/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Uforstyrrede strande i Europa i juni?
Fra : Malkekoen
Vist : 599 gange
100 point
Dato : 19-05-05 09:36

Hej,

Vi er 2, der leder efter en rejse med afgang omkring 25-30 maj og 7/14 dage frem. Vi skal bruge et sted, hvor der er gode (og helst relativt uforstyrrede :)) strande, men der skal helst også være andre ting at kigge på. Vandet skal helst være mere end 20 grader (gerne over 24 :).

I må meget gerne komme med konkrete forslag (læs: link). Forslag til rejser udenfor europa er også velkomne (hvis det er billigt :)).

Håber meget at I kan hjælpe. Der er jo ikke så længe til - og vi er i vildrede .......

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 19-05-05 09:44

Hej!
Jeg foreslaar syditalien (jeg bor selv i Rom og ved derfor at Italienerne ihvertfald ikke tager til stranden saa tidligt).
Calabrien (spidsen af stoevlen) er eet af de steder i Italien som endnu ikke er blevet opdaget af turister. Der er utrolig smukt og hvis I gaar ind paa www.initalia.dk og vaelger Calabrien og trykker paa kortet ovre i hoejre side af skaermen - saa vises kortet helt detaljeret og I kan saa gaa ind og trykke paa der hvor initalia har afmaerket med et hus - her er der lejligheder at leje.

Hvis ikke Calabrien - saa kan I ogsaa proeve Apulien (stoevlsens hael) - som er et andet uopdaget region hernede. Jeg har selv vaeret en del i Apulien - som er hjemsted for de beroemte 'Trulli' - proev igen at se paa www.Initalia.dk - samme fremgangsmaade som ovenstaaende.

Haaber I faar en rigtig dejlig tur uanset hvor i europa det bliver

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 19-05-05 12:20

Tjah... et lidt farligt spørgsmål at besvare - for hvis man gør det, er de vel ikke uforstyrrede længere.

Men OK - Sunset Wawe Beach på Kos (et enkelt billede på http://www.laursenhus.dk/index_solrejser.htm under Kos). Der kører du de sidste 4-5 km af grusveje, og der er flere geder på vej der ned af, end der er mennesker. Ved stranden er en enkelt restauration - og et hus, som ejeren af restauranten såmænd knapt er færdig med at bygge. Den er lidt rå at kigge på (på billedet), men der er et lille stykke sandstrand på 40 x 5 meter eller sådan noget, hvor man kan tage sol - og også fint kan komme ud at bade. Jeg har max set 2 mennesker ved stranden (ud over os selv).

Ellers er der en lækker strand lidt nord for Santa Cruz på Tenerife. Det er den eneste strand på øen med hvidt sand (er fra Sahara) og den benyttes stort set kun af "indfødte". Eftersom de arbejder om dagen, kan du godt komme forbi i det allerbedste vejr - uden der et et eneste menneske - og det er faktisk en rigtig superstrand med en lille lagune, hvor børn sagtens kan lege uforstyrret (altså også af bølger). Den hedder Las Teresitas, og du kan se billeder her: http://community.webshots.com/album/120268553RyCjaK

Mvh Erling

Kommentar
Fra : Malkekoen

Dato : 19-05-05 13:03

2 rigtigt gode bud! Lyder faktisk rigtigt lækkert.

Stranden behøver faktisk ikke nødvendigvis at være en sandstrand, bare vandet er klart og rent. Vi har tidligere været på strande med de der halvstore sten, og det var superlækkert - og typisk uden så mange mennesker.

Er der ikke flere, der har lidt guldkorn?

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 19-05-05 13:25

Hvad med Kroatien? - der har jeg vaeret paa ferie utrolig mange gange som barn/ung og der er simpelthen saa mange smukke oeer - jeg vil lige se om jeg kan finde nogle links! - Jeg kan netop huske fra de ferier jeg har vaeret paa at her er masser af hemmelige smaa laguner (som du skriver ikke noedvendigvis med sand) - vent lidt - jeg soeger lige lidt paa nettet

(jeg er blevet i rigtig feriehumoer nu.

Accepteret svar
Fra : acilia

Modtaget 100 point
Dato : 19-05-05 13:34

Kroatien:

http://jesperjuul.com/mit%20Kroatien.htm

http://www.fairtravel.dk/hvar

http://www.aros-rejser.dk/bol

Jeg har selv vaeret paa baade Brac og Hvar som der omtales og jeg kan kun sige at det var skoent (men nu snakker vi tilbage i 80'erne saa der har jo baade vaeret en krig og en masse udvikling i turismen siden da)

vi har ogsaa vaeret paa Paq og Rab og Mali Losinj - alle 3 oeer -

skal i paa camping eller i lejlighed?

Kommentar
Fra : Malkekoen

Dato : 19-05-05 13:39

Det skal være lejlighed/hotel, helst med fly. Mht. Kroatien, så har jeg faktisk været på øen Korcula for 15 år siden. Husker det som utroligt lækkert. Men er vandet ikke lige lovligt koldt på denne årstid?

Skal også lige tilføje, at hotel/pension/lejlighed IKKE skal ligge lige op ad hovedstrøg eller diskoteker (bare for en god ordens skyld).

Kommentar
Fra : Malkekoen

Dato : 20-05-05 17:31

Ingen andre?

Kommentar
Fra : asjens

Dato : 14-06-05 09:49

Vi var for nogle år siden på ferie i en lille perle i Kvarnerbugten, i nærheden af Opatija i Kroatien. Byen hedder Moscenicka Draga, og indeholder en række rigtig gode retauranter (billigt), to hoteller og krystalklart vand. Kroaterne har heldigvis været restriktive mht. byudviklingen, således at der ikke er skudt store beton feriecentre op, som ellers er tilfældet en del andre steder i det ellers smukke land.

http://www.tz-moscenicka-draga.hr/engpocetak.htm

mvh

Morten

Kommentar
Fra : Malkekoen

Dato : 14-06-05 22:12

Lyder lækkert - turen må senere på året gå til Kroatien. Vandet er for koldt lige nu.

Godkendelse af svar
Fra : Malkekoen

Dato : 19-07-05 01:01

Tak for svaret acilia.