/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
fjernsyn i stykker
Fra : tiemaster
Vist : 425 gange
200 point
Dato : 21-05-05 20:16

mit tv har fået sig en sygdom lige pludselig her den anden dag blev hele billede fladen større, så jeg bla ik kan se teksterne mere.. er der nogen der ved om det er billederøret der er ved og gå, eller kan jeg være heldig at det er noget andet knap så dyrt...

det er et 32 tommer sharp tv ca 3 år gammel

Kommentar
Fra : this_thing

Dato : 21-05-05 20:18

er du ikke bare kommet til at trykke på en knap på flernbetjeningen? der findes jo de der knapper der kan gøre billede fladen størrer...??

Kommentar
Fra : tiemaster

Dato : 21-05-05 20:35

he he nej det har jeg ik...

Accepteret svar
Fra : sipelip

Modtaget 200 point
Dato : 23-05-05 01:32

det lyder ikke som billedrøret. Inde i fjernsynet sidder nogle forskellige moduler. Der er bl.a. en funktion der afgrænser elektronkanonernes bevægelse, og dermed billedets størrelse. Det er nok det modul der er gået. I mange fjernsyn sidder der en lile drejemodstand du kan justere på for at ændre højde, bredde og placering. Hvis du tilkalder en reparatør, kan han sikkert hurtigt finde modulet og justere det ind, men han vil nok hellere skifte det. Det er måske også nødvendigt - det lyder som en komponenentfejl. Prisen aner jeg intet om, men det kommer også meget an på hvad det er for et fjernsyn og hvor gammelt det er.

Godkendelse af svar
Fra : tiemaster

Dato : 06-08-05 22:11

Tak for svaret sipelip.