/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Nye døre
Fra : addisons
Vist : 536 gange
20 point
Dato : 25-05-05 17:39

Er der nogen der kan give mig nogle gode tips til hvordan man skifter indvendige døre og karme.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 25-05-05 18:13

Man fjerne den gamle og isætter den nye...
Det er på samme måde som med alle andre døre og vinduer.
kan man ikek få den gamle karm ud skære du den blot i stykker.
Den nye karm kiler du op så den er i lod og vatter (top og trin)... Hvis du sætter nye op uden fortrin skal du kun sikre at overligger er i vatter sammen med karmen.
Afstanden holdes med et bræt når der ikke er dørtrin.
Karmen skrues fast med den nye karmskrue der har gevinde hele vej op. Disse fås i byggebarkeder.
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-05-05 19:28
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-05-05 20:17

Du skal være opmærksom på de "nye" højder så du ikke får problemer med evt. ståltegl / støbte - overliggere.

Kommentar
Fra : slemmert

Dato : 25-05-05 21:00

celle døre fra ww.swedoor-kilsgaard.dk stort program spørg efter nærmeste forhandler på 70130530

Kommentar
Fra : okay2me

Dato : 14-08-05 14:42

Når du har vattet karmen ud og sat den midlertidigt fast med kiler, så skal du prøve at isætte døren for at se om den kan åbne og lukke uden problemer og om den sidder helt som den skal, derefter kan du skrue karmen fast. Hvis du bruger de rigtige skruer, kan du fjerne kilerne bagefter.