/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Hjælp til af montering af cylinder på en~
Fra : GoaB
Vist : 588 gange
1 point
Dato : 22-05-05 18:32

Hey...

Er der en flink person der kan fortælle hvordan jeg får cylinderen af min fz50...
jeg har prøvet og have topstykket pillet af, men cylinderen sidder stadig fast....
er der nogle der kan fortælle mig hvad jeg mere skal skrue/pille af for at få cylinderen af...
ps. jeg havde også pillet udstødningen af...

håber der nogle der vil hjælpe mig (:

Kommentar
Fra : Da9L

Dato : 22-05-05 18:45

Det kan være at bundpakningen er "smeltet" fast mellem cylinderen og motorblokken.. Jeg mener ihvertfald ikke at du skal skrue mere af når du først har fået top stykket og udstødningen af !

Så mit bud ville være at hive til.. :) Men er ikke sikker !

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 22-05-05 19:10

Har du pillet studsen af ? (sådan en kører da med studs ikke? Det er snart mange år siden jeg har haft en selv...)

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 22-05-05 20:29

Nej, studsen sidder ikke der på en FZ50.

Du skal ikke have andet af, end udstødning og topstykke.
Jeg kan huske fra da jeg selv havde FZ50, at støttestængerne godt kan "gro fast" ligesom bundpakningen også kan smelte fast.

Prøv meget forsigtigt at holde bremsen i bund og trykke forsigtigt på kickstarteren.
Så du er sikker på at det ikke er stempelringene, der sidder fast.

Hvis stemplet kører i cylinderen, så prøv forsigtigt at lirke med en stor skruetrækker på begge sider af cylinderen (ind imod motorblokken)
Så skulle du meget gerne få den løs. Eller så skru topstykket på igen og start mototren til den er varm... Og skil den så ad.