks i det store vindue hvor der står mail-menu klikke på teksten og der skrive navnet på din fil, dog indne du starter programmet med at konvertere. klikker du på det lille fjernsyn vil du kunne se hvordan det vil se ud på tv.
Ønsker du ikke at brænde filen med det samme kan du trykke på den store knap, og derefter gå ind i advance og sætte flueben i save image file at hard disk og vælge hvor du vil gemme den. så vil programmet gemme den som en iso-fil du så kan brænde senere. Når du så vil brænde den kan du bare dobbeltklikke på den og så vi lden brænde i roxio.
Håber dette hjælper dig p åvej, ellers spørg endelig igen

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 25-05-05 19:56

hov, der står selvfølgelig ikke mail-menu, men main menu, og sorry for de andre slåfejl, men det gik lidt stærkt

Kommentar
Fra : Myns

Dato : 25-05-05 20:18

Hej Grausen.
Jeg er sikkert lidt dum , men hvor finder jeg import og vælger files.
Myns

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 25-05-05 22:43

Det kræver det er et roxio dvd og cd creator program du har, er det det? og hvilken udgave?
I ver.6 der er den øverst oppe over det store grå felt til venstre.

Kommentar
Fra : Myns

Dato : 25-05-05 22:48

Hej Grausen.
Programmet hedder ROXIO EASY MEDIA CREATOR 7.

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 25-05-05 23:01

hmmmm, ja det har jeg også haft installeret, men jeg må indrømme jeg afinstallerede efter en avi, fordi filmen fik et underligt format, da den var færdig, så jeg gik tilbage til 6 igen.og jeg må indrømme jeg kan ikke huske hvordan det var i den, da jeg som sagt kun har lavet en avi i det, men jeg håber en anden måske kan hjælpe så

Kommentar
Fra : Myns

Dato : 25-05-05 23:04

Hej Grausen.
Tak for din hjælp, håber der er en anden der kan hjælpe mig.
Myns

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 25-05-05 23:06

Håber jeg også, desværre ikke meget hjælp jeg selv kunne give

Kommentar
Fra : Donholme

Dato : 01-06-05 07:08

Hej...

Jeg bruger TMPGEnc 3,0 xpress programmet til at convertere avi til xdvd filer... Dem kan du se på en dvd afspiller.... Og kvaliteten er i top.
Du brænder bare filen på dvd´n og så er du kørende

Du kan prøve programmet gratis i 30 dage...

Her er et link: http://www.pegasys-inc.com/en/product/te3xp.html

Annuller spørgsmålet
Fra : Myns

Dato : 01-01-06 04:22

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullere derfor dette spørgsmål