/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Carl Vilhelm Wolff marine-ingeniør og ku~
Fra : modersvilje
Vist : 2482 gange
200 point
Dato : 21-05-05 23:04

Juliane Sophie Eleonora Wilhelmine Moyel f. 3-2 1847 - d. ?

viet d.26. 4 1878 med Johan Carl Kromayer Wolff f. 1.6 1839

De fik 3 børn

Augusta Wolff ukendt fødselsdag, og

Carl Vilhelm Wolff f. 2. 6 1880 (marine-ingeniør og kunstmaler

Eleinore Ingeborg Wolff f. 22. 8. 1882

Kan nogen hjælpe mig med at finde en eller flere af disse personer
MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : agerlund

Dato : 22-05-05 07:29

Hvor i landet er vi

Agerlund

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-05-05 07:30

Sikkert Australien.

Kommentar
Fra : agerlund

Dato : 22-05-05 07:46

Fra Familysearch
Juliane Sophie Eleonore Wilhelmine MOYEL
Sex: F

--------------------------------------------------------------------------------

Event(s):
Birth: 03 Feb 1847 Place: <Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark>
Christening: 02 Apr 1847 Place: Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

--------------------------------------------------------------------------------

Parents:
Father: Julius Wilhelm MOYEL
Mother: Eleonore Christine NORDVI

--------------------------------------------------------------------------------

Source Information:
Batch Number: C202049
Source Dates: 1832 - 1850
Film or Fiche Number: 44337
Collection Details: Vor Frue; Den Danske Folkekirke

Hendes forældres vielse
Eleonora Christine NORDVI Age At Marriage: 28
Sex: <F>

--------------------------------------------------------------------------------

Event(s):
Birth: <1819>

--------------------------------------------------------------------------------

Marriage:
Spouse: Julius Wilhelm David MOYEL Age At Marriage: 22
Marriage: 12 Mar 1847 Place: Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

--------------------------------------------------------------------------------

Source Information:
Batch Number: M218264
Source Dates: 1838 - 1874
Film or Fiche Number: 44341
Collection Details: Vor Frue; Den Danske Folkekirke

Agerlund

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-05-05 08:36

Marine-ingeniør, så er det jo nok Hovedstaden?

Der er mange Wolf, ulve sydfra; men her er helt sikkert hustruen/moderen:
Og hun er i hvert fald født i København,
hilsen Svend
"
MOYEL, Juliane Sophie Eleonore Wilhelmine   Christening
   Gender:   Female
   Birth Date:   3 Feb 1847
   Christening Date:   2 Apr 1847   Recorded in:   Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark
         Collection:   Vor Frue; Den Danske Folkekirke
   Father:   Julius Wilhelm MOYEL
   Mother:   Eleonore Christine NORDVI
Source:   FHL Film 44337   Dates:   1832 - 1850
"

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 22-05-05 09:52

Hej alle der har svaret mig!
Jeg har vist ikke udtrykt mig helt klart, det er familien Wolff jeg søger.
Familien Moyel er på plads, men der er nogle af kvinderne der "forsvinder" når de bliver gift, og Juliane er en af dem.
PS: Alle Moyel`ler er født i Storkøbenhavn.
MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : senta

Dato : 22-05-05 11:54

Fra Denne adresse ,det kan være der er lidt imellem du kan bruge .
senta
http://danpa.dda.dk/

STAMKORTHENVISNINGER

Reg. nr: x000555605 (KBH Det Kongelige Bibliotek's Håndskriftsamling)
"245: Papirer og nedskrevne oplysninger vedr. slægten Wolff og med"

Yderdatering:
Indholdsresumé:
Omfang:5 kps.
Klausuler:-
Bemærkninger: Fysisk omfang: 5 kps.
Særnr.: acc. 1990/260

INDHOLD

Papirer og nedskrevne oplysninger vedr. slægten Wolff og med denne beslægtede familier, bl. a. familien Zinn m.v.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-05-05 17:52

Så bliver det svært, der er jo mange Wolf, Wolff, Wulf iblandt os...
og perioden er jo tæt på grænsen for hvad vi kan finde på nettet:

Hende her er for gammel til at være >Augusta Wolff ukendt fødselsdag,
(men måske tanten hun er opkaldt efter?):

Genealogi:
Helsted, Axel Theophilus, 1847-1907, maler. *11.4.1847 i Kbh., †17.2.1907 smst. (begr. på Fr.berg.). Forældre: Maler, tegnelærer Frederik (Friedrich) Ferdinand H. og Anna Christiane Vilhelmine Olsen. ~10.9.1874 i Kbh. med Emilie Augusta Wolff, *24.8.1852 på Fr.berg, †24.10.1886 smst., datter af justitsråd, kontorchef Niels W. til Vodroffsgård og Louise Serafine Kock.

Fundet her:
Svend
http://www.kid.dk/Weilbach.asp?ObjectId=431

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 27-05-05 20:46

I 1840 er J Carl K Wolff jo kun ca 1 år gammmel,
her er en 8 år ældre Carl Wolff...

Men mange Wolff navne (måske en fætter), også fra Hovedstaden:
hilsen Svend
"
kbhv, Sokkelund, Frederiksberg, Frederiksberg, , En Gaard, Wodroffsgaard, 107, FT-1840

Niels Wolff, 45 , Enkemand, , Cancellieraad og Casserer ved Brandkommissionen i København,
Carl Wolff, 9 , Ugift, , Hans Søn,
Ludvig Wolff, 8 , Ugift, , Hans Søn,
August Wolff, 6 , Ugift, , Hans Søn,
Knud Wolff, 5 , Ugift, , Hans Søn,
Emil Wolff, 3 , Ugift, , Hans Søn,
Pouline Wolff, 11 , Ugift, , Hans Datter,
Louise Wolff, 4 , Ugift, , Hans Datter,
Margrethe Wolff, 64 , Ugift, , Husbestyrerinde,
"

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 200 point
Dato : 27-05-05 20:56

Her er han så faderen og han hedder Kromager ikke Kromayer efter moderen:
Svend
"
kbhv, København (Staden), Klædebo Kvarter, Rosengaarden 128 A, , 1. Sal, 588, FT-1845

Johannes Wolff, 45 , Gift, , *nutladigat Fuldmægtig ved Grunneraljosdernet, Kjøbenhavn
Johanne Dorothea Kromager, 40 , Gift, , Kone, Kjøbenhavn
Johan Carl Kromager Wolff, 6 , Ugift, , Barn, Kjøbenhavn
Peter Wilhelm Monrad Wolff, 5 , Ugift, , Barn, Kjøbenhavn
"

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 27-05-05 21:41

Når det drejer sig om Wolff, kender du dette udvalg:
Heriblandt; Wolff, Julie (caca 1850 - )
Svend
"
Wolf, Geert (ca 1675 - 1736)
Postmester i Vejle

Wolf, Hans (1720 - 1721)

Wolf, Hans (ca 1670 - før 1735)

Wolf, Hans Frederiksen (ca 1710 - 1764)
Måler og vejer i Vejle

Wolf, Hans Jeremieson (ca 1626 - 1703)
Præst i Vejle

Wolf, Ingeborg Maria (1721 - 1788)

Wolf, Margrethe Lene (ca 1680 - 1735)

Wolf, Mette Margrethe (1727 - 1728)

Wolf, NN (1728 - 1728)

Wolff, Alfred (1885 - )

Wolff, Alfred Freuchen (1850 - 1916)
Købmand i USA

Wolff, Alma Katharine (1882 - 1917)

Wolff, Anna Judithe Margrethe (1844 - 1916)

Wolff, Arthur (1892 - )

Wolff, Carl Axel (1848 - )
Handelsrejsende

Wolff, Edna Johanne (1889 - )
Bibliotekar, antageligt i Omaha, Nebraska, USA

Wolff, Ellen (1882 - )

Wolff, Ellen Elisa (1879 - 1897)

Wolff, Ellen Elisabeth (1846 - 1891)

Wolff, Emma Norbe (1887 - )

Wolff, Ernst Alfred (1896 - )
Forretningsmand, antageligt i Omaha, Nebraska, USA

Wolff, Esther (1886 - )

Wolff, Frits Nial (ca 1860 - )
Telegrafingeniør i Århus

Wolff, Inger Augusta (1895 - )
Cand phil

Wolff, Johan Ferdinand (1808 - 1873)
Fabrikant

Wolff, Johan Nicolai Ferdinand (1842 - 1862)
Sømand

Wolff, Julie (caca 1850 - )

Wolff, Julius Emil Kanaris (1856 - )
Kunsthandler i USA

Wolff, Nando Otto (1887 - )
Juvelerer, antageligt i Omaha, Nebraska, USA

Wolff, Otto Frederik Rosenstand (1854 - )
Konsul i Omaha, Nebraska, USA

Wolff, Sophus Peter Isted (1852 - 1905)
Købmand i Haslev

Wolff, Viggo Axel (1882 - )
Manufakturhandler antageligt i Omaha, Nebraska, USA

Wolff, Aage Otto (1880 - )
Læge

Wolf-Jürgensen, Aly (1903 - )

Wolf-Jürgensen, Christian (1905 - )

Wolf-Jürgensen, Christian Ferdinand Sophus (ca 1870 - )
Postekspedient i Roskilde

Wolf-Jürgensen, Henrik (1909 - )
"
Fundet her:
http://www.danbbs.dk/~stst/pers-bas/pers_w.htm

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 27-05-05 22:07

Tak svendgiversen
Dette er en stor hjælp til at komme videre, det kan være svært at læse det "gnidder" der er i kirkebøgerne,
Jeg er meget glad for din hjælp, men vil lade spørgsmålet leve lidt endnu.
MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-05-05 16:49

Vi ved jo at Carl Vilhelm' s far hedder Johan Carl Kromayer/Kromager Wolff
og skulle jo så tro hans farfar hed noget med Carl og måske også Wilhelm,
men han hedder jo nu Johannes Wolff, og er født ca 1800: Hvor?
Og hvad betyder mon: "*nutladigat Fuldmægtig ved Grunneraljosdernet" ??

Heller ikke Johannes Wolff er nævnt i DDA' s Wolff indvandrer liste; herunder i uddrag, før ca 1880:
En af de ældste er måske Johannes far???
Svend
"
Efternavn: Wolff Fornavn: Henrich
Erhverv: Diakon Fødeland: Tyskland
Bopæl, lokalitet: Wesselburen Amt, region: Ditmarsken
Lov af: 11 04 1776 Tillæg:
Løbenr: 318
Bemærkninger: Opholder sig i Holsten på dagen for indfødsrettens tildeling
--------------------------------------------------------------------------------
Efternavn: Wolff Fornavn: Gerhard Peter
Erhverv: Bogholder, kasserer Fødeland: Tyskland
Bopæl, lokalitet: København Amt, region: Sjælland
Lov af: 02 05 1776 Tillæg:
Løbenr: 40
Bemærkninger: Bank- eller møntkontoret (?) i København
--------------------------------------------------------------------------------
Efternavn: de Wolff Fornavn: Hans Jürgen Heinrich
Erhverv: Detailhandler Fødelokalitet: Haderslev
Føderegion: Slesvig Fødeland: Tyskland
Fødselsår: 1867 I DK fra: 1880
Bopæl, lokalitet: Hellerup Amt, region: Københavns Amt
Lov af: 02 03 1905 Tillæg: A
Løbenr: 339
--------------------------------------------------------------------------------
Efternavn: de Wolff Fornavn: Johanne Marie
Erhverv: Musiklærerinde Fødelokalitet: Haderslev
Føderegion: Slesvig Fødeland: Tyskland
Fødselsår: 1872 I DK fra: 1880
Bopæl, lokalitet: Horsens Amt, region: Århus Amt
Lov af: 02 03 1905 Tillæg: A
Løbenr: 340
--------------------------------------------------------------------------------
Efternavn: Wolff Fornavn: Philip
Erhverv: Pensionist Fødelokalitet: Wolsrode
Føderegion: Hannover Fødeland: Tyskland
Fødselsår: 1825 I DK fra: 1840
Bopæl, lokalitet: Enslev Sogn Amt, region: Randers Amt
Lov af: 02 03 1905 Tillæg: A
Løbenr: 449
Bemærkninger: Fhv. Sadelmager
--------------------------------------------------------------------------------
Efternavn: Wolff Fornavn: Heinrich Ferdinand
Erhverv: Snedkermester Fødelokalitet: Landshut
Føderegion: Preussen-Schlesien Fødeland: Tyskland
Fødselsår: 1813 I DK fra: 1840
Bopæl, lokalitet: København Amt, region: København og Frederiksberg
Lov af: 26 05 1863 Tillæg: A
Løbenr: 55
--------------------------------------------------------------------------------
Efternavn: Wolff Fornavn: Michael Abraham Alexander
Erhverv: Redaktør Fødeland: Tyskland
Fødselsår: 1827 I DK fra: 1828
Bopæl, lokalitet: Rønne Amt, region: Bornholms Amt
Lov af: 26 05 1863 Tillæg: A
Løbenr: 56
Bemærkninger: også Bogtrykker
--------------------------------------------------------------------------------
Efternavn: Wolff Fornavn: Abraham Alexander
Erhverv: Rabiner Fødeland: Tyskland
Bopæl, lokalitet: København Amt, region: Sjælland
Lov af: 08 10 1828 Tillæg:
Løbenr: 160
Bemærkninger: Omtalt som "præst ved den mosaiske menighed i København"
--------------------------------------------------------------------------------
Efternavn: Wolff Fornavn: Christian Heinrich
Erhverv: Teologikandidat Fødeland: Tyskland
Amt, region: Uidentificeret
Lov af: 06 10 1786 Tillæg:
Løbenr: 90
--------------------------------------------------------------------------------
Efternavn: Wolff Fornavn: August Joachim
Erhverv: Diakon Fødeland: Tyskland
Amt, region: Fehmern
Lov af: 21 08 1776 Tillæg:
Løbenr: 327
Bemærkninger: Opholder sig i Holsten på dagen for indfødsrettens tildeling
"

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-05-05 17:09

Angående Kromayer eller Kromager er det ikke det eneste sted disse forveksles,
Her er samme Sophie (måske Johanne Dorothea's søster?) i 1845 født Kromager i 1850 Kromayer:
Svend
"
kbhv, København (Staden), Sankt Annæ Vester Kvarter, , , Sølvgade 416 C,1.Sal, 2, FT-1845

Johannes Heide Wedersø, 39 , Gift, , Grosserer,
Sophie Wilhelmine Wedersø født Kromager, 34 , Gift, , hans Kone,
Victor Armand Eugene Wedersø, ?? , , , deres Søn,
"
kbhv, København (Staden), Sankt Annæ Vester Kvarter, Store Kongensgade, , Store Kongensgade 57 & 58, 3 sal, 421, FT-1850

Johannes H. Wedersø, 45 , Gift, , grosserer, København
Sophie W. f. Kromayer, 38 , Gift, , gift med nr. 2131, København
Christian F. Wedersø, 16 , Ugift, , broder til nr. 2131, København
Amalie F. Wedersø, 25 , Ugift, , søster til nr. 2131, København
"

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-05-05 20:11

Wolf, Wolff, Wulf:

Her i Sønderjylland har vi mange med dette navn: "Ulv" på tysk,
(I vor lokale telefon bog er der 22 Wolf, 23 Wolff of 3 Wulf).

De fleste er indvandret sydfra i nyere tid,
eller de kom fra Holsten, dengang dette var et "dansk" Hertug dømme.

Kun få er kommet hertil i 1700 og 1800 tallet,
(som det nok er tilfældet med din Wolff slægt).

Jeg har endda naboer der hedder Wolff, som jeg prøvede at kontakte...
(kun ca. 100 år i Danmark, absolut ingen relation til din Wolff slægt fra Hovedstaden).
Svend

Godkendelse af svar
Fra : modersvilje

Dato : 29-05-05 11:59

Tak for svaret svendgiversen.

Det er slægten Moyel/ Moyell jeg forsker i, jeg mangler kun en mand som jeg ikke kan finde efterkommere til,
jeg har besluttet at dette ægteskab må være barnløst,
så nu har jeg kastet mig over kvinderne, som har vist sig at være en noget vanskelig opgave.

Nu har jeg takket været din hjælp fået den sidste af 2 kvinder ”næsten” på plads,
så nu mangler jeg bare at folketællingerne får tastet ”mine” områder ind til omkring år 1900
så jeg kan prøve at følge deres børn også.

Min slægt er tastet ind her hvis du skulle være interesseret:
http://www.sadolins.com/genealogy/getperson.php?personID=I1391&tree=onetree
Dette er de 2 kvinder jeg mangler:

Fransiska Christiane Soerine Moyel
f. 9/4 1849 Gift d. 14.10 1887 med Seilig Emervald (Jørgensen) Frost

Juliane Sophie Eleonora Wilhelmine Moyel
f. 3-2 1847 Gift d.26, 4 1878 med Johan Carl Kromager Wolff f. 1.6 1839
MVH
Modersvilje