/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
popup
Fra : joso
Vist : 287 gange
100 point
Dato : 20-05-05 19:33

Jeg bliver bombarderet med popup reklamer fra noget der hedder "Aurora" hver gang jeg starter min browser til trods for at jeg har popup blocker. Jeg har kørt både spybot og adaware, men alligevel kan jeg ikke blive fri for den. Hvad kan jeg gøre?

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 20-05-05 19:41

Hent Ewido og Hijackthis her : http://www.arlet.dk/ewidohjt.htm

Kommentar
Fra : Ravn_k01

Dato : 20-05-05 19:54

har du downloaded og installeret et shareware program??? der følger tit tvungen popup med, når de er installeret.

Ravn_k

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 20-05-05 19:59

Ravn_k01 -> Nej, det som joso har, er spyware pop ups, som kun kan fjernes med den kombination af værktøj, som jeg har skrevet i mit forrige indlæg

Kommentar
Fra : rolf01

Dato : 21-05-05 10:24

Jeg har altså før kvalt den slags popups med google toolbar. Den har også en popupblocker, som jeg synes er mere brugervenlig end windows'. Derudover er det fedt at have google i toppen af sin browser altid

http://toolbar.google.com/

-Rolf

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 21-05-05 10:53

Så er det jeg tænker...

Hvad er bedst...

1. Have spyware på sin computer, hvor man prøver at forhindre at det genere en når man bruger sin computer!!

eller

2. Fjerne spywaren, så man ikke bliver generet af det, når man bruger sin computer!!

Men, det er heldigvis ikke min computer, der er spyware på, så jeg er sg ligeglad

Kommentar
Fra : rolf01

Dato : 21-05-05 13:58

tja, jeg havde forsøgt at fjerne det vha. af en dobbelt metode som du beskriver, hvilket ikke virkede + det gør jo ingen skade så længe det ikke kan komme i forbindelse med nettet. Fylder det 5 kb, tror jeg godt jeg har plads til det på min 80 Gb HDD

Kommentar
Fra : joso

Dato : 26-05-05 22:28

Jeg har prøvet at følge Arlets råd, men jeg kan ikke komme til at scanne i fejlsikret tilstand med Ewido. Startknappen er uden for skærmen. Er der en tastegenvej?

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 26-05-05 22:29

ok, så scan i normal tilstand

Kommentar
Fra : joso

Dato : 27-05-05 08:21

Jeg har nu scannet med Ewido i normaltilstand, men jeg kan ikke finde nogen logfil. Der er kommet en masse i karantæne, er det indholdet af karantænen jeg skal sende?

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 27-05-05 17:12

Så er det forsent, da loggen kun bliver vist når du har scannet..

Kom med en hijackthis i stedet for..

Kommentar
Fra : joso

Dato : 30-05-05 08:36

Jeg har fået løst problemet. Der var et lille spørgsmålstegn oppe til højre i det der "Aurorasvneri". Når man klikker på det er der link til en hjemmeside med et program der sletter det.
Jeg tror det er TDC der har leveret svineriet med et i øvrigt ubrugeligt program der heder netsupport, men det vil de jo nok ikke indrømme. Jeg må stærkt fraråde at hente det.