/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / AutoCAD / Spørgsmål
10  fame 280
ai fil til autocad dwg
Fra : cff100
Vist : 713 gange
30 point
Dato : 25-09-02 21:56

Kan en ai fil eller pdf fil laves om til autocad fil endten dwg, dxf eller dwt og hvordan ?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-09-02 23:17

No problem

Download "Ghostscript/Ghostview" på www.ghostgum.com.au/. Shareware.
Den kan bl.a. convertére til DXF. Virker særdeles meget bedre end Adobe
Illustrator som også kan gøre dette. Iøvrigt også til AutoCAD DWG format.
Købe-ware.

Mvh
Lars Nielsen

"cff100" <cff100.news@kandu.dk> wrote in message
news:nook9.29443$Qk5.1318912@news010.worldonline.dk...
> Kan en ai fil eller pdf fil laves om til autocad fil endten dwg, dxf
> eller dwt og hvordan ?ne.dk' and Active = 1 sende mig
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 26-09-02 12:13

hej cff100,

yup... bl.a. en AI fil er mere eller mindre en textfil der bare forklare hvordan billedet ska' se ud... du ka' bla. prøve at åbne din AI fil med notepad eller Wordpad...

men hvilke programmer har du til din rådighed... de fleste programmer der ka' gøre det koster så hvis du har nogen i forvejen vil det være det letteste og billigste...

f.eks. har du Adobe's photoshop eller Adobe's Illustrator, de ka' som regel gemme det i et dwg osv. eller exportere det... nogle Autocad programmer ka' også importere AI, hvis de ikke har det indbygget findes der som regel et plugin...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 14-10-02 09:24

hej cff100,

har du fået løst dit problem eller driller det stadigvæk?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : cff100

Dato : 17-10-02 11:05

Til Strarup
Ja tak jeg har fået løst mit problem, jeg kunne gæmme tegningen som dxf. i illustrator og så åbne den i Autocad.
MVH CFF100