/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
hvordan finder google min side
Fra : olefahnoe
Vist : 804 gange
50 point
Dato : 18-05-05 22:07

hej

hvordan kan man få google (og andre søgemaskiner) til at finde min side

skal jeg sætte noget ind i mit script eller tilmaled mig et sted????

når man søger på www.fahnoefoto.dk finder den bare et link gemmen fotokritik...

hjælp jeg vil være berømt

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 18-05-05 22:13

Du skal have lidt beskrivelser ind i header med metatags. Brug http://www.metamaten.dk/
og følg anvisningen og sæt den kode ind den genererer imellem dine head tags.

//bentjuul

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 18-05-05 22:23

Metagtags som BJ skriver, men du skal jo også tilmelde dig Googles system, så robotterne kan finde din side.
Google er bygget sådan op, jo flere hits, jo højere kommer du op på siderne.

Kommentar
Fra : K_Boldt

Dato : 18-05-05 22:34

Gå til denne side og tilmeld dig:

http://www.google.dk/add_url.html

Kommentar
Fra : tjantzen

Dato : 19-05-05 10:21

Jeg mener nu ikke at fx. google er så let at narre mht metatags.
Engang var ideen at man skulle skrive sidens emner i sine metatags for at gøre den lettere at finde, men derefter gik der inflation i brugen af matatags. Alle skrev bare fx. "sex" i deres matatags og var derved sikret en høj hit rate.
Google er derfor lidt mere snedig end som så. Jeg ved ikke om man helt præcis kan finde en instruktion på, hvordan fx. Google's søgerobot finder og lister sider. Hvis man kunne det, ville det jo være ret let at "snyde" sig til en høj placering.
Jeg har hørt fra web programmøre, at man skal have noget beskrivende tekts på sin forside, som fortæller lidt om, hvad siderne indeholder og det er bla. disse ord, som man listes efter.
Desuden skal man benytte sig af "headders" <H1>, <H2> osv. Da ord i disse overskrifter vil blive vægtet mere end body tekst.
Engang kunne man snyde søgerobotterne ved at at placere en hel masse stikord på sin forside i samme farve som baggrunden, hvilket jo gjorde dem usynlige for øjet men synlige i koderne. Det skulle vist heller ikke virke mere, da robotterne nu også sammenligner tekst- og baggrundsfarve.
Man behøver ikke at melde sin url til, men det kan jo ikke skade.
Robotten kommer jo sikkert forbi aligevel. Spørgsmålet er så hvornår og hvor tit.

Håber at du kan bruge disse tips

mvh
Thomas

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-05-05 10:58

tjantzen -> Læs her :
Citat
Misbruges metadata?
Ikke så meget som førhen. Tidligere mangedoblede mange deres søgeord, da man på denne måde kunne komme højere op i søgeresultatet på visse søgemaskiner. Andre indsatte populære søgeord som "sex" for at få flere hits på deres hjemmeside. Søgemaskinerne er blevet bedre til at udelukke svindlere, og de fleste har fundet ud af, at det nok ikke gavner deres virksomheds eller andres seriøse hjemmesider at indeksere med tilfældige populære og misvisende søgeord. Så misbrug af metadata er ikke noget stort problem i dag. Det er bestemt en god ide at lægge de rigtige søgeord på din hjemmeside vha. metadata, og det er MEGET dumt at misbruge koderne, da du risikerer at blive ekskluderet af mange søgemaskiner.

..fra : http://www.metamaten.dk/faq.shtm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tjantzen

Dato : 19-05-05 11:05

tjeck

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-05-05 11:57

Flotte billeder Ole!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-05-05 12:49

Glad for lange lukketider ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-05-05 13:38

olefahnoe -> Læs også her : http://www.hjemmesideskolen.dk/html/registrer.asp

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-05-05 13:42

..og for rigtige 'nørder' : http://www.joyzone.dk/sw159.asp

Dernæst er det en god idé at få andre til at linke til din side. En af parametrene for de fleste søgemaskine-robotter er at lave en statistik over, hvor mange sites der linker til din URL og giver dig en højere rating, jo flere der er

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 21-05-05 12:12

det virker ikke noget af det jeg har tilmeldt mig ved google jeg har lavet 2 forskellige metatags har prøvet meta "maskiner"

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 25-05-05 19:35

Jeg mener, Google automatisk finder siden, hvis man søger efter en sætning,
som er på den pågældene side??

- men jeg tager sikkert fejl..

//Kettedk

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-05-05 22:19

olefahnoe -> Der er over 500.000.000 sider på nettet

Sært at din ikke bliver 'kendt' med det samme ???

Kære ven; vent nu en måneds tid

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 50 point
Dato : 25-05-05 22:22

Ps. Du får højst besøg af en søge robots rating makanisne 1 gang om måneden, medmindre du i forvejen har megen trafik ...eller som sagt; 'folk' der linker til din URL

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-05-05 22:24

Pps. Alene dét, at du har lagt din URL i dette åbne forum ( www.kandu.dk ), gør at du har større chancer for at blive 'fanget' af en søgerobot der indexerer dig

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : olefahnoe

Dato : 26-05-05 06:56

Tak for svaret molokyle.