/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Kun nr. intet navn
Fra : patrickfridal
Vist : 701 gange
200 point
Dato : 25-05-05 13:59

Hejsa!

Når jeg modtager en sms fra nogle få numre skriver den kun nummeret og ikke navnet, nummeret er gemt i min telefon. Den gør det kun med nogle bestemte numre. Har ledt alle instillingerne igennem.
Det er en Nokia 6230.

Også lige et til spørgsmål, en af mine veninder har fået en Samsung D500 og når hun modtager en sms står der slet ikke navnet kun nummeret.

En der kan hjælpe? :)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-05-05 14:06

du skal vel selv indtaste navn til det pågældende nr for at se det - og det samme for din veninde
sådan har det altid været for mig i hvertfald hvis folk ikke kan sende deres visitkort til at lægge ind

Kommentar
Fra : patrickfridal

Dato : 25-05-05 14:35

Navnet er jo indtastet i telefonens kontaker, der er nummeret også.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-05-05 14:35

Hver gang du modtager et opkald af den ene eller anden art, står der hvor det kommer fra.
Dog kan du risikere at afsender har hemmeligt nummer eller ringer fra et "lokalnummer" der så også vil fremstå som hemmeligt.
Alle disse numre kan du gemme i telefonen og hvis du giver dem et navn vil dette komme frem i stedet.
Hvis din telefon viser nr. i stedet for navn (selvom du har givet vedkommende nr. et navn) er det fordi din telefon har en facalitet der gør at du selv kan bestemme om den skal vise navn eller nr.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 25-05-05 14:56

Du skal sikkert skrive navnene ind i "telefonbogen" i telefonen, før den viser navnet.
Og når det er gjort, kan man vælge om telefonen ska lvise navn eller nummer på dem der ringer op eller sender SMS

mvh dova

Kommentar
Fra : me67

Dato : 25-05-05 15:51

Jeg havde det samme problem med at den ikke skrev hvem der ringede
men blot nummeret til trods for at navn og nummer var tastet ind i telefonen.

Mobilen er en Nokia 6100.

Løsningen var at det samme nummer var brugt ved 2 forskellige navne og
derfor kunne telefonen ikke finde ud af hvilket af navnene den skulle bruge.

Jeg gjorde bare det at jeg slettede det ene navn hvor nummeret var føjet
til og så virkede det.

Så prøv lige at kontrollere at nummeret ikke figurere med 2 forskellige navne.

Venligst ME67.

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 25-05-05 16:24

Jeg har nogle gange samme problem. jeg tror det hænger sammen med om nr. er gemt på simkort eller på selve tlf.
Så altså en slags fejl pga. det.
Andet kan jeg ikke hjælpe med

Men det er min teori.

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 200 point
Dato : 25-05-05 17:08

har du +45 foran nummer.
Jeg har ikek den model men det kan jo være at den sortere landekoden fra.
Nogle telefoner viser det hele når de ringes op andre visker kun nummer uden lande kode
Landekode for danmark er "+45"
mvh Benjamin

Godkendelse af svar
Fra : patrickfridal

Dato : 26-05-05 13:20

Tak for svaret Benjamin.Hansen.