/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Nyhedsbrev i outlook
Fra : anetteogjesper
Vist : 1701 gange
20 point
Dato : 19-05-05 11:08

Hej

Jeg vil gerne lave et flot nyhedsbrev i outlook med eksempelvis html, men hvordan gør jeg det?

mvh Anette

Kommentar
Fra : Sune_Nielsen

Dato : 19-05-05 11:30

Hvis du har word installeret, som du sikkert her, hvis du har outlook.
Så kan du lave dit brev i word. Der kan du lave det som du har lyst til.....

Du skal nok lige en tur i outlooks indstillinger så dine mails bliver sendt som html....

Jeg har kun en engelsk version, der finder du det under "mail format"
Der kan du også vælge at bruge word til at lave emails i.....

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 30 point
Dato : 19-05-05 12:14

se... http://www.kandu.dk/dk/spg/67128
HTML siden skal uploades til en web-server, hvordan skulle andre ellers se dit dokument, hvis det kun ligger på din PC? Du kan selvfølgelig godt SELV se dit HTML dokument, men andre kan altså ikke pga ovenstående.
En anden løsning er at vedhæfte det som et Word dokument, men ikke alle har Word. Man kan også lave det som et PDF dokument, men igen ikke alle har Adobe installeret osv. osv.
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : Sune_Nielsen

Dato : 19-05-05 12:21

Hvad snakker du om?

Outlook understøtter i sig muligheden for at lave mails i html......
Der skal ikke vedhæftes noget som helst...

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 19-05-05 12:27

Ja og 9 ud af 10 kan IKKE se det på den metode p.g.a. diverse sikkerhedsindstillinger, så hvis du vil være 100% sikker på at dit budskab kommer ud til ALLE (inkl. dem som ikke lige benytter Bill Gates programmer), så må man bøje sig og uploade som beskrevet på den anden "streng".

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 19-05-05 18:14

alt andet lige er der mere ide i at uploade sit nyhedsbrev og så sende linket til denne side til modtagerne af nyhedsbrevet, dels er giver det ikke problemer med hensyn ti lsikkerhedsindstillinger, det tager hensyn til brugere med langsomme forbindelser så de ikke skal downloade tunge mails, og desuden ka ndu nemmere køre sattistik på hvor mange der rent faktisk logger ind og læser nyhedsbrevet

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 19-05-05 22:30

Hvis jeg nu laver siden og uploader den, kan jeg så ikke indsætte den i emailen så den kan ses. Der er så mange der sender så mange flotte nyhedsbreve ud og det ville jeg jo også gerne

Godkendelse af svar
Fra : anetteogjesper

Dato : 19-05-05 22:36

Tak for svaret CLAN.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 20-05-05 07:59

Velbekomme... og takker for points

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 20-05-05 08:19

NB: Jeg er i øvrigt enig med Backtee, og lige netop med din hjemmeside http://www.xxxxx.dk/ vil det jo være af interesse at køre statestik.

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 29-05-05 22:38

Vil gerne vide mere