/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Trådløs printmulighed med USB-printer
Fra : barrett
Vist : 512 gange
100 point
Dato : 19-05-05 12:59

Jeg har flere PC-ere og 1 Printer (USB) og et trådløst netværk.
Hvad skal jeg købe for at få det sat op således at printeren kan benyttes af alle pc-ere uafhængigt af hinanden.
Min Router med en switch og accespoint koblet til, står i ét lokale og printeren i et andet.
Jeg mener at have hørt noget om at man kan købe en boks af en eller anden art, som jeg kan forbinde printeren med og som fungere med det trådløse netværk.
Således at blot printeren er tændt vil alle pc'erne kunne printe uden nogen af de andre er tændt.

Jeg ved ikke om ovenstående er forståeligt nok, men jeg vover pelsen og ser om nogen kan hjælpe mig ud fra dette.

mvh
Barrett

Accepteret svar
Fra : ampere

Modtaget 110 point
Dato : 19-05-05 13:28

Jeg mener at problemet kan løses ved at anskaffe en trådløs printserver.

AMP

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 19-05-05 13:55
Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 19-05-05 15:27

Hej Barrrett

der er flere pruducenter som understøttet USB print via 802.11B standarden - bl.a. HP eller 3COM/D-Link. MEN... begge er ikke særligt billige, fordi de er rettet mof firma markedet.

Hvis du har en LAN tilslutning i din printer kan du købe AllNet og kable det via Strømstikkene i dit hus/lejlighed. Den ene Allnet skal sidde ved Switchen/HUB'en, og den anden ved printeren. De er billige og de virker mellem vores test PC'ere, og du slipper for at trække kabel imellem Switch/HUB

Lars

Godkendelse af svar
Fra : barrett

Dato : 30-05-05 20:33

Tak for svaret ampere.