/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Tempur madrasser
Fra : Tinny
Vist : 4398 gange
20 point
Dato : 23-05-05 22:50

Jeg er ved at købe ny seng og har kigget på et produkt kaldet "tempur". Er der nogen der har erfaring med dette? Alternativ er en Hastens seng. Jeg har en temmelig dårlig ryg, og vågner næsten hver morgen og har ondt. Dette skyldes til dels at min kæreste vejer noget mere end mig, og så laver han "huller" som jeg triller ned i, så nu skal der en ordentlig seng til - men hvilken? Tempur madrassen tilpasser sig ved varme fra kroppen og former sig derefter helt efter hofte og skuldre, men holder produktet også i længden??

Accepteret svar
Fra : Jernladyen

Modtaget 30 point
Dato : 23-05-05 23:28

Jeg har en tempurmadras. Den er simpelthen bare pragtfuld. Jeg har også en meget dårlig ryg, og før jeg fik denne madras, fik jeg så ondt i ryggen, at jeg ikke kunne hverken krybe eller kravle, når jeg bare havde ligget en time eller to. Nu kan jeg bare rejse mig uanset hvor længe, jeg har ligget på den. Selv da jeg lå et par mdr. mere eller mindre i sengen konstant, kunne jeg ligge uden at få ondt. Den kan simpelthen ikke anbefales nok. Jeg ved ikke, om der er flere Tempurmadrasser, men selv om jeg gav 11.000 kr for seng, elevationsbund og madas, er hver en krone givet godt ud. Den eneste ulempe den har er, at man gerne ligger noget længere i den end ellers. Jeg vil til enhver tid foretrække Tempur frem for Hestens. Der bliver heller ikke "huller" i den, selv om jeg er svært overvægtig. Det tager kun et par sek. for den at rette sig ud, selv der hvor jeg nogle gange ligger med hånden under hovedet og læser, så der bliver en dyb "bule".
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Tinny

Dato : 23-05-05 23:30

Hej Jette

Hvorlænge har du haft din Tempur?

Mvh
Tinny

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 23-05-05 23:40

Hej Tinny
Jeg tror, jeg har haft den i ca. 2½ år. Og den ser stadig ud, som da jeg købte den. Jeg er simpelthen bare SÅ glad for den. Det er min samlever også. Han stjæler den, når han skal have en middagslur. Og han siger også, man ligger ualmindeligt godt.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Tinny

Dato : 23-05-05 23:46

Tusind tak for dine hurtige svar, Jette.

Jeg lader nu lige spørgsmålet stå lidt endnu for at se om flere svarer!

Hilsen
Tinny
PS: hvad har du imod hasten? Dårlige erfaringer?

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 24-05-05 00:50

Nej, jeg har ikke noget mod Hasten. Jeg kan bare meget bedre lide Tempur.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 24-05-05 09:08

Hej
jeg EEELSKER Tempur
Jeg kører på 8. år. Den er stadig tip top.
Før i alm. springmadras vendte og drejede jeg mig natten lang, især fordi jeg var begyndt, at blive ret øm i ryggen, det var ved at blive temmelig uudholdeligt og forskellige øvelser hjalp ikke.
Jeg stiftede bekendtskab med tempur på en messe og anskaffede mig en kort efter.
Fra den dag af begyndte min rygsmerter, at forsvinde og jeg har slet ikke døjet med ryggen overhovedet siden. Desuden sover jeg virkelig godt og dybt og uden at vende og dreje mig særlig meget ikke kun fordi rygsmerter er forbi, men fordi madrassen er trykaflastende, så det er ikke nødvendigt i forhold til alm. madrasser.
Jeg behøver derfor heller ikke sove så længe, men er blevet ret forvendt med den, så jeg bruger den til at læse i også, hvis jeg havde bedre råd ville jeg købe Tempur til alt, hvad der siddes på i min lejlighed.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 24-05-05 09:11

Ps. Den bruges også på hospitaler til patienter, der skal ligge længe.

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 24-05-05 09:28

Undersøg om der ikke er en garantiperiode ud over købelovens. De fleste madresser har i dag en garantiperiode på mellem 5-10 år.

Mvh. AMP

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 24-05-05 09:31

Ps. Den kan ikke tåle vand, så hvis små børn også skal bruge den kan der købes et særligt vanafvisende betræk, som tilbehør, men ellers er der 15 års garanti, hvis du skulle opleve at den "strejker".

Kommentar
Fra : classic26

Dato : 24-05-05 10:12

Der er kun en kur der dur, TEMPUR!
Når du nu køber din Tempur madras, så husk hovedpuden også.
Bemærk, hvis du kan lide at sove for åbne vinduer om vinteren i et KOLDT soveværelse, så starter du på en meget hård madras, men den blødes op efterhånden som du varmer den op. Synes du det er mange penge både for madras og bund, så køb madrassen i første omgang, det er fint nok.
Bemærk også en tilvænningsperiode på op til 14 dage, hvor den er lidt træls at vende sig i om natten, men så er resten af livet også "lykken".
Har 5 års gode erfaringer
mvh steen

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 24-05-05 16:54

Jeg sov som en sten i den allerede fra den første nat. Og når jeg er træt og øm i ryggen, så smider jeg mig også på den. Og alle de dage, jeg ikke kan gå/sidde, der liggger jeg også i den. Og jeg er stadig lige vild med den. Den tilpasser sig på en eller anden måde, så det er fuldstændig lige meget, om man ligger fladt ned, eller halvt sidder med hovedgærdet opppe, Og som Mulberry skriver, så kan den ikke tåle vand, og der er 15 års garanti på madrassen.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 24-05-05 16:57

Glemte lige, at det betræk der sidder på, hvis man ikke får den med inkontinensbetræk, er lidt brandhæmmende. Så selv om man taber en glød i den, futter man ikke af. Hvis man altså tør ryge i sengen.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 25-05-05 08:53

OG når du bevæger dig i den, giver det ikke bevægelse gennem madrassen, så at katten, hunden, manden, damen eller hvem der måske ligger ved siden af , mærker noget, det gør de ikke.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 25-05-05 08:58

Hvis du vil slippe billigere kan du nøjes med at købe topmadras og lægge over en alm. madras, men hovedpude i Tempur ville være synd ikke at tage med, den gør det ligesom fuldendt.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 25-05-05 09:08

Forresten, der er et minus : Den er MEGET tung, og svær at transportere, da den ikke må bøjes, den kan nemlig knække.
Den må godt bøjes lidt, men ikke rulles eller foldes over.
Selv to personer have pænt meget besvær med at få min båret op i sin tid.
Så er du forberedt på det.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 25-05-05 09:27

Vi sover 1/3 af vores liv, så det er en meget god investering.
http://www.krop-fysik.dk/temablade_artikel.asp?id=416

Kommentar
Fra : Tinny

Dato : 01-06-05 22:44

Tak til jer alle, der har skrevet indlæg til mig. Jeg har bestemt mig for at købe Tempur, så jeg håber på en snarlig forbedret nattesøvn )

Mange hilsner
Tinny

Godkendelse af svar
Fra : Tinny

Dato : 01-06-05 22:47

Tak for svaret Jette. Jeg har nu bestemt, at der må investeres i tempur. Jeg håber på en bedring af mine rygproblemer efterfølgende. Og at der ikke bliver flere "huller" i min seng, derfor bliver to nye tempur-madrasser købt i morgen )

Mange hilsner Tinny

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 02-06-05 00:32

Hej Tinny.
Den bestemmelse tror jeg, du bliver rigtig glad for. Jeg har i hvert fald aldrig ligge så godt hele mit liv, selv om jeg har prøvet en hel del madrasser uden nogen særli god effekt. Også af de dyre.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : gossip

Dato : 01-07-06 18:48

Find dig en lettere kæreste