/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Sommerbrun?
Fra : LeaBia
Vist : 1641 gange
50 point
Dato : 18-05-05 22:30

Hej.

Nu ligger landet sådan at jeg er MEGET bleg, og godt kunne tænke mig at få lidt farve, jeg har prøvet selvbruner
men de gør mig orange jeg har prøvet at spise gulerødder... Virkede heller ikke. Jeg har prøvet at spise silica "brun" piller
det virkede heller ikke. Findes der ikke en selvbruner der ikke gør en orange og giver striber, eller måke et helt
andet alternativ?

Hilsen Lea.

Kommentar
Fra : Wheel

Dato : 18-05-05 22:33

Hvad med en lille tur i/på den lokale Solcenter, så er man da igang ikk´....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-05-05 22:52

hej Lea - en smule solarium før du går i solen måske - men ellers gå ned og forhør dig hvor du nu engang handler ind - matas for eks - der er flere absolut gode selvbrunere og de vejleder hvad din hudfarve angår så det ikke ser kunstigt ud

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 19-05-05 02:25

Det siges at man må lide for skønheden, men jeg tror du er kønnere i bleg udgave end hvis du har eksperimenteret med alle de kunstige tiltag, man bliver ikke kønnere af at få hudkræft. Som cykelryttere spiste vi bl.a. mange gulerødder, og vi blev faktisk gulerodsfarvet i huden, så det bliver du sikkert også, men du skal spise mange gulerødder og det varer måneder før "resultatet" viser sig. Det ku, være sjovt hvis vi brugte billeder her i Kan Du. Med venlig hilsen K.

Kommentar
Fra : ElseR

Dato : 19-05-05 07:41

Det er vigtig at skrubbe alle de døde hudceller af, inden du bruger selvbruner - ellers giver det striber. Jeg er selv meget lys og bruger selvbruner på benene første gang de skal luftes om foråret - ikke for at blive brun men for at bryde det alt for selvlysende blege. De selvbrunere jeg kender giver en alt for brun farve til det jeg ønsker. Men jeg får et godt resultat ved at smøre benene ind, og så gå og se på hvordan farven udvikler sig. Når benene har den ønskede farve vasker jeg "det overskydende creme" af med vand og sæbe. På den måde får jeg brudt det blege, og benenes farve harmonerer med overkroppens naturlige solbrændthed.

Kommentar
Fra : my77

Dato : 19-05-05 10:06

Prøv med Lancaster's solprodukter. Deres solprodukter er eminente. Jeg har selv svært ved at tage imod farve, men når jeg bruger Lancaster's solcreme kan jeg faktisk se at jeg får farve. Prøv også deres Tan optimizer efter solbadning, den er genial.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-05-05 10:16

kogalejy har meget ret i at du nok er kønnest i din "blege" udgave - det vil jeg give et 13 tal (med hensyn til gulerødderne så skal du spise som en hest for at opnå nogen som helst farve )
ElseR har en rigtig god løsning - som mange bruger - og du sikkert vil have glæde af.
Jeg har en ung pige i omgangskredsen der er meget bleg - rigtig meget endda og kunne overhovedet ikke forestille mig at hun ville se særlig godt ud anderledes - og alle synes bare hun er det kønneste !

Pas på ikke at ligge under for påvirkning fra medieverdenen og alle de "MUST look like" modefænomener - men brug det hoved der nu engang er sat på dig

i mit første indlæg anbefalede jeg netop en smule solarie - og jeg mener en smule - 2 - 3 gange og absolut ingen ansigts sol der består af stråler fra kvartspærer kendt fra de gamle højfjeldssole - du kan med held lægge dig omvendt i et solarie og opnå den effekt der gør at du får lidt farve og den naturlige sol derpå ikke skolder dig men at du nemmere får en naturlig farve.
Jeg ville dog nok anbefale dig at bruge en smule selvbruner af god kvalitet hvis du absolut VIL være brun i en fart. Aldrig for meget - og måske blandet med lidt lotion.
Men igen - mon ikke du er kønnest som du er skabt og med den farve du får naturligt ???

på tale om hudkræft kan jeg fortælle dig, at det har jeg fået af manglende respekt for solen - dog heldigvis i mindre omfang - så jeg ville også have respekt for netop overdreven sol af såvel kunstig som naturlig solbadning - man tror aldrig det sker for en selv - men pludselig slår det ned !!!!! Råd: sørg for at bruge en meget god og meget kraftig beskyttelse - især i ansigtet !!! Den hæmmer ikke at du bliver sundt solbrændt - men hjælper med at beskytte dig !!!!

ps prøv at lægge mærke til dem du ser omkring dig - det er meget tydeligt at se hvem der er naturligt brun og hvem der tager solarie (solarie giver faktisk lidt gustent udseende) - hvorimod en selvbruner brugt forsigtigt kan narre fjenden

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-05-05 13:11

Smør dig (omhyggeligt) ind i Valnøddeolie ! http://www.verde.dk/product.asp?product=2040&page=1

..man lad være at tage tøj på de første timer efter eller brug 'kassabelt' sengetøj, hvis du gør det før sengetid

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : LeaBia

Dato : 19-05-05 13:20

Hej.

Nu er jeg så heldig at jeg er så bleg at når man slukker lyset, lyser jeg op hehe.
Så tvivler lidt på at det er særlig smukt, når jeg ligefrem bliver selvlysende. ;)
Hvordan ved man at man har fået hudkræft?

Kommentar
Fra : LeaBia

Dato : 19-05-05 13:24

Btw har prøvet solarie så det stod mig ud af ørene, jeg bliver kun rød, og så bliver jeg hvid igen. Så det
er heller ikke den store succes.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-05-05 13:53
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-05-05 13:56

Lige en side bemærkning : Jeg er altså helt vild med blege (..gerne helt perlemorshvide) kvinder

De brune må gerne blive på stranden eller i cancergrillen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 19-05-05 13:58

Det er på mode at være bleg ) , som Nicole Kidman og Krp Mary
ellers er der her et par fidusser til at tage toppen.
http://www.oestrogen.dk/visArtikel.asp?PageID=4287

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 19-05-05 14:03
Kommentar
Fra : LeaBia

Dato : 19-05-05 14:38

Hej.

Det er bare fordi at jeg har vildt mange skønheds pletter, og nogen gange klør de og buler ud men det går væk igen
så ville bare lige vide hvad symptomerne er.
kigger lige på hjemmesiderne :)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-05-05 20:23

LeaBia bare fordi dine skønhedspletter driller lidt ind imellem er det nu ikke ligefrem sikkert du har hudkræft - men du vil altid kunne få besked via en hudlæge.

Jeg kan fortælle dig at jeg oplevede det som først et lille sår - væk igen - så troede jeg såret havde dannet noget i stil med en bums eller lille vorte - nå ja - tænkte ikke videre over det - fik flere - alle forskellige - gik så endelig til hudlæge - og ja - godartet hudkræft - surt show - behandlingen skære og skabe - ikke særlig behagelig heller - og i visse tilfælde er sårene af en sådan art at man ikke undgår ar. SÅ.. pas godt på dig - har du af naturen en flot hvid teint så gør det bedste ud af den i stedet - men gå endelig udenfor - solen er jo ikke kun skadelig

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-05-05 21:42

Jeg ka' jo komme at kigge nærmere på dig

[hør] ...NEJ : Det var en joke !!!

Ta' det roligt, men hvis du er nervøs for 'noget' er galt ? ..bør du få en diagnose af din praktiserende læge eller få din læge til at henvise dig til en hudspecialist

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : kandit

Dato : 10-06-05 22:26

Hej Leabia!
Her kommer en historie som er gammel. For det er jeg. Men i min ungdoms vår, før der kom selvbrunere på markedet, ville jeg være brun. Min Mor havde flotte solbrune ben, jeg kunne kun blive pænt brun på arme og ryg - og hvem så dem - i 50'erne. Så hvad gør en fantasifuld tøs? Jo hun smurte sig ind i soya, altså det man gør sovs brun med.
Og jeg synes det var ¨så lækkert med de der brune ben, op på cyklen og ned i byen, til min mors forretning, og jeg elskede vinden der smæg sig om mine brune ben, synes jeg var så flot.
Vel nået frem - så Skreeeg min mor af grin, og jeg forstod ikke noget, indtil jeg selv så ned af mig og mine ben, jeg havde jo svedt under cykelturen, og alt det fine brune hang i striber.
" Kan du så komme hjem og vaske det der af!" Var min mors ubarmhjertige besked.
Slukøret cyklede jeg hjem. Gik i bad osv.
Nu har jeg lært at leve med "at have kigget i Hvide Sande" og det bør du også i sundhedens navn.
Du skal bare vide at du er fin som den du er.

Min datter har fortalt denne historie til sine børn, de griner stadigvæk hver sommer og spørger om mormor ikke skal have kulør på. Og det får vi så, et godt grin giver kulør på dagen. mh Kandit

Kommentar
Fra : Pelle1976

Dato : 03-11-06 09:35

Alternativt skal du vælge en selvbruner behandling.

Du kan finde forskellige alternativer her:

www.tanbetter.dk

God fornøjelse

Pelle