/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
dyrlægebesøg
Fra : syllemus
Vist : 4041 gange
100 point
Dato : 18-05-05 21:09

Hej

Findes der en hjemmeside hvor man kan se de billigeste dyrlæger, som man kan med tandlæger.
Det komme selvfølgelig ikke bag på mig med hensyn til deres tårnhøje priser. Jeg har været hos dyrlægen med min kat i dag.
Pris for konsultation 450 kr. øjendråber 100 kr. Udskrive resept 200 kr.
Så jeg kunne nu godt tænke mig at vide, om der ikke skulle være en dyrlæge der bare er lidt billigere.
p.s. bor på Østerbro i København

Syllemus

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-05-05 21:11

Du må ringe til de dyrlæger, der er inden for den radius, som du vil køre/bruge tid på.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-05-05 21:16

Udskrive recept 200,- kr.

Nu vedrører det ikke min kats øjne. Da jeg ringede til min dyrlæge for at få en ormekur til min kat fik jeg tilsendt en regning på 20,- for at udskrive recepten. Ormekuren betalte jeg så på apoteket.

Kommentar
Fra : syllemus

Dato : 18-05-05 21:19

ans- Ja, det ved jeg godt jeg kan, og det kan også være at det ender med det, men jeg kunne jo lige så godt spørge her inde først.

Kommentar
Fra : syllemus

Dato : 18-05-05 21:24

ans- Det er sku rigtigt, han tog 200 kr. for at udskrive en resept til noget antibiotika. Resepten afleveret jeg på apoteket og fik derefter udleveret antibiotikaen som kostede 68 kr.

Kommentar
Fra : frueyde

Dato : 18-05-05 21:24

fandt lige en dyrlæge regning frem, min hund var syg sidtse år og vi fik også der en recept, men han har ikke taget noget for at skrive det ud, konsultationen kostede 345,86, så det lyder dyrt

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-05-05 21:26

Det er dyrt for udskrivning af recept.

Jeg bruger selv Virum Dyreklinik.

http://www.lokalhandel.dk/firma.php?dist=dgo&firma=45853271

Det gør min søster også, når hendes katte skal til dyrlæge. Min søster bor også i København.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-05-05 21:27

Ja, det er desværre ikke unormalt med de priser du nævner der syllemus, heller ikke her ovre i Jylland.

Så om du kan være heldig at få det billigere, må du spørge forskellige dyrlæger om.

mvh dova

Kommentar
Fra : syllemus

Dato : 18-05-05 21:30

Jeg kan godt se at jeg er nødt til at skifte dyrlæge.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 18-05-05 21:38

Du kunne evt. presse ham lidt..det er faktisk nogen gange muligt at prutte om prisen..hvis du nu siger til ham at du har tænkt dig at skifte dyrlæge, pga af hans priser kunne det jo være!
Bare en idé..den virker på banker he he

Kommentar
Fra : lillespir

Dato : 18-05-05 21:47

Hej syllemus.
Hvad betyder mest for dig? Dyret eller pengene??
Men inden du finder din billige dyrlæge så læs lige dette.
http://www.stop-dyrlaege-breth-hansen.dk/
Hilsen Rita

Kommentar
Fra : syllemus

Dato : 18-05-05 21:53

mangorossa- Ja det kunne være at jeg skulle prøve at prutte med prisen, selv om jeg ikke tror man kommer langt med det, så er det nok bare bedre at skifte dyrlæge.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 18-05-05 21:55

hmm, det er jo lidt rystende...mildt sagt.
Men tak for advarslen.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 18-05-05 21:56

Ja syllemus, jeg synes godt at du kan gøre opmærksom på at du synes det er en ublu pris.

Kommentar
Fra : syllemus

Dato : 18-05-05 22:09

lillespir- Begge dele betyder noget, men det er jo klart at man gerne vil have det billigst muligt og ikke ønsker at betale overpriser for at få sit dyr behandlet.
Men jeg ønsker samtidig også at min kat skal have en god behandling hos lægen, så misforstå mig endelig ikke.
Jeg har læst om dyrlæge Breth Hansen, han burde aflives!

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 18-05-05 22:16

..jamen ikke med hans eget aflivningsmedicin...hø hø

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-05-05 22:17

lillespir

Citat
lillespir Dato : 18-05-05 21:47

Hej syllemus.
Hvad betyder mest for dig? Dyret eller pengene??
Men inden du finder din billige dyrlæge så læs lige dette.

At tage 200,- kr. for at udskrive en recept viser mere om dyrlægens måde at tjene penge på end noget andet.

Den dyrlæge, som jeg henviser til er ikke "en billig" dyrlæge.

Kommentar
Fra : lillespir

Dato : 18-05-05 22:18

Hej igen Syllemus.
Jeg er glad ved at du værdsætter både din kat og samtidig skeler til finanserne,
jeg støtter dig i at det er en urimelig høj pris du skal betale, men hvis den dyrlæge er alene i dit distrikt ,har han/hun jo frit spil med priserne. Desværre.
Ja. det burde han.

Rigtig god aften til alle i denne tråd.
Hilsen Rita

Kommentar
Fra : lillespir

Dato : 18-05-05 22:24

Hej Ans.
Det var ikke din dyrlæge jeg henviste til....
Jeg anede ikke engang at han også havde klinik der,
vidste bare at det var et eller andet sted på sjælland.
Det var først da du havde skrevet dit indlæg at jeg kikkede på hans adr.liste.
Hilsen Rita

Kommentar
Fra : syllemus

Dato : 18-05-05 22:24

lillespir-Jeg bor i København, så der er frit valg mellem hylderne.

Kommentar
Fra : syllemus

Dato : 18-05-05 22:27

mangorossa- hvorfor ikke, jeg læste på hjemmesiden han brugte elektrisk stød som aflivning på en kat....

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 18-05-05 22:31

Sylle..oki, jeg læste bare et andet sted at en kvinde sad længe med en kat som ikke døde ...nærlæste det ikke..bruger han kun el?

Så ville det være en fin måde..sidder allerede og fantaserer om hvordan

Kommentar
Fra : lillespir

Dato : 18-05-05 22:31

Syllemus.
Jeg håber du finde en der er rigtig god til en fornuftig pris.
Grunden til jeg farede i blækhuset her, var at vi selv har brugt ham da vi ikke kunne få fat i andre den nat vi skulle bruge en dyrlæge , og det var bestemt ikke nogen positiv oplevelse for vores kat.
Rita

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-05-05 22:51

Jeg var lige ved at blive nervøs, men ser nu til min lettelse at dyrlægerne i Virum ikke har samme adresse.

Puhhh ha.

Virum Dyreklinik
Grønnevej 133e
2830 Virum
Telefon 45 85 32 71
Fax 45 83 70 41

som jeg i 14 år har været meget tilfreds med.

og

http://www.stop-dyrlaege-breth-hansen.dk/

som holder til Grønnevej 81, 2830 Virum.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : syllemus

Dato : 18-05-05 23:04

ans- der fik du godt nok en på forskrækkeren, tænk nu hvis det havde været Breth Hansen du havde brugt som dyrlæge i 14 år.
Men så tror jeg nu ikke at du havde haft din kat særlig længe.

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 100 point
Dato : 18-05-05 23:16

Jeg vidste ikke, at der eksisterede en Bret Hansen i Virum.
Men jeg vidste at Virum Dyreklinik bliver ledet af en kvindelig dyrlæge.

Jeg har jo altid været så glad for min dyrlæge. De behandler en så personligt. Man skulle tro, at de havde kendt dyrene i årevis

Seriøst

Virum Dyreklinik har altid "tid" og personalet er meget medfølende. Spørg "dumt" du får altid et svar, der er til at forstå.

Hilsen ans, der i morgen skal til Virum for at købe kattemad

Godkendelse af svar
Fra : syllemus

Dato : 18-05-05 23:23

Tak for svaret ans. det kan være at jeg skal besøge Virum Dyreklinik næste gang, selv om der godt er lidt længere at køre, men det må mine katte finde sig i.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 19-05-05 04:57

Her er også en advarsel om en dyrlæge .Niels Brendorp, Dyrehospitalet København, der af livede en ilder uden at give den bedøvelse først så dyret kunne være afslappet og uden smerte, nej det gjorde han ikke selv efter at ejeren var blevet fortalt at det var sådan at det skulle forløbe.
http://home.worldonline.dk/batmanxx/Aflivning.htm

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 19-05-05 05:00

Der findes i øvrigt en dyreklinik specielt for katte, der bliver gået ind for holistiske metoder
Priserne ?
http://www.felina.dk/page.asp?id=19

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-05-05 13:07

syllemus

Det var ikke helt rigtigt med de 20 kr. for udstedelse af recept, men 50 kr.

Jeg var hos dyrlægen i går. Vi talte om de 200 kr, som du havde givet for en recept. Hun syntes, at det var helt hen i vejret.

Vi talte også om den anden dyrlæge, som holder til på samme vej. Hendes bebærkning var:
"Nævn ikke den dyrlæge for nogen"

Hilsen ans og god week-end

Kommentar
Fra : chilialya

Dato : 26-06-08 22:59

hej...
skal selv have katte her om 14 dage.. så er selvfølgelig inde for at kigge på dyrelæger...
jeg fandt så en på ryesgade på østerbro. som både er ok på deres priser og ser godt ud...
men har selvfølgelig ikke været derinde...
men skal ringe til dem imorgen. så kan jo lige skive hvordan de virker...
det er jo lidt tættere på...
det er jo en vigtig ting, så skal føle sig tryk.
hilsen