/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Frostsikker vaskemaskine
Fra : mdo
Vist : 7420 gange
100 point
Dato : 25-09-02 09:30

Jeg har en vaskemaskine i vores sommerhus - hvordan sikre jeg den m.h.t. frost ?

Planen er nemlig at vi ikke vil have varme på i sommerhuset om vinteren når
vi alligevel ikke bruger det !

/mdo

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 25-09-02 09:46

Hej mdo

Efter du har lukket for vandet (hane bag ved maskinen eller husets hovedhane)
Starter du din vaskemaskine uden: Tøj ,sæbe og skyllemiddel vælg bare et let program 30 eller 40 grader.

Så snart du kan se/høre at der ikke længere kommer vand i maskinen skifter du program til centrifugering, og lader maskinen stoppe naturligt.

Nu skulle den gerne være tømt for vand og frostsikker

mvh srhansen

Accepteret svar
Fra : mcloud

Modtaget 110 point
Dato : 25-09-02 09:56

hej mdo
Du lukker for vandet ,piller slangen fra den hane den er tilsluttet,pillet filteret ud ,nederst på forsiden og tømmer maskinen for vand. Du har nu tømt maskine ,pumpe og vaskekar for rester af vand.
HUSK også at tømme evt termobatteri for vand ,samt resten af husets rør .
mvh mcloud blikkenslager

Kommentar
Fra : jko

Dato : 25-09-02 10:09

Hej mcloud
Hvordan sikrer man sig egentlig at husets rør er fuldstændig tømt for vand ???
mvh
jko

Kommentar
Fra : mcloud

Dato : 25-09-02 10:22

hej jko
Du kan aldrig være sikker på at du har tømt husets rør helt for vand ,der vil stå en lille smule de steder hvor rørene f.eks løber vandret for derefter at løbe nedaf for derefter igen at løbe opad,men du kan tømme så meget vand af installationen at der er plads til at vandet kan udvide sig ved frost.Man skal huske at lukke alle vandhaner op så vand ved en udvidelse kan løbe ud af hanen .
mvh mcloud

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-09-02 09:50

On Wed, 25 Sep 2002 07:29:33 GMT, "mdo" <mdo.news@kandu.dk> wrote:

>Jeg har en vaskemaskine i vores sommerhus - hvordan sikre jeg den m.h.t.
>frost ?

Tøm vandet ud af kar og tilløbsslange. Se manualen for detaljer.

--
Jens

Anatomically Correct beats Politically Correct!

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-09-02 03:51

>
> >Jeg har en vaskemaskine i vores sommerhus - hvordan sikre jeg den m.h.t.
> >frost ?
>
> Tøm vandet ud af kar og tilløbsslange. Se manualen for detaljer.
>
> --
> Jens

Du kan også hælde lidt kølervæske på/i den. Så er du sikker... Men som Jens
skriver er det oftest nok at tømme den grundigt for vand.

Thomas
_________________________________________
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002