/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Justerbar bing kaburator
Fra : 127tage
Vist : 1937 gange
100 point
Dato : 24-05-05 21:50

hejsa...

kan man godt køre med en justerbar bing kaburator til en 45 mm tun cyl på en monza 2.g ? eller kan den ikke trække det ?

kan man godt putte en cyl. fra en maxi på en monza 2.g ?

på forhånd tak

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 24-05-05 23:19

Du mener en justerbar strålespids, for alle karburatorer kan jo justeres. Ja hvis karburatoren kan monteres med justerbar strålespids, så kan man da godt. Men så vidt jeg ved så kan du ikke få ret store karburatorer der kan monteres med justerbar strålespids, od det er da synd for et 45 mm tun at køre med mindre end 15 mm karburator, for det første får den ikke særlig stor ydelse, og for det andet kan den lettere lave en stempelsætning.

Ja cylinderne passer sammen.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : 127tage

Dato : 25-05-05 11:14

vil det et evt. give bedre effekt hvis jeg puttede en 38 mm cylinder på der er boret og hakket ?

jeg er nemlig så glad for min justerbar bing..

det er en 12 mm kaburatoren

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 25-05-05 20:51

Nej en rigtig tuncylinder er det bedste, og kan meget vanskeligt laves bedre med en orginal cylinder.
Jeg forstår godt at du er glad for en indstillig strålespids, har selv kørt med dem i gl. dage, men 12 mm kan altså kun lige føde en lovlig cylinder, og når man ellers får fundet den rigtige strålespids til en 15mm Bing så slår det altså langt din orginale karburator. Men det kræver også mindst en 15 mm indsugningsstuds.
Så er der også dem der begynder at file deres orginale karburator opad, men det er en nødløsning.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : jeansgade

Dato : 26-05-05 21:08

nej det er ikkke en nødløsning! det er En løsning

Kommentar
Fra : 127tage

Dato : 26-05-05 22:17

okay...

men en kaburator med justerbar stråle spids kan da godt køre på en 38mm cyl. med plumpen taget og hakket stempel uden problemer ikke ?

mvh
tage

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 26-05-05 22:47

Jo, det kan den godt, den har jo så også længere tid til at suge ned i krumtaphuset, når den er hakket.
Men selv om det godt kan gå med en 12 mm karburator til en af-plumpet cylinder, så er det altså bedre med en størrer karburator.
VH Palle Hansen
PS: Pas på med at hakke for meget, for lige pludseligt kører den langsommere, når der er taget for meget af.

Godkendelse af svar
Fra : 127tage

Dato : 28-05-05 21:40

Tak for svaret pallebhansen.

har fået fat i en 15 bing... og den rykker