/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Word dukument as a attachment
Fra : jaco
Vist : 770 gange
220 point
Dato : 25-09-02 20:19

Da jeg er ret ny her så har jeg følgende spørsmål:
Jeg har outlook 2000 sr-1
Jeg mangler simpelthen muligheden, inde i word og excel i menu'en file/send to/ der er kun 2 muligheder enten mail recipient eller fax recipient, jeg har ikke mulihede i at sende "as a attachment"
Jeg har endda prøvet at indsætte et ikon fra toolbars, men såsnart dette er udførs bliver ikonet skygget.
Hvad fa'en skal jeg gøre?

Mvh
Søren

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-09-02 21:42

"jaco" <jaco.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:PZmk9.28570$Qk5.1307202@news010.worldonline.dk...
> Da jeg er ret ny her så har jeg følgende spørsmål:
> Jeg har outlook 2000 sr-1
> Jeg mangler simpelthen muligheden, inde i word og excel i menu'en
> file/send to/ der er kun 2 muligheder enten mail recipient eller fax
> recipient, jeg har ikke mulihede i at sende "as a attachment"
> Jeg har endda prøvet at indsætte et ikon fra toolbars, men såsnart dette
> er udførs bliver ikonet skygget.
> Hvad fa'en skal jeg gøre?
>
Eftersom du har Outlook 2000, kan man vel gætte på, at du har word 2000?
Nu kender jeg ikke de engelske udtryk, da du åbenbart bruger den version,
men i både word 2000 og xp er der mulighed i send til menuen at vælge til
Postmodtager som vedhæftet fil, så der må være noget i vejen med din
installation.
I word 97 vælger man bare send til Postmodtager, så laver den det selv som
et vedhæftet dokument.

Kurt

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-09-02 21:33

Mit allerbedste råd til dig er at du henvender dig direkte til en eller
flere nyhedsgrupper med dit problem. Derved får du kontakt
med en stor gruppe af brugere, som alle hylder det gode gamle "Peer to
Peer" princip hvor man gratis og uforpligtende hjælper
hinanden med at løse diverse problemer.
Det fine i ordningen er både mangfoldigheden og den gensidige kontrol
med at løsningerne er korrekte - utrolig mange øjne følger
med - utrolig mange er parate til at komme frem med erfaringer/viden.

Men ingen er interesserede i at "guldkornene" havner i en eller anden
database, med risiko for en merkantil udnyttelse. Ingen er
interesserede i at arbejde anonymt udenfor grupperne.
Så hvis du savner respons, så er det forklaringen. Der kan selvsagt være
en der har en voldsom skrivekløe - så er spørgsmålet bare
om indholdet er mere værd end kløen.
--
pre

"jaco" <jaco.news@kandu.dk> wrote in message
news:PZmk9.28570$Qk5.1307202@news010.worldonline.dk...
> Da jeg er ret ny her så har jeg følgende spørsmål:
> Jeg har outlook 2000 sr-1
> Jeg mangler simpelthen muligheden, inde i word og excel i menu'en
> file/send to/ der er kun 2 muligheder enten mail recipient eller fax
> recipient, jeg har ikke mulihede i at sende "as a attachment"
> Jeg har endda prøvet at indsætte et ikon fra toolbars, men såsnart
dette
> er udførs bliver ikonet skygget.
> Hvad fa'en skal jeg gøre?
>
> Mvh
> Søren
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Accepteret svar
Fra : Brian_L

Modtaget 220 point
Dato : 26-09-02 16:31

Prøv at reparerer din office indstalition.
Indsæt din office cd, indstalitions programmet starter ikke automatist, når office er indstaleret.
Højre klik på drevet, og vælg åben.
Dobbelt klik på setup.
Vælg reparerer office.
mvh
Brian

Kommentar
Fra : kaasgaard

Dato : 27-09-02 11:50

Hep,

Jeg har set samme problem før, det skyldes en ikke helt fuldendt installtion af office 2000.

Kør installationen igen og vælg at installere _alt_ (især tools/værktøjer).

Herefter installerer du service pack 1 til office 2000, så spiller det :)

Microsoft har en alternativ løsning til problemet
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;EN-US;q249786&

Håber det hjælper

// Martin

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 02-10-02 14:32

Det skulle vel ikke være fordi du ikke har sat dit mail-program til at være default mail

Kommentar
Fra : jaco

Dato : 02-10-02 15:13

Hej e.p. hvordan ophæver jeg default mail ?

/Søren...:-}

Godkendelse af svar
Fra : jaco

Dato : 23-10-02 07:17

Tak for svaret Brian_L.
Hej Brian! Tak for dit indlæg, jeg har kørt en reparation af office, og nu virker det, tak endnu engang, hilsen Jaco.