/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
iTunes spørgsmål
Fra : Seeman
Vist : 558 gange
50 point
Dato : 21-05-05 17:56

Når man downloader musik fra iTunes, hvilken format downloader man så musikken i? Er det et specielt iTunes format eller er det mp3?

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 21-05-05 18:20

Så vidt jeg kan se, så downloades de i ACC format men kan konverteres til MP3 filer.

se: http://www.apple.com/itunes/jukebox.html

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 21-05-05 18:26

iTunes dowloader i M4P... Læs mit tip her.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 21-05-05 18:27

Prøver lige igen... iTunes dowloader i M4P... Læs mit tip her. http://www.kandu.dk/dk/tip/11311

Kommentar
Fra : Seeman

Dato : 21-05-05 18:27

Men kan man konventere ACC eller M4P til mp3?

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 21-05-05 18:28

Jeg har hente flere numre og koverteret med ovenstående... Det funker fint. En mulighed er også at brænde filen til en cd og så rippe den til en Mp3 fil. Men JHymn virker fint.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 21-05-05 18:30

Ellers søg på nettet.... Udlandet har jo haft iTunes længe, så de har løst problemet før os. Der er jo ingen grund til at opfinde den dybe tallerken igen...

Kommentar
Fra : Seeman

Dato : 21-05-05 20:13

Nu har downloaded et nummer fra iTunes og prøvet at konveretere det med jHymn, men kan ikke få det til at virke. Er der ikke et alternativ? Kunne umiddelbart ikke selv finde et...
I iTunes er en funktion der hedder "konverter markerede til mp3", men det virker heller ikke, da filen er beskyttet...

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 21-05-05 21:20

Ja, du kan som jeg skriver brænde nummeret på en CD og så rippe den til en mp3 fil.

Men JHymne virker, jeg har brugt det fint. Hvad er du har af problemer.???

Der er masser af andre fiduser på nettet... Det er bare at søge på convert m4p

http://p197.ezboard.com/fmacnightowlmessageboardtheupgradingtroubleshootingforum.showMessage?topicID=575.topic
http://www.experts-exchange.com/Applications/MultiMedia_Applications/Q_21277199.html
http://msgboard.snopes.com/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic;f=56;t=002114;p=1

Accepteret svar
Fra : cwarnich

Modtaget 50 point
Dato : 23-05-05 01:29

Jeg er ikke sikker på du kan konvertere de købte AAC'er til MP3, for musik købt fra apple er beskyttet af noget de kalder FairPlay. Det betyder at man kun kan have sangen på 3 computere, og jeg mener kun fairplay virker med AAC formatet - det ville jo være tåbeligt af apple hvis man kunne konvertere til mp3 og lægge sangen så mange steder man ville.

Det med fiduser på nettet skal du nok ikke sætte din lid til for meget - apple er meget hurtige til at dække for sikkerhedshuller, så fornøjelsen vare ikke længe.

Hvis du vil have filerne som mp3 kan du enten, som foreslået, brænde en CD og importer den igen, eller bruge et program der kan optage lyden fra din computer, så som

http://www.rogueamoeba.com/audiohijack/ (til Mac)

Jeg ved ikke om du bruger mac til hverdag, men hvis du gør er det jo ikke noget problem med AAC, da det lyder bedre og kan bruges alle steder på macen.
Hvis du bruger PC....så køb en mac ;)

Godkendelse af svar
Fra : Seeman

Dato : 23-05-05 14:58

Tak for svaret cwarnich.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 23-05-05 15:02

Hol da op... Jeg har jo gjort det med Jhymn... Damn.

Kommentar
Fra : cwarnich

Dato : 23-05-05 15:24

taliskoko, har du også prøvet med en AAC file du har købt fra Apple?
For det er jo kun de skrivebeskyttede AAC'er det ikke er meningen du skal konvertere, en normal AAC kan sagtens konverteres til MP3 - også fra iTunes.

Kommentar
Fra : rasmushightower

Dato : 11-09-06 20:25

Hej med jer.
Jeg har samme problem som I har diskuteret herover :) Har fået nogle fantastiske sange, men de er desværre i m4p format. Jeg har brugt dage på at søge nettet tyndt, som I skriver er Apple ret gode til at "dække" hullerne til!
Alle hjemmesider jeg har fundet der skulle have svaret, er lukket ned, eller indlægget er slettet!
Den eneste hjemmeside som fungerer er den som taliskoko omtaler i sit råd.
Hertil er problemet så jeg ikke kan finde ud af at hente/udpakke/eksekvere de filer der er der
Så jeg ville høre om der er en af jer der måske ville være behjælpelig med en kort walktru

For det er godt nok irriterende at have noget man gerne vil høre, men ikke kan!!