/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Film til DVD
Fra : klanger
Vist : 398 gange
100 point
Dato : 19-05-05 11:58

Jeg har film liggende på harddisken i forskellige filtyper. AVI - ISO osv.
HVordan får jeg disse brændt over på en DVD så jeg kan se filmen på min Philips DVD 615?
Skal de ændres i et eller andet program først?
Jeg har Nero 6
På forhånd tak!

Kommentar
Fra : Sune_Nielsen

Dato : 19-05-05 12:04

Er du ude i noget snavs, med at kopiere film?
For det må man jo ikke, og så kan vi ikke hjælpe...

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 19-05-05 12:23

Da det da helt sikkert er film klanger har lavet en en sikkerhedskopi af, er det da ikke spor ulovligt at bruge dvd shrink 3.2 til formålet, den findes på nettet som shareware eller freeware....

Nu ved jeg ikke lige om den også er go' til AVI filer men ISO filer kan den da bruges til...

Kommentar
Fra : dk

Dato : 19-05-05 12:26

hejsa

dvdsanta kan der du søger

www.dvdsanta.com

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-05-05 13:42

Med iso går du bare ind i Nero Startsmart under Kopi og backup og brænd image til disk

Med avi går du bare ind under Foto og Video og Lav din egen DVD Video Så tilføjer/Add'er du bare filen inden i det program der dukker op!

Accepteret svar
Fra : cbsjanten

Modtaget 100 point
Dato : 19-05-05 17:38

der er flere muligheder end dem der er nævnt her du kan finde guider til det hele på www.dvdrip.dk inde i deres forum
for at lave dine avi filer om til dvd er der mange programmer der kan det og alle har en mening om hvad der er bedst men det drejer sig om at du finder noget du kan finde ud af og noget du kan lide at bruge
en dvd afspiller kan jo afspille mange formater hvor video cd er den dårligste det er en direkte kopi af din avi fil men du kan også lave den om til svcd altså super video cd det kan du gøre med nero og det bedste resutat for du ved at kode den om til dvd-format
men som sagt kan du finde meget mere på dvdrip og du kan få hjælp i deres forum hvor jeg også selv er tilstede dagligt

mvh cbsjanten

lige en ting til Sune_Nielsen du kan tjekke reglerne for at kopier på min side www.dvd-guider.dk så er du fri for at komme med komentar der ikke har nogen rigtighed i øvrigt er det jo op til folk selv hvad de laver ikke os andre
det svare jo til at du ikke ville hjælpe en med winxp problemmer fordi manden har en pirat kopi af denne som jo langt de fleste har efterhånden

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-05-05 18:30

Har de fleste en piratkopi af winxp?? Tvivler jeg godt nok på! Iøvrigt skriver spørgsmålstilleren at han har Nero! Så hvorfor foreslå andre programmer?

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 19-05-05 18:46

nej det er måske forkert udtrykt! så lad mig nøjes med at sige de fleste jeg kender den kan jeg da stå inde for.

jeg har faktisk nævnt nero men der er da mange flere muligheder for ham ved at tjekke feks www.dvdrip.dk så kan han jo selv vælge også hvis det er noget han vil rode merer med i så fald burde han måske overveje de bedre alternativer der er i de andre programmer som feks tmpegnc dvd-author der giver bedre resultat end nero
og i øvrigt også et godt sted at spørge om hjælp der, det koster jo ikke point og der er over 400 bruger der har en god erfaring og gerne vil dele den og det er med alt respekt for kandu for denne side har hjulpet mig med meget

mvh cbsjanten

Godkendelse af svar
Fra : klanger

Dato : 19-05-05 22:45

Tak for svaret cbsjanten. Og jeg vil slet ikke kommentere Sune Nielsen's meninger, de taler mest for sig selv.

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 19-05-05 22:47

så er du mere fornuftig end mig takker for pointerne