/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Åbning af standart porte i Router?
Fra : minimulras
Vist : 445 gange
100 point
Dato : 22-05-05 21:27

Hej alle sammen
Vi har fået installeret et trådløst netværk i vores lejlighed, men det fungerer ikke rigtigt. Jeg har læst et sted, at der er en række standart porte i routeren man kan åbne op for at tillade de mest normale ting som alm. surfing på nettet.
Vores internet kommer en gang i mellem, men kører meget langsomt, og eller kører det slet ikke. Det er ikke vores forbindelse der er problemet, da der virker fint hvis stikket kommer direkte i computeren.
Er der nogen der kender de standart porte der bør åbne i vores router??

Vores router er en Netgear WGR614 Vers 5
Vores internet er Tdc bredbånd 1 mb.

Hvis mere behøves så bare skriv..
Jeg håber nogen kan hjælpe..

MVH. Rasmus

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 110 point
Dato : 22-05-05 21:45

I min firewall overvåges disse ofte benyttede porte.

Kommentar
Fra : Tititsha

Dato : 22-05-05 22:08

Hvis Internettet kører en gang imellem, er det nok ikke portene der er problemet. Vi har selv trådløst netværk i vore parcelhus, og det kører fint nu, efter vi har flyttet routeren. Oprindeligt havde vi routeren i den ene ende af huset, og det gav store problemer med forbindelsen til især et af værelserne. Det er vigtigt, at routeren står centralt i boligen, og gerne højt, men man må prøve sig frem. Du kan sandsynligvis hjælpe på problemet, ved at benytte en bedre antenne end den der sidder på routeren/netkortene. "Hawking" laver nogle antenner af god kvalitet og til en rimelig pris.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-05-05 22:12

Her kan du se hvad de forskellige porte bruges til:
https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2
proceded> prøv bl.a. Common Ports
Der kan du se lidt om porte.

Kommentar
Fra : minimulras

Dato : 22-05-05 23:00

Hejsa... problemet er ikke at der ikke er forbindelse mellem netkort og router.. for det virker heller ikke altid når jeg bruger kabel i den computer routeren står sammen med.. forbindelsen mellem routeren og netkortne i de andre computere er i top :) internettet virker bare ikke... :(
skla man ikke åbne nogle porte for at tillade surfing på nettet?

Rasmus

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-05-05 19:26

Allerførst skal din router have forbindelse med din udbyder, og du skal i routeren skrive brugernavn og password til din udbyder - ellers kommer du aldrig "ud"

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-06-05 22:21

Hvordan går det "minimulras"

Kommentar
Fra : minimulras

Dato : 14-06-05 00:21

Heysa folkens
Sorry jeg ikke har fået den lukket før nu... det virker nu, og jeg aner ikke hvad der er sket... men tak for svarende anyway ;)

Godkendelse af svar
Fra : minimulras

Dato : 14-06-05 00:22

Tak for svaret emesen.