/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Dyse..?
Fra : Joyrider
Vist : 321 gange
200 point
Dato : 26-09-02 00:02

Tja.. Nu har jeg fået anskaffet mig et 47mm polini cylle-sæt. Og har fået af vide at det nok ville være en god idé hvis jeg satte en større dyse på. Problemet er bare, jeg aner ikke en skid om dyser... Alt hva' der er på min scooter (som er en Aprilia Sonic) er større cylle-sæt og lettere ruller. Ellers har jeg en tun-gearing liggende, og jeg får snart en Next udstødning på. Så hvis der er nogle som ved noget om det her, ville det være rart med en henvendelse =)

Regards Rasmus

Accepteret svar
Fra : Melander

Modtaget 200 point
Dato : 26-09-02 07:25

Du skal bruge en #86 dyse til din aprilia med 47 mm polini sæt

Kommentar
Fra : Joyrider

Dato : 26-09-02 19:56

Okey mange tak =)

Godkendelse af svar
Fra : Joyrider

Dato : 26-09-02 19:58

Tak for svaret Melander.

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 26-09-02 21:56

det var så lidt, men jeg synes lige skal have lidt mere for dine point. så her er et par link til nogle gode sider om tuning:

http://www.45scooter.dk

http://www.scooter-tuning.dk/

http://www.scootz.dk/ denne side er helt ny

mvh. Melander

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 26-09-02 22:02

hovsa glemte lige denne her : http://www.scooter-racing.dk/

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-09-02 21:02

En 85'er ville nok ikke være helt ved siden af. Og så skal du fjerne den
prop som sidder i luftfilteret.

--
Hilsen Morten Christensen

ICQ#: 143629522
"Joyrider" <Joyrider.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:Deqk9.29944$Qk5.1336123@news010.worldonline.dk...
> Tja.. Nu har jeg fået anskaffet mig et 47mm polini cylle-sæt. Og har
> fået af vide at det nok ville være en god idé hvis jeg satte en større
> dyse på. Problemet er bare, jeg aner ikke en skid om dyser... Alt hva'
> der er på min scooter (som er en Aprilia Sonic) er større cylle-sæt og
> lettere ruller. Ellers har jeg en tun-gearing liggende, og jeg får snart
> en Next udstødning på. Så hvis der er nogle som ved noget om det her,
> ville det være rart med en henvendelse =)
>
> Regards Rasmus
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Joyrider

Dato : 30-09-02 11:24

Melander--> Okey kanont. Mange tak igen.. Glæder mig til at få sat den på =) Hvordan kan man lettetest skifte gearing??..

Morten Christensen-->
Hvilken lille prop mener du..? Det der lille rør som sidder på toppen af luftfilteret, og som er lavet af gummi.

Det ser lidt sådan ud. Eller tja.. Har da gjort et forsøg =)
-----
/ __
/ /
| |

Regards Joyrider