/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Billede og tekst.....word!
Fra : kpm10
Vist : 1512 gange
500 point
Dato : 22-05-05 19:47

Hej

Jeg sidder med word 2000 og skal have noget tekst i den venstre side og et billede i højre side, ud for teksten! men jeg kan ikke få det s..... p.. til at virke! den rykker billedet over i venstre side og jeg kan ikke få teskt og billede ved siden af hinanden!

Jeg har prøvet med spalter, men det tager en evighed da det hele rykker sig i forhold til hinanden!

Kommentar
Fra : frueyde

Dato : 22-05-05 19:57

prøv med at højre klikke på billedet, gå ind i formatere billede og vælg layot og tryk på bagtekst, så kan du flytte rundt på billedet hvor du vil have det

Kommentar
Fra : myg

Dato : 22-05-05 20:00

Når du indsætter et billede får du en lille værktøjsbjælke "Billede".
Her klikker du på ikonet "Tekstombrydning" (det ligner en lille hund) og vælger (med billedet aktivt) "Igennem".
Nu kan du flytte billedet uafhængig af teksten (teksten smyger sig om billedet).
Hilsen myg

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-05-05 20:00

Lav en tabel med to kolonner og en række.
Indsæt billede i højrerammen og den vil selv udvide sig til billedstørrelse.
Nu kan du styre din tekst og billede.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 22-05-05 20:05

Du kan også lave teksten i en tekstrude.

Så kan teksten flyttes rundt med, ligesom billedet efter tekstombrydningen.

MVH
Hanne

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-05-05 01:38

I funktioner/indstillinger/rediger kan du i rullepanelet "indsæt billeder som:" vælge hvad du vil.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-05-05 07:53

når du har skrevet teksten så vælg indsæt billede (ud for en linie du ønsker) - husk at markøren skal være der hvor du vil indsætte billedet

Kommentar
Fra : Jerrik

Dato : 24-05-05 07:08

Camillasmoster har ret.
Det er lettest med en tekstrude, som så kan formateres til ikke at have farvet ramme.
Den kan frit flyttes rundt og også formateres til at være foran eller bagved teksten.