/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
Candida kuren. Har du den?
Fra : pjerretogkim
Vist : 1745 gange
240 point
Dato : 22-05-05 22:46

Jeg skal bruge Candida kuren.
Jeg ved den findes derude, men kan ikke lige finde den.
Er der nogen der ligger inde med den og vil dele den med mig, eller er der nogen steder på nettet den ligger på skrift?

Help please.

Accepteret svar
Fra : AnnNielsen

Modtaget 250 point
Dato : 22-05-05 22:51
Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-05-05 23:07

Hvis det er i mundhulen, så kig på http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/svampmunden.htm

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-05-05 23:09

Nå, men det ser ud til, at du har fået linket til det du søgte, så behøver jeg jo ikke gentage det.

Så vil jeg bare komme med et par kommentarer.

Candida er en naturlig del af bakteriefloraen i vores tarmsystem. Alle har den, og det er der ikke noget sygeligt i.
Men i ganske få tilfælde, f.eks hos folk der p.g a sygdom eller stærk medicin eller alvorlige mangelsygdomme har et svækket immunforsvar, kan svampen give problemer.
men desværre er "diagnosen" Candidasvamp blevet noget af et "modefænomen" hos alternative behandlere, der ynder at angive svampen som årsag til næsten alle dårligdomme.

Og hvordan findes der så ud af, om man er en af de få der virkelig har problemer med Candida Albicans. Jo, ganske enkelt, Candida kan kun konstateres ved mikroskopi af afføringsprøver eller slimhindeskrab, som foretages hos en læge og sendes til nærmere laboratorieundersøgelse.

mvh dova

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-05-05 23:11
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-05-05 08:00

hmmm det er jo lidt svært med at finde en kur på nettet - netop fordi candida forekommer flere steder i kroppen - så det ville være rart om spørger oplyste hvad kuren skulle hjælpe på.
Synes dog at det er klogt først at blive undersøgt hos lægen og derpå få hjælp

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 23-05-05 09:34

Jeg har selv før i tiden været på en såkaldt candida-kur. Kuren består i, at man i en given periode udelukker en hel masse fødevarer, som nærer svampen.
Såvidt jeg husker skulle jeg holde kuren i 8 uger, og det der var allervigtigst at udelukke var: Sukker, alkohol, gær, edikke og hvidt mel. Kød, æg og frugt kun i yderst begrænsede mængder; slet ingen frugt f.eks. de første 3 uger, men så gradvis max. ½ æble eller ½ banan daglig.
I begyndelsen syntes jeg at kuren var meget hård og meget besværlig, men så kommer man ind i en rytme og finder ud af det. Jeg levede af grøntsager i alle afskygninger kombineret med ris eller couscous. Olivenolie og hvidløg er meget velegnet at bruge, da begge dele er anti-svamp, om man så må sige. De eneste grøntsager man ikke må spise er svampe.
Af brød må man kun spise ugæret brød, og der plejede jeg at købe et bestemt rugbrøds agtigt brød fra Aurion, som kan fås i helsekoster. Visse knækbrødstyper er også uden gær.

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 23-05-05 09:35

Nå ja, - der står lige det hele i AnnNielsens links!

Godkendelse af svar
Fra : pjerretogkim

Dato : 23-05-05 13:01

Tak for svaret AnnNielsen.