/ Forside/ Teknologi / Hardware / Mac / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 750
USB Kortlæser
Fra : TrineGraabaek
Vist : 520 gange
50 point
Dato : 25-09-02 21:54

Jeg har et digicam med Smart Media Card, men har desværre problemer med at tømme det. Jeg har købt en Sandberg kortlæser til USB, men jeg kan slet ikke få den til at poppe op på skærmen. Der kommer lys i kortlæseren når jeg tilslutter den, så et eller andet sted er der altså forbindelse. Jeg kan sagtens se dem på min Mac på arbejdet samt på min kærestes Mac - bare ikke på min egen. Hvorfor???

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 25-09-02 22:30

Hej Trine,

eh... nu kender jeg ikke så meget til Mac... men har den ikke noget a la stifinder hvor den viser harddiskene, diskette drev, CD rom drev og lignende...

jeg vil skyde på at du vil finde den der... som en flytbar disk... (men det er kun et gæt)

men ellers er det samme version af Mac du bruger som din Kæreste har, og som du bruger på arbejde?

har du installeret driveren til kortlæseren? (hvis den har brug for det)

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-09-02 21:13

TrineGraabaek <TrineGraabaek.news@kandu.dk> wrote:

> Jeg har et digicam med Smart Media Card, men har desværre problemer med
> at tømme det. Jeg har købt en Sandberg kortlæser til USB, men jeg kan
> slet ikke få den til at poppe op på skærmen. Der kommer lys i
> kortlæseren når jeg tilslutter den, så et eller andet sted er der altså
> forbindelse. Jeg kan sagtens se dem på min Mac på arbejdet samt på min
> kærestes Mac - bare ikke på min egen. Hvorfor??? Søren

Kan du ikke skrive lidt om de OS du benytter og hvilke Mac'er der er
tale om ?

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

ftp://80.197.181.14/ - in action from 9 am - 0.30 am CET

Kommentar
Fra : TrineGraabaek

Dato : 25-09-02 23:09

Som tillæg til mit spørgsmål vedr. kortlæser til USB, kommer lige en beskrivelse af hvilke Mac'er der er tale om.
Min kæreste har en G4 der kører med system 10,2, på mit arbejde har jeg en G3'er med system 9,2 - på begge disse maskiner virker kortlæseren.
Min egen er en iMac Special Edition med system 9,2 - og her vil skidtet altså ikke virke. alt andet kan jeg få til at virke på min iMac, der være sig USB brænder, USB zip drev, min Palm Pilot (også via USB), scanner, printer o.s.v.
Jeg har heller ingen problemer med min 10 GB harddisk til firewire.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-09-02 11:02

TrineGraabaek <TrineGraabaek.news@kandu.dk> wrote:

> Jeg har et digicam med Smart Media Card, men har desværre problemer med
> at tømme det. Jeg har købt en Sandberg kortlæser til USB, men jeg kan
> slet ikke få den til at poppe op på skærmen. Der kommer lys i
> kortlæseren når jeg tilslutter den, så et eller andet sted er der altså
> forbindelse. Jeg kan sagtens se dem på min Mac på arbejdet samt på min
> kærestes Mac - bare ikke på min egen. Hvorfor??? Søren

Du mangler sikkert den nødvendige driver.

Hent den evt. på
<http://www.sandberg.it/>

/Preben
--
Det er lettere at bedømme et menneskes forstand,
på dets spørgsmål end på dets svar!