/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
PGO COMET taber kraft og går ud
Fra : jboy
Vist : 1447 gange
34 point
Dato : 22-05-05 20:14

Har købt en pgo comet, den var udstyret med Athena 47,6 cyl og powerfilter. har afmonteret powerfiltret og sat stdfilter på. både før og efter havde den et problem med at når man har kørt ca 3-5 min, går den ud hvis man bruger fuld gas. den taber pusten, og ligesom går ud, og skyder gennem udstødningen. hvis man stopper går den ud. efter ca 2 min kan man starte den igen, men problemet kommer tilbage når man kommer op i omdrejninger. har skiftet membranen og tændrøret. har sat dyse 82 i. pls hjælp

jboy

Kommentar
Fra : Frederik_Gren

Dato : 22-05-05 20:45

Hej.

Jeg tror den kan være utæt et eller andet sted. Når den bliver varm, så åbner utætheden sig sikkert, og den tager luft ind. Tjek simmerringen ved krumtapakslen, de bliver ofte meget slidt.

mvh
Frederik

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-05-05 22:30

Prøv lige at efterse om dit tankdæksel (udluftningen) ikke er tilstoppet. Suger den luft når du åbner... så er det her "hunden ligger begravet". Prøv evt. en tur uden lukket dæksel.
Søren

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-05-05 23:58

Ellers ku'det lyde som om at den ikke smører ordentligt og derfor brænder varm altså sætter sig lidt det ku også passe med at der kommer små fragmenter (der bliver slidt af)sætter sig i tændrøret og at den derved knalder i udstødningen.Der sidder et filter på slangen fra olietanken til cylinderen det har jeg været ude for er stoppet især på PGO'er
Mvh Sune

Kommentar
Fra : jboy

Dato : 23-05-05 07:18

Glemte at nævne, at ned ad bakke, kan den køre med flere om drejninger, uden man man giver gas, men hvis jeg vender om og skal give gas, starter knalderiet igen, og den går ud og kommer igen.

Kommentar
Fra : cwarnich

Dato : 23-05-05 21:57

Det kan være et spørgsmål om at den ikke bliver ordenligt varm, eller at den ikke er "gået" til.
Prøv at undgå at give fuld gas de første 5-10 minutter.
Hvis den skulle få symptomerne, så prøv at holde dig væk fra gassen indtil du kun køre en 20-30 kmt og prøv så om den vil køre videre (du skal altså ikke stoppe, men bare vente til scooteren har tabt fart).

Håber det hjælper

(det kunne også være du skulle stille lidt på luft/benzin forholdet på karboratoren, den sidder mellem benzinslangen fra tanken og røret til cylleneren.)

Kommentar
Fra : jboy

Dato : 29-05-05 09:03

Så fik vi løst det, karburatore kunne ikke følge med, skiftede til en 21 karburator, og ny kører den fint.
mange tak
jboy