/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
puch maxi k tuning
Fra : aske4
Vist : 1303 gange
20 point
Dato : 25-09-02 14:54

hej!!!
jeg har en puch som kører ca. 40 km/t, men har lyst til at kører lidt stærkere.
derfor vil jeg gerne have nogle tips om hvordan jeg gør det billigst.
plomben er allerede tage ud.

venlig hilsen aske

Accepteret svar
Fra : Sniper5700

Modtaget 20 point
Dato : 25-09-02 17:00

Hej Aske.
Du kan købe maxi tun hos Protuna i Tyskland deres hjemmeside er www.protunahandel.de de sender også varer til DK.
Ellers skal du hakke stemplet dvs file 5-8 mm af den del af stemplet der vender mod karburatoren (indsugningen). Du kan geare den et par tænder den har standard 13 tænder på det foreste tandhjul, der kan du købe helt op til et 18 tands, men så mister du noget i optrækket. Du kan også plane topstykket et par mm det giver bedre optræk. Og køb dig en tunudstødning den kan gi 10-20 kmt.

MVH Sniper5700.

Godkendelse af svar
Fra : aske4

Dato : 25-09-02 18:00

Tak for svaret Sniper5700.

det er altid godt med lidt hjælp.
venlig hilsen Aske

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-09-02 21:19

"aske4" <aske4.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:hdik9.27650$Qk5.1274140@news010.worldonline.dk...
> hej!!!
> jeg har en puch som kører ca. 40 km/t, men har lyst til at kører lidt
> stærkere.
> derfor vil jeg gerne have nogle tips om hvordan jeg gør det billigst.
> plomben er allerede tage ud.

du kan gøre mange ting men du skal ikke forvente det helt store... hvis du
vil have den over de 50-55 (sikkert mange der nu siger min kørte 65 med
hak... gu gjorde den ej!). du kan hakke stemplet, geare den og bore
karburatoren og studsen hvis der er en rund karburator! men en ting jeg
synes virker bedst er at du køber et 70 ccm cylinder og stempel og sætter en
3tands gearing på! derved har du en rigtigt god acceleration og en fart der
hedder omkring de 55-60 stykker! og så ser den stadig lovlig ud...... ellers
er det bare at købe et komplet tun så har du farten men strissen er nok
efter dig engang i mellem.....

Mvh.

Nikolai R. Jensen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-09-02 14:22

prøv med en tunsæt

"aske4" <aske4.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:hdik9.27650$Qk5.1274140@news010.worldonline.dk...
> hej!!!
> jeg har en puch som kører ca. 40 km/t, men har lyst til at kører lidt
> stærkere.
> derfor vil jeg gerne have nogle tips om hvordan jeg gør det billigst.
> plomben er allerede tage ud.
>
> venlig hilsen aske
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-09-02 19:31

Yep tunsæt ville jeg osse anbefale i stedet for alt det puller med at hakke
bore og pisse

"MARTIN NIELSEN" <brugtpc@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3d945c37$0$18172$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> prøv med en tunsæt
>
> "aske4" <aske4.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> news:hdik9.27650$Qk5.1274140@news010.worldonline.dk...
> > hej!!!
> > jeg har en puch som kører ca. 40 km/t, men har lyst til at kører lidt
> > stærkere.
> > derfor vil jeg gerne have nogle tips om hvordan jeg gør det billigst.
> > plomben er allerede tage ud.
> >
> > venlig hilsen aske
> >
> > --
> > Leveret af:
> > http://www.kandu.dk/
> > "Vejen til en hurtig løsning"
> >
>

Kommentar
Fra : aske4

Dato : 28-09-02 15:22

hej nikolai
du siger jeg skla sætte et 70 ccm cyl og top på, men skal jeg ikke også have en større kaburator(kører med den orginale 12mm bing)? jeg har også lige købt en biturbo-udstødning, men da jeg satte den på blev den meget sløv! kan du hjælpe mig? (plomben er taget ud og den kører med en gearing 15/47.)
mange hilsner Aske

Kommentar
Fra : aske4

Dato : 28-09-02 15:22

hej nikolai
du siger jeg skal sætte et 70 ccm cyl og top på(hvilken diameter er det?), men skal jeg ikke også have en større kaburator(kører med den orginale 12mm bing)? jeg har også lige købt en biturbo-udstødning, men da jeg satte den på blev den meget sløv! kan du hjælpe mig? (plomben er taget ud og den kører med en gearing 15/47.)
mange hilsner Aske