/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
ip telefoni
Fra : svendmogensen
Vist : 398 gange
150 point
Dato : 19-05-05 18:47

Jeg har tidligre stillet nogle spøgsmål om ovenstående emne. Jeg har dårlig erfaring med telefin og er nu skiftet tilæ telsome som er bedre, men min linie er ikke god nok, bl.a. med udfald hvoir modtagren ikke kan høre os. Jeg kører med Grandsteam via en router smc2806wbr og kører over Arrow net. Er der nogen der har nogen erfaring, og kan pege på problemets rod.
Telsome mener at det er internet udbyderen - Jeg har en offentlig ip adresse og kører med 512/ 256 hastighed. Sidste chance inden fastnet vender tilbage

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-05-05 19:02

Prøv lige med TDC hastighedstest.
http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=tdco_ss_int_bb_hast
Om du har den hastighed 512/256

Kommentar
Fra : svendmogensen

Dato : 19-05-05 20:35

tak: den viser 411/225 og 416/221
mener du at en højere hastighed vil hjælpe.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-05-05 20:40

Jeg aner intet om IP-telefoni - så det var bare en tanke.
Men skype-snak kræver en god op og ned fart.
Dog burde det være nok da jeg selv Skyp'er med en hastighed på 512/128 og det går fint. Men hvordan er så den anden ende hvis det ikke er ud til fastnettet

Kommentar
Fra : svendmogensen

Dato : 19-05-05 20:43

Det går via nettet til en server hos teleselskabet ud på fastnettet, men det skal jo også gennem internetudbyderens "flaskehals"

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-05-05 20:47

Det er jo lige det som kan være problemet.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 19-05-05 20:55

så vidt jeg ved har en IP telefon et meget lille forbrug af hastigheden så det ikke betyder noget

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 22-05-05 08:57

Du kan evt. starte en DOS-promt og begynde en vedvarende ping (ping -t) imod et stabilt website (tv2.dk). Hvis du har udfald (eller store udsving i svarttider), skal du kontakte din udbyder og få dem til at kigge på fejlen.