/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
kan ikke sende mail
Fra : fea
Vist : 342 gange
60 point
Dato : 25-09-02 13:56

Jeg kører windows98 og har opdateret til Explorer 6. Herefter kan jeg ikke sende mail men godt modtage mail. Det er heller ikke muligt at importerer et adressekartotek, eller eksporter fra Outlook Express. Fejlen er opstået da jeg opdaterer fra 5.5 til 6.0 i Exploren. Jeg har prøvet at geninstalle uden resultat.
Hvad gør jeg?

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 70 point
Dato : 25-09-02 14:34

Hej Fea,

det lyder til at du døjer med det samme problem, som i dette indlæg... -->
http://www.kandu.dk/dk/spg/6685

så jeg poster lidt af det samme her...

idet det åbenbart ikke kun er Outlook Express 6 der døjer med dette problem... idet et skift fra 4.x til 5 også har voldt lidt af de samme problemer, som du ka' læse her... "Outlook Express 5 kan ikke sende post"... -->
http://www.winhelp.dk/98o4.htm

jeg har aldrig selv været udsat for dette problem, men et af problemerne der bliver nævnt er noget med officepakken...

men mht. til Win 98/ME ka' du her læses hvordan outlook express bliver slettet og geninstalleret... "Outlook Express: Sådan afinstalleres og geninstalleres Outlook Express 5.x og 6.0 manuelt"... -->
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;DA256219

men for mig lyder det mere som om det måske er WAB32.DLL det er galt med... men jeg er ikke 100% sikker på det... men det er nu mere pga. af denne artikel der kommer med den samme fejlmeddelse som du har fået, der fik sat tankerne i den retning... "Outlook Express: Fejlmeddelelse: Meddelelsen kunne ikke sendes. Nogle af modtagerne af denne meddelelse er ikke gyldige."... -->
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;DA239135
(den omhandler Outlook express og Win 98)... men den nævner at det er fordi "Wab32.dll" er beskadiget... hvis dette er tilfældet her også ka' jeg gi' dig en metode til hvordan du ka' downloade Internet Explorer 6, og få den til at ligge lokalt på din harddisk så du ka' få udskiftet din Wab32.dll til Outlook Express 6...

før du går igang med de ting som artiklerne foreslår, vil jeg dog først foreslå dig at downloade alle filerne fra IE6 til din harddisk... det ka' du gøre på følgende måde... -->

opret en mappe "C:\IE6" og "C:\IE6 fuld" download derefter den danske "IE6 setup" fil... -->
http://download.microsoft.com/download/IE60/fnlrtw/ie6/W98NT42KMe/DA/ie6se tup.exe
til mappen "C:\IE6"... her herefter ska' du skrive følgende i kør inkluderet med --> " <--
start --> kør --> indtast -->
"C:\ie6\ie6setup.exe" /c:"ie6wzd.exe /d /s:""#E"
hele linjen... også ok...

herefter vil der komme et par vinduer frem du trykker bare ok/acceptere indtil du lommer til det vindue for du ka' vælge Windows version, hvis der ikke er et flueben ved "Win98" så sæt det der og vælg at det ska' downloades til mappen "C:\IE6 fuld" her efter vil den så begynde at downloade alle IE6 filer til den mappe...
hvorefter du ka' aktivere den lokalt fra din mappe af...

det du så ska' gøre når den er blevet downloadet, er at åbne filen "WAB.CAB"... (det ka' bl.a. gøres med WinZip)...

her ka' du så ta' at skifte "Wab32.dll" med den der ligger i "WAB.CAB"...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-09-02 09:26

"fea" <fea.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:0nhk9.27628$Qk5.1269926@news010.worldonline.dk...

> Jeg kører windows98 og har opdateret til Explorer 6. Herefter kan jeg
> ikke sende mail men godt modtage mail. Det er heller ikke muligt at
> importerer et adressekartotek, eller eksporter fra Outlook Express.
> Fejlen er opstået da jeg opdaterer fra 5.5 til 6.0 i Exploren. Jeg har
> prøvet at geninstalle uden resultat.
> Hvad gør jeg?

Har du opdateret uden at lukke OE?
Hvilken fejlmeddelse får du hvis du prøver at sende en mail?

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/
Nu med mit nye Chieftec røntgen mod.

Godkendelse af svar
Fra : fea

Dato : 26-09-02 22:23

Tak for svaret strarup, det var blot min Wab32.dll fill der skulle skiftes, så det var ganske nemt ved din hjælp. Det er første gang jeg har brugt kandu som jeg finder ganske anvendelig.
mvh. fea Flemming