/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Problem med "upload" av homesite
Fra : rsnilsen
Vist : 467 gange
120 point
Dato : 26-09-02 06:54

gd
Jeg har konstruert en hjemmeside og skulle gerne ha lagt den ud på internettet, men har visse problemer, til tross for at jeg etter min mening har tatt hensyn til alle ting, at ftp programmet aksepterer adresse etc, og opplaster de filer jeg ber om, men siden viser intet, bortsett fra mitt brugernavn, ellers er den hvit og uden inhold.
filene som lastes opp er som følger:
index.html
picture1.jpg
picture2.jpg
picture3.jpg
timetable.htm
logo.jpg
ftp program = cute.ftp
Er det noen kloge hoder som kan hjæpe, det må være en detalj jeg har oversett.
mvh Nilsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-09-02 06:52

"rsnilsen" <rsnilsen.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:Ygwk9.30341$Qk5.1357228@news010.worldonline.dk...
> gd
> Jeg har konstruert en hjemmeside og skulle gerne ha lagt den ud på
> internettet, men har visse problemer, til tross for at jeg etter min
> mening har tatt hensyn til alle ting, at ftp programmet aksepterer
> adresse etc, og opplaster de filer jeg ber om, men siden viser intet,
> bortsett fra mitt brugernavn, ellers er den hvit og uden inhold.
> filene som lastes opp er som følger:
> index.html
> picture1.jpg
> picture2.jpg
> picture3.jpg
> timetable.htm
> logo.jpg
> ftp program = cute.ftp
> Er det noen kloge hoder som kan hjæpe, det må være en detalj jeg har
> oversett.
> mvh Nilsen
>

prøv omdøb index siden til index.htm altså uden l

Morten

Kommentar
Fra : Wobert

Dato : 26-09-02 08:31

og hvis det ikke virker kan du prøve med default.htm

Wobert

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-09-02 10:24

det ville måske hjælpe om du gav adressen, så var det muligt at finde ud af
noget
Giller
--
( . ) ( . )
^
~~~~

http://www.roenhave.dk
"rsnilsen" <rsnilsen.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:Ygwk9.30341$Qk5.1357228@news010.worldonline.dk...
> gd
> Jeg har konstruert en hjemmeside og skulle gerne ha lagt den ud på
> internettet, men har visse problemer, til tross for at jeg etter min
> mening har tatt hensyn til alle ting, at ftp programmet aksepterer
> adresse etc, og opplaster de filer jeg ber om, men siden viser intet,
> bortsett fra mitt brugernavn, ellers er den hvit og uden inhold.
> filene som lastes opp er som følger:
> index.html
> picture1.jpg
> picture2.jpg
> picture3.jpg
> timetable.htm
> logo.jpg
> ftp program = cute.ftp
> Er det noen kloge hoder som kan hjæpe, det må være en detalj jeg har
> oversett.
> mvh Nilsen
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : rsnilsen

Dato : 26-09-02 22:15

ga
Jeg har forsøgt med htm, fungerer heller ikke.
Utbyder ber meg bruge html.
Se siden her:
http://www.ctv.es/USERS/rsnilsen
Jeg skal forsøge med default.htm senere kommer tilbage herpå.
mvh
N.

Kommentar
Fra : rsnilsen

Dato : 26-09-02 22:16

ga
Jeg har forsøgt med htm, fungerer heller ikke.
Utbyder ber meg bruge html.
Se siden her:
http://www.ctv.es/USERS/rsnilsen
Jeg skal forsøge med default.htm senere kommer tilbage herpå.
mvh
N.

Kommentar
Fra : rsnilsen

Dato : 27-09-02 06:51

gm
Desv. default.html fungerer heller ikke,
er det andre forslag?, jeg har jo gjort dette før med hjemmeside hos andre udbydere uden problemer, men her fungerer det altså ikke.
mvh
Nilsen

Kommentar
Fra : rsnilsen

Dato : 01-10-02 23:58

gdi
Etter meget frem og tilbake har det lykkes meg å får hjemmesiden opp på serveren, og få den vist på riktige adresse, det mangler imidlertid en vesentlig ting, nemlig bildene, de kommer ikke med, som nevnt laget i formatet jpg. og vises uten problemer i samtlige browsere på min hard-disk, men ikke på nettet, noen som kan klare den siste bøygen så er det ytterligere 100 point å tjene.
mvh
Nilsen

Accepteret svar
Fra : Chatman

Modtaget 120 point
Dato : 10-10-02 22:45

Hvis du vil være sikker på at dine billeder vises også fra den server de er lagt på, skal du være sikker på at de links du har lavet fra din PC er de samme på serveren hvor din hjemmeside ligger. Jeg har f. eks lavet en folder med navnet "billeder" og denne folder ER OGSÅ lagt hos min udbyders server. Når jeg uploader eller opdatere min hjemmeside sørger jeg at de billeder jeg skal uploade ligger så i den mappe ved serveren. PÅ den måde er min hjemmeside en nøjagtig kopi af den der ligger i min PC. Iøvrigt bruger jeg FTP Commander der er freeware ved TUCOWS, den er nem at have med at gøre.

Mvh, Chatman

Kommentar
Fra : Chatman

Dato : 10-10-02 22:48

Jeg kan se at du har løst problemet, har lige været forbi din hjemmeside og det ser ud at virke! Gider du at skrive her at problemet er løst, så vi andre ikke bruger unødvendig krudt, tak?

Godkendelse af svar
Fra : rsnilsen

Dato : 11-10-02 07:20

gm
Sri Chatman, det har gått i glemmeboken.
Takk for reprimanden, den fortjente jeg, poengene er dine.
mvh
Nilsen