/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Hvilken printer er bedst pris kontra blæ~
Fra : wezzler
Vist : 2692 gange
250 point
Dato : 21-05-05 22:42

Min gamle lexmark 1100 skal nu skiftes ud!

Den koster alt for meget i blæk og gider ik' printe mere. Men ved er løsningen? På studiet kan man printe ud til ca. 40 øre.

Men den nemme løsning er jo selvfølgelig altid derhjemme. Hvilken printer (gerne indenfor scan/kopi/udskrift) er bedst på pris, blæk og kvalitet. Helst ikke for meget over 1.000 kr ;-(

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-05-05 22:57

Gå ind her og se blækpriser http://www.inkclub.com/index.asp?CtryNo=208&LangNo=45&ADID=tvdk
og derefter på http://www.edbpriser.dk/Showsubcategory.asp?ID=34 for at se printerpriser

Jeg har ikk eoplevet nogen der er ringe men mange der er blevet ringere - især HP

Kommentar
Fra : severino

Dato : 21-05-05 22:57

Det findes der ikke rigtigt noget entydigt på. Det afhænger af hvor meget blæk den bruger pr. defineret areaal, og prisen på dette blæk pr. liter.

Jeg har endnu ikke set en fyldestgørende opgørelse, der giver et reelt billed af pris kontra forbrug pr angivet areal.

Sådanne oplysninger holder producenterne tæt til kroppen, og fortæller hellere hvor godt deres produkt er i forhold til konkurrentens.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-05-05 23:04

Der er jo en udpræget tendens til at pris og kvalitet følges, men netop på printer området er det totalt uigennemskueligt da nye blækpatroner til visse printere er næsten lige så dyre som printeren.
Jeg har været glad for Canon der dog støjer meget under udskrivning og som taber blæk når man anvender visse uoriginale blæktyper.
Nu anvender jeg Epson fordi den laver gode print, men desværre er halvdyr i indkøb og blæk.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-05-05 23:06

Det har der lavet adskillige tester af, og i alle er Canon kommet ud som en flot nummer et, med flere af deres modeller.
og den jeg husker bedst af de tests, er den hvor TÆNK havde regnet ud, at et fotoprint på en Canon og i A4 størrelse kostede omkring 6 kroner, mens det for f.eks. nogen Lexmark, HP og Epson(tror det var Epson) kunne koste mellem 20 oghelt op til mere end 30 kroner pr ark.

mvh dova

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 260 point
Dato : 21-05-05 23:15

Canon ER billige i brug (jeg har haft 5), men lad være med at gå efter de tests fordi de IT tests som regel er købt hos International Consumer Research and Testing, der tilsyneladende lader sig lede af kommercielle interesser da deres tests afviger fra erfaringer hos internationale eksperter.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-05-05 07:27

Brother er heller ikke så ringe.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-05-05 13:37
Godkendelse af svar
Fra : wezzler

Dato : 25-05-05 20:22

Tak for svaret BjarneD.