/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Afinstallere messenger???
Fra : vildskud
Vist : 536 gange
200 point
Dato : 23-05-05 09:47

Jeg har lavet en fejl... Min mor har fået ny computer, og jeg skulle bruge messenger. Jeg ved ikke helt hvad jeg gjorde, men nu er den helt gal. Når jeg trykker på messenger ikonet og derefter på "log på", logger den automatisk på med min hotmail adresse... Og når jeg trykker på "e-mail indbakke", åbner den min mors outlook!!!???
Jeg er selvfølgelig ikke interesseret i, at min mor skal have adgang til min hotmail - og hun vil selvfølgelig gerne have, at det er hendes hotmail der er knyttet til messenger...
Så tænkte jeg, at jeg kunne afinstallere messenger og bagefter installere det igen.... Men på "fjern/ tilføj" listen, figurerer messenger ikke!
Så hvad skal jeg gøre??? Hjælp!

Vh. vildskud

Kommentar
Fra : dk

Dato : 23-05-05 09:57

hejsa

messenger ligger under windows kompo. i tilføj/fjern prog. som den sidste....
her skal du fjeme hak ved messenger.

efterfølgende kan du køre dette her

klik start -> kør -> i feltet åbn indtaster du uden "" :

du kan også kopier linien her

RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf, BLC.Remove

Tryk på ok og din computer fjerner MS Messenger.
du vil måske få en meddelse om der opstod en fejl i OCX bla bla bla
klik ok og messenger slettes.

genstart Computeren, efter genstart fjernes resterne af messenger.

skal du have installeret mess. igen skal du sætte hak ved mess. igen

Kommentar
Fra : vildskud

Dato : 23-05-05 10:02

tak. Men der er ikke noget der hedder windows kompo. i "tilføj/fjern".....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-05-05 10:07

prøv at se under programmer i start - der bør så være en uninstall - ellers søg på den og slet derfra ...... og følg dk´s anvisninger

Kommentar
Fra : dk

Dato : 23-05-05 10:19

kompo = windows komponenter

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-05-05 11:20

Jo "vildskud" du finder den bare ikke.

I kontrolpanel og tilføj/fjern.

Det vindue der lukker op har 4 store ikoner til venstre - der er Windowskomponenter.

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 23-05-05 12:11

Du behøver jo ikke at gøre andet end:

start->kør og skriv:

RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\inf\msmsgs.inf,BLC.Remove

http://www.dougknox.com/xp/tips/xp_messenger_remove.htm

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 23-05-05 12:12

Og så skal du ind på www.msn.dk og hente den nyeste version.

Kommentar
Fra : vildskud

Dato : 23-05-05 13:55

ok, har fundet ud af det nu. Har afinstalleret og derefter installeret igen... Desværre løste det ikke problemet... Den logger stadig på min adresse..... Hvordan kan jeg ændre det?

Kommentar
Fra : Oompa_Loompa

Dato : 23-05-05 14:10

Du kan også vælge at sige log på som en anden bruger når du åbner messenger, og så gemme den nyindtastede bruger, som standardbruger... Så burde den logge på din mors adresse hver gang du åbner messenger.

Du også gøre det at du henter Messenger version 7.0 på www.msn.com og så taster din mors adresse ind efter den er installeret. Så kan du gå ind i indstillinger for den standard messenger der ligger i Xp, og sige at den ikke skal åbne automatisk ved start. "Fjern flueben"

Herefter markerer du det samme sted i version 7.0 med et flueben. Så hver gang PC'en starter op vil den automatisk gå ind på din mors adresse mens den messenger med din adresse forbliver lukket.

Kan også helt klart anbefale 7.0 da der den giver flere sjove muligheder som f.eks."Blink"

Hilsen

Oompa Loompa

Så skulle det være løst...

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 23-05-05 15:27

hmmmm gå da bare ind i krontrolpanel-----bruger konti og redigere dit msn passport der der er ingen grund til at afinstalerer noget