/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
sende store filer!!
Fra : shqiptar_ujk
Vist : 2544 gange
100 point
Dato : 19-05-05 21:19

halløj allesammen !!

jeg har en gmail mail- :D med 2 gb selvf..

men er der så et sted hvor man kan sende filer på over 10 mb i en e-mail??

så man for eksemple kan have enb fil der fylder mere end 10 mb i sin gmail??

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 19-05-05 21:26

Det har KUN noget at gøre med modtagerens email/gmail-postkasse-størrelse. Mange af dine venner har en postkasse på størrelse med en børnehavemadkasse. Så kan du altså ikke lægge en hel ko ned i den. VEL

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 19-05-05 21:29

Kan du zip dem???http://www.winzip.com/

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 19-05-05 21:30
Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-05-05 21:30

99% af alle email udbydere har en begrænsning på 1-10 Mb.
Mig bekendt findes der derfor ingen der sender og modtager mere end de 10 Mb.
selvom du KUNNE sende en fil der var større er der jo ingen der kan modtage den.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-05-05 21:32

Men du kunne jo splitte den - det benytter jeg mig af og til af - Det kræver blot modtageren tømmer sin postkasse inden du sender næste del.

Kommentar
Fra : shqiptar_ujk

Dato : 19-05-05 21:36

jeg skal ikke sende noget til nogen!-- det er noget jeg selv skal bruge
altså til at sende til min gmail på 2 gb-- (masser af plads)

men er der steder hvor man kan sende større filer-- ??

for som refi siger : 99% af alle email udbydere har en begrænsning på 1-10 Mb.

er der nogen der ved hvor man kan sende mere? hvis man kan?

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 19-05-05 21:39

Du skal da have 2 Gmail... Så kan du sende til dig selv...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-05-05 21:40

Så må svaret blive NEJ

Jeg har aldrig hørt om nogle.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-05-05 21:41

Du kan jo via fildelingsprogrammer - men det er vel ikke det du mener.

Kommentar
Fra : shqiptar_ujk

Dato : 19-05-05 21:56

hmm tror sku heller ik der findes noet! ØV!--

heh for har prøvet med www.yousendtit.com

der kan man sende op til en gb men det bliver ikke sendt til ens email men lagt ud på nettet i 7 dage hvor man så kan hente det- !

men jeg vil have det som noget backup noget hvor man kan have det i lang tid-

men skidt pyt-- og tak!

Kommentar
Fra : shqiptar_ujk

Dato : 19-05-05 21:58

til taliskoko-- >> selvom jeg havde to gmail's så kunne jeg ikke--

for heller ik fra en gmail kan du sende filer der fylder mere end 10 mb!

det skidt!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 19-05-05 21:59

Jo du kan da så, men så er det ikke længere gratis. Jeg benytter selv INET.DK. Jeg betaler for fuld service. Og en max. postkasse, så jeg har aldrig problemer. Husker ikke prisen, da den for mig er ligegyldig. Jeg går efter sikkerhed og service og så må det gerne koste lidt ekstra. Jeg har hørt om problemer hos næsten alle andre udbydere, og det har jeg ikke lyst til at opleve selv.

Du kan finde dem på www.inet.dk - Du kan også sende en emil til salg@inet.dk

M.V.H. Arne

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 19-05-05 22:07

Så skal du oprette et billigt webhotel, lægge dine filer derud og så hente dem igen evt. via et link du laver på din "Hjemmeside"... Så downloader du filerne direkte på dine harddisk. Se det er kreativt

Men hvad er meningen med at sende filer til sig selv?????????????????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-05-05 22:09

"arne"

Du tror da ikke at de vil lave en emailadresse og intet andet til en privat.
Du kunne jo også bare lægge dine store filer ud på en hjemmeside der er stor nok og lade være med at oplyse nogen om hvad den hedder eller låse filerne så ingen kunne bruge dem.

Men du kan stadig ikke sende så store filer (privat) via email - kun via fildelingsprogrammer.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 19-05-05 22:21

Jo jeg kan refi. Men det kræver at modtagerens MADKASSE er stor nok. Men hvis modtageren KUN har en GRATIS madkasse på max. 2 Mb.

refi du skriver:

Citat
Du tror da ikke at de vil lave en emailadresse og intet andet til en privat.

Jeg ikke bare tror det, jeg VED det. Har arbejdet i firmaet i mere end 20 år.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-05-05 22:26

Det må jeg jo bøje for - men det hjælper stadig ikke på at sende så store filer.

Så skulle alle jo have en sådan postkasse - men det har de ikke.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 19-05-05 22:55

Det er jo så deres problem. Hvis man VIL sende og modtage store filer, må man altså også betale prisen. Altså købe en tilstrækkeligt stor postkasse. Det er forståeligt for enhver, at man ikke kan putte en kuvert der måler 30x70x3 cm ind igennem en brevsprække der kun måler 3x25 cm. Så simpelt er det også med elektronisk mail.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-05-05 01:16

Du kan sende en milliard million mb ud! Men er der ikke plads hos modtageren får du den lige i hoved igen!!!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-05-05 04:57

hmmmm - opret en gratis yahoo mailkonto - så kan du sende (yahoo mener jeg har 1GB nu - hvis den ikke er fulgt med gmail)

Kommentar
Fra : tjantzen

Dato : 20-05-05 08:01

Hej shqiptar_ujk!

Der findes masser af sådanne steder.
fx.
http://www.onlinestorage.dk/
http://www.filesupload.com/
http://briefcase.yahoo.com/
osv.....
tjeck på google under "free online storage"
De virker på den måde, at du får adgang til deres server og får tildelt x MB, hvor du så kan uploade filer, som du kan gøre offentligt tilgængelige eller lade vær. Du kan så komme til dine filer, hvorend du er i verden

håber at det var sådan noget du var ude efter.

hvis dine filer ikke er større end 10mb kan du via din gmail bare sende dem til din gamil adresse og så bliver de lagt i din inbox. Til det behøver du ikke flere mailadresser. Bare send den til dig selv. Hvis filerne er for store, kan du ved hjælp af fx. winace splitte dem op i pakker á 10mb størelse, som du så kan sende til din gmail via gmail.

mvh
Thomas

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 20-05-05 10:20

Ohøjsa
Nu er det jo Gmail der er tale om... og 'den "madkasse" er stor (2GB)
- http://gmail.google.com/gmail/help/about.html
- http://gmail.google.com/support?ctx=about

- http://gmail.google.com/support/bin/answer.py?answer=8770
Citat
With Gmail, you can send and receive messages up to 10 megabytes (MB) in size. However, the precise amount allowable will depend on the attachment.
When you add an attachment, the size of a file may increase because transport encodings are automatically added. (Transport encodings are the information that allows your message to be safely sent and read.)

This means that in some cases, attachments that are 6 to 10MB in size may push the total message size above 10MB. When this happens, Gmail displays a warning that your message exceeds the 10MB limit.

Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-05-05 10:26

Med Drive Image kan du hakke dine filer over ..........sende...........modtage ............samle dem igen.
Det bruges netop til backup.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 20-05-05 10:29

Gmail... et ganske godt sted for backup af sine date... hvis man ellers har tillid til der ikke bliver pillet ved Gmail, men man kan jo fravælge at benytte Gmail til "sarte" data.
Benytter selv Gmail som "backup" medie, men ikke til kompromiterende og helt private data, mon ikke også det er det, spørgeren ønsker at benytte Gmail til?
Som beskrevet i citatet fra Gmail, så kan du alt efter filtypen rasle ind i at din fil overstiger 10MB pga. "Transport encodings", og så må du enten pakke eller opdele din fil med f.eks Winzip eller WinRAR
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-05-05 10:45

backup - er jo også harddiskskuffe - lige til at tage med i bankboxen.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 20-05-05 10:55

emesen... deri har du jo også ret. Det benytter jeg skam også, dog som en USB ekstern HD, men ikke i bankboksen... så vigtige er mine data dog ikke
Med Gmail behøver du ikke slæbe data med dig... de ligger jo på nettet hos Google

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-05-05 10:55

Hvor er alle da rørende enige - men....

Spørgsmålet var jo netop hvilke mailudbydere hvor man kunne sende og modtage EEN fil der var større en 10 Mb.
Problemet kan jo sagtens omgåes med filsplittere og flere forsendelser, men en fil på f. eks. 18 Mb kan ingen af dem klare.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 20-05-05 11:01

Mon ikke denne streng (spørgsmål) efterhånden er "gnasket" tynd
Derfor dette indslag

Har lige modtaget en mail fra TryUs... om noget "nyt" VideoMail - ja tak! Hvad nyt er der i det? Alle med webcam har sågu' da gjort det i længere tid. Lige en tanke... tænk sig et forum med videokanduhjælpemigting

Citat
Video E.mail, vil i fremtiden erstatte almindelige tekst mails.

I dag bruger vi alle mails til at kommunikere med. Fremover kan du (nu) sende en video E-mail, til alle som har en E-mail adresse uden at modtager skal downloade en masse programmer for at se din video E-mail.

Forrester Research siger følgende:

" At sende almindelige tekst mails vil være som at se TV i sort/hvid"

Video E.mail kan både bruges af firmaer og private.

Derfor introducerer Handelsfirmaet Try Us ApS nu My Video.
My Video, er et meget brugervenligt program, og kræver ikke den store tekniske kunnen.

Klik på dette link og se en præsentation fra Handelsfirmaet Try Us ApS:

Try Us Præsentation:
http://msg2.myvideotalk.com/message.aspx?MSGID=8faf4aa5-24b4-4ddd-9364-3b99ae2b1fab

Klik på linket lige under den store globus når du er inde i præsentationen, her får du mere information og kan bestille programmet.
Hvis du bestiller programmet via linket eller vores hjemmeside, yder Try Us ApS support til alle der har spørgsmål vedrørende My Video

Jeg ser ikke noget nyt i det
men... hvem ved.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 20-05-05 11:09
Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 20-05-05 11:13

Der er i hvert tilfælde nok af dem... også gratisse
http://www.google.dk/search?hl=da&q=Mail+20+MB&spell=1

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-05-05 11:14

"CLAN"

Den forstod jeg ikke helt - Det bekræfter jo netop, at plads er ikke noget problem sålænge den enkelte mail IKKE er større end 10 Mb.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 20-05-05 11:30

Hejsa igen
Ja det er rigtigt at de fleste har en "limit" på 10MB uden betaling se f.eks
http://join.msn.com/?page=hotmail/plans&pgmarket=en-us&ST=1&xAPID=1983&DI=1402
Kan dog opgraderes for sølle 18 - 21 kr/md.

Her kan du sende op til 30MB - godt nok kun som Trial i 30 dage http://4848.runbox.com/

Her er en gratis (20MB) http://www.sunrise.ch/en/home/products/pro_mai.htm
men der er flere hvis man kigger efter på nettet... søg og du skal finde

Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-05-05 12:33

shqiptar_ujk

Jeg ville tænke mig om mere end 2 gange før jeg involverer mig med et firma, som har stjernepsykopaten arne.jacobsen ansat. Han er formentlig bare ansat som "tung i arbejde", men utroværdig og ubehagelig er han.

Du kan se hans skræmmende kontrafej under "medarbejdere". Sjovt han er nævnt der LOOOL

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 10-06-05 22:40

For at vende tilbage til spørgsmålet: Spørgeren ønsker at uploade en fil til gmail, som er større end 10 GB, som han ikke ønsker at sende til nogen, men bare vil have liggende under "drafts" eller evt. sende den til sig selv, så han senere kan hente filen ned igen. Gmail har en begrænsning når man uploader filerne, som sender en dialogboks i hovedet af brugeren når filens størrelse overstiger 10 MB.

Man kan dog godt modtage filer som er større end 10MB på gmail (mener jeg ihvertfald..) - og så får jeg en idé. Hvis man bruger gmail's SMTP-funktion. som lader brugeren sende mails via gmail's SMTP-server fra brugerens egen mailklient (fx Outlook Express) kan gmail jo ikke komme med sin dialogboks om begrænsningen, og måske er den heller ikke i stand til at stoppe filen. Derfor kan man måske opsætte sin mail-klient med gmail's SMTP-server (jeg mener det er smtp.gmail.com) og derefter sende en mail via. mail-klienten til sin egen gmail-adresse med en vedhæftet fil større end 10 MB.

Man skal selvfølgelig huske ikke at konfigurere mail-klienten med POP3-adressen, så filen ikke bliver hentet ned på computeren igen med det samme

Jeg ved ikke om det kan lade sig gøre - jeg har aldrig prøvet...

Et helt andet alternativ er jo programmet "gmail drive", som opretter et virtueltdrev på computeren, hvor filerne lægges på en gmail-konto...

/Karl Smart

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-06-05 05:57

Hvorfor al den spekulation - skal filen blot bruges til backup - så kør den ud på en genskrivbar cd - eller hvad du nu vil - så kan den altid lægges ind igen

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 11-06-05 17:10

Det smarte ved at bruge gmail, er jo at man har tilgang til den overaltm bare man har en internetforbindelse.. Så slipper man for at slæbe en cd med sig

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-06-05 23:40

karl_smart - SLÆBE en cd - tsk tsk - men den bærbare smutter man bare lige med ikke ???

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 12-06-05 14:04

Kommentar
Fra : miritdk