/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
website - synlighed ??
Fra : herrikgad
Vist : 506 gange
200 point
Dato : 20-05-05 10:13

Når man f.eks. på sin hjemmeside portrætterer kendte personer o.lign., er der en interesse i at det når ud på de store søgesites Google, Yahoo, osv.
Jeg arbejder i Frontpage 2003. Hvordan markeres, således at søgemaskinen opfanger f.eks. "Churchill" og derved linker til mit site.
Venligst punkt for punkt forklaring.
På forhånd tak !

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 210 point
Dato : 20-05-05 10:19

Du skal angive ordet i både din sides tekst og i et metatag i din <head> .. <head> sektion i HTML dokumentet.

Kode
<meta name="Keywords" content="Churchill" />

Der findes en mængde af sådanne meta markører, som søgerobotternes indexeringsmekanisme så tager højde for.

Læs meget mere her : http://www.metamaten.dk

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 20-05-05 10:19

Brug metatags... Der har lige været et indlæg om et her på kandu for få dage siden. Du kan også præcisere disse ord når du bede eks. Google "fange" din hjemmeside.

http://www.kandu.dk/dk/spg/67110

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-05-05 10:22

Ps. Læs evt. også dette spørgsmål : http://www.kandu.dk/dk/spg/67110

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-05-05 10:23

taliskoko -> 2 sjæle én tanke

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 20-05-05 10:24

LOL molokyle... Man kender vel sit Kandu

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-05-05 11:07

I Frontpage kan du vælge Egenskaber for denne side (i normal mode) - Brugerdefineret -
Brugerdefinerede variabler - Tilføj
Ved navn skriver du keywords og ved værdi skriver du de keywords du ønsker med kommaseparering.

Kommentar
Fra : tjantzen

Dato : 20-05-05 11:37

Sørg ligeleds for at billederne hedder noget relevant som fx. fx "churchill.jpg" og ikke bare "foto_forside_stor_etellerandet.jpg", da google også leder efter billeder med relevante navne når man søger på fx. churchill.
Og som de andre også siger, så kig også i det før omtalte spørgsmål, hvor jeg også har skrev nogle flere fif

mvh
Thomas

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 20-05-05 12:59

Jeg har ikke gjort nogen som helst tiltag (som de ovenfor foreslåede)

Alligevel får jeg gæster på de "sjoveste" ord...et ord fra et stykke nede i den tekst jeg har skrevet...
Og flere søgninger (via søgemaskiner) sender gæster ind til mig, på min sides titel f eks: hundelorte...

Måske du bare behøver, at sætte de givne ord ind i titlen...!

mvh/ann-vibeke

Kommentar
Fra : tjantzen

Dato : 20-05-05 13:12

Ja søgerobotterne kigger også på teksten på siden
Derfor er det også godt at man har noget beskrivende tekts på sin forside, som fortæller lidt om, hvad siderne indeholder og det er bla. disse ord, som man listes efter.
Desuden skal man benytte sig af "headders" <H1>, <H2> osv. Da ord i disse overskrifter vil blive vægtet mere end body tekst.
Engang kunne man snyde søgerobotterne ved at at placere en hel masse stikord på sin forside i samme farve som baggrunden, hvilket jo gjorde dem usynlige for øjet men synlige i koderne. Det skulle vist heller ikke virke mere, da robotterne nu også sammenligner tekst- og baggrundsfarve.

mvh
Thomas

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-05-05 13:16

annvibeke -> En søgerobot besøger dit site ca. en gang om måneden og du bliver da indexeret efter indholdet på din side. Måske er der andre der linker til din side? Så vil du også blive indexeret, når disse sider besøges
Jo flere der linker til dig ; jo højere rating.

Jeg er dog sikker på du vil blive rated endnu højere på div. ord, hvis du også indsætter meta markører for disse

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-05-05 13:22
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-05-05 13:29

http://www.google.dk/add_url.html så bliver du set af googles robot

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 20-05-05 13:36

MOLOKYLE->...la' os antage, at jeg beslutter mig for at sætte metatags ind (eller hvad det hedder)
- skal jeg så gøre det på alle mine sider? - eller er det nok i/på forsiden?
...er der begrænset ord-påfyldning?

BjarneD-> God information - burde du ikke smide den i tips-afdelingen?

mvh/ann-vibeke

Jeg kan få svar og herrikgad betaler... (han blir forhåbentlig (osse) klogere af de mulige svar...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-05-05 13:43

Du skal gøre det på alle sider MEDMINDRE ..du ikke ønsker at en klient skal kunne komme ind 'midt' på dit site via et deep link, men at der kun skal henvises til din index.html fil.

Det er også et problem, hvis du bruger frames (..egentlig en god grund til at lade være at bruge frames ).

Hvis man har site-navigationen liggende i venstre frame og klienten via et link kun får vist højre frame ...tjaeh, så har man 'balladen' = ingen mulighed for at komme 'videre'. Der findes en meta markør for at undgå dette : http://www.metamaten.dk/faq.shtm#4

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-05-05 13:44

Ps. Du kan skrive alle de søgeord du lyster

Det letteste er at lade generatoren på : http://www.metamaten.dk/avanceret.htm lave arbejdet

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-05-05 15:51

http://www.google.dk/add_url.html

OBS: Kun startsiden fra en vært er nødvendig, du behøver ikke indsende hver enkelt side. Vores kravler, Googlebot, vil være i stand til at finde resten.

ingen problemer med den

Kommentar
Fra : severino

Dato : 20-05-05 21:39

Alt efter hvor du har din hjemmeside, og hos hvem, skal man være opmærksom på, hvor meget trafik der må være på siden.
Jeg har flere sider på jubii - tripod, hvor den ene side blev lukket på grund af for meget trafik, dette til trods for at siden ikke var særlig meget kendt, og jeg ikke havde lavet nogen søgeord, eller for den sags skyld, gjort noget for at blive optaget i nogen søgemaskine.

Nu tænker I sikker, at der var noget på de sider, som tiltrak hungrende mænd???

Men det som jeg havde på siden, var noget om frimærker og mønter/sedler fra Peru i sydamerika, hvilket ikke er særlig ophidsende.
Jeg fik en mail om at der var for meget trafik på siden og at den var blevet lukket. - Jeg forsøgte at komme i dialog med Jubii - Tripod, men har endnu ikke fået svar. Det er nu ca. ½ år siden den blev lukket.

Så vær sikker på at du må have en god mængde trafik på siden, det er vel også derfor man laver en hjemmeside, ellers har den jo ingen mening, hvis den forbliver ubeset!

JUBII - TRIPOD

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-05-05 13:55

severino -> Det har du såmen ret i

Jeg har lige fået lukket en side, fordi jeg af vanvare var kommet til at lægge en *.exe og en *.zip fil af et DOS-editor program, jeg selv havde skrevet i 1992 !!!

FFFHHYYYYYYYYYYYYYYYYEEEEEEEEEE-HAA........... Molo

..og dette blev eksekveret med 24 timers varsel

Jeg opdagede det først 3 dage efter

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : herrikgad

Dato : 21-05-05 18:23

Tak for svaret molokyle.