/ Forside/ Teknologi / Udvikling / VB/Basic / Spørgsmål
10  tom.kise 610
Program Tysk-Dansk
Fra : 60616345
Vist : 496 gange
330 point
Dato : 19-05-05 19:22

hey derude.....
jeg er igang med at oversætte (fra tysk til dansk) et meget gammelt program men når jeg bruger æ ø å / Æ Ø Å kan programmet ikke vise dem rigtigt.... er der nogen der ved hvad man kan gøre for at løse det lille problem.... programmet jeg bruger til det hedder Hex Workshop v 4.23.... eller om der evt. er et andet program der kan løse det problem....
på forhånd tak.....

Morten

Kommentar
Fra : fame

Dato : 19-05-05 20:10

Har du prøvet denne her:
http://translation.langenberg.com/

ps. ingen garanti

Kommentar
Fra : 60616345

Dato : 19-05-05 20:15

hmmm... takker for dit svar.... men det er ikke lige oversættelsen der er det store problem.... men istedet at få dos programmet til at vise Æ,Ø og Å....

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 19-05-05 21:36

sidder og tænker på om du kan holde Alt nede og skrive 155 " ø " eller Alt+145 "æ"

Kommentar
Fra : 60616345

Dato : 19-05-05 21:40

har prøvet.... det program jeg bruger hex koder.... så har både prøvet med de ascii koder som du anbefaler men også med hex koderne..... problemmet er ikke at få lavet det om men at få selve dos programmet til at vise æ, ø og å..... ellers tak for hjælpen.....

Kommentar
Fra : 60616345

Dato : 19-05-05 21:40

har prøvet.... det program jeg bruger, bruger hex koder.... så har både prøvet med de ascii koder som du anbefaler men også med hex koderne..... problemmet er ikke at få lavet det om men at få selve dos programmet til at vise æ, ø og å..... ellers tak for hjælpen.....