/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
AVI uden lyd?
Fra : xhund
Vist : 329 gange
50 point
Dato : 25-09-02 22:40

Jeg har downloadet nogle film i AVI-format og har prøvet at spille dem i winamp eller WMP. Men jeg får ikke nogen lyd. Er det fordi jeg mangler nogen codecs eller et eller andet? Og hvor kan jeg finde det jeg skal bruge?
mvh

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 25-09-02 22:57

Hej Xhund,

der er stor sandsynlighed for at det er fordi du mangler et codec...

men du ka' downloade og installere nimo's codec pakke... -->
http://www.btinternet.com/~nimosiro/
den har de fleste af de eksisterende codec's, samt også de nye DivX...

hvis version 5.8 har problemer med at blive downloadet enten pga. for meget overun på serverne eller de steder ikke findes mer...

er der stadigvæk muligheden for at downloade version 5.7... -->
http://perso.wanadoo.fr/nimo/Nimo50Build7.exe

så sku' du meget gerne både kunne se og høre dine AVI filer...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-09-02 23:08

On Wed, 25 Sep 2002 20:40:06 GMT, "xhund" <xhund.news@kandu.dk> wrote:

>Jeg har downloadet nogle film i AVI-format og har prøvet at spille dem i
>winamp eller WMP. Men jeg får ikke nogen lyd. Er det fordi jeg mangler
>nogen codecs eller et eller andet? Og hvor kan jeg finde det jeg skal
>bruge?
>mvh

Det er sikkert en codec du mangler. Prøv Nimo codec pakken
http://www.divx-digest.com/software/nimo_pack.html
Den indeholder de mest brugte codecs. Bare marker dem du
vil have lagt ind og prøv dig frem. Start f.eks. med AC3 lyd.
Den har jeg selv manglet til et par film jeg hentede på nettet.

mvh Mogens

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 29-09-02 20:19

Hej Xhund,

har du fået det til at funke eller driller det stadigvæk?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : xhund

Dato : 01-10-02 11:38

Det virker fint nu, tak for hjælpen.