/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
En chihuahuas størrelse
Fra : emiliec
Vist : 548 gange
40 point
Dato : 18-05-05 19:05

Hejsa

Jeg er bare den overlykkelige ejer af en lille super dejlig chihuahuahvalp på knap 10 uger.

Igår var han oppe på mors køkkenvægt og vægten sagde ca 1100 gram. Er der nogen med lidt erfarring som kan give et cirka bud på hvor stor han så engang vil blive?

Hvor stor han end bliver vil han dog altid være en handy lille hund man kan have med sig mange steder i en taske.

Er der nogle som ved hvilke steder man somregel må have en lille hund i en taske med?
Kan man f.eks. have den med i butikker indkøbscentre osv..?

Mvh. Emilie og lille Malthe :)

Kommentar
Fra : zikka

Dato : 18-05-05 19:18

Tillykke med din baby

Vil tro han kommer til at veje max. 1½ kg - og ja har du ham i en taske kan han komme med hvor som helst. Min egen hundi har sågar været på restaurent x flere.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 18-05-05 19:32

Hej emiliec..

En Chihuahua vejer oftest omkring 2 kg., men mindre vægt - og op til 3 kg. er tilladt ifølge racestandarden. At din bassemand lige nu vejer 1100 gram, tror jeg ikke du kan bedømme dens voksenvægt ud fra.

Tillykke med krapylet

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 18-05-05 19:34

Får i min ørebollesnegl af vide, at naboens chihuahua, som er 5 år...vejer 1370 gram!

Kommentar
Fra : Frederik_Gren

Dato : 18-05-05 19:45

chihuahuahuahuahuahuahuahuahuahua

Kommentar
Fra : hehoa

Dato : 30-05-05 20:24

Hej Emiliec
Jeg har 3 chihuahua`er, som er helt forskellige i størrelsen - men gældende for dem alle er at vi nogenlunde har kunne regne ud hvor store de blev når vi kendte vægten i 8-10 ugers alderen.
Vores ældste vejer godt 2½ kg - han vejede 1000 gr. da han var 10 uger, den yngste han vejede knap 1000 gr. i 10 ugers alderen og vejer nu ca. 2300 gr. og vores pige vejer ca. 1500 gr. nu som 6 årig og vejede også kun ca. 800 gr. som 12 uger gammel.
Håber du kan bruge disse mål som vejledning til din egen - jeg vil umiddelbart skyde på omkring 26-2700 gr. som voksen - lidt mere såfremt han bliver kastreret.
Du må ikke have din hund med i supermarkeder eller andre steder hvor der sælge fødevarer - somme tider ser de stort på det, men reglerne siger at man ikke må
Vi har haft vores yngste med på hospitalet - blev smuglet ind ad et vindue - men det må man altså heller ikke
Ellers spørg ad - der siges sjældent nej, mens man står med hunden, men svaret kan være at næste gang må du ikke - rigtig god fornøjelse med din chihuahua
Venlig hilsen Hehoa

Kommentar
Fra : zikka

Dato : 30-05-05 22:25

Tjaa.. muligt de ikke må komme i supermarkeder, men ingen har nogensinde sagt noget når min pekingeser har siddet i sin taske i indkøbsvognen, hun har siddet der hvor der normalt sidder et barn. Det er rigtigt de ikke må komme i en restaurents køkken, men de må gerne være hvor der severes mad. Jo mere velopdragen din hund er des flere steder kan du have den med. Har man den i taske rejser den gratis med tog og bus.

Kommentar
Fra : Bumpige

Dato : 11-01-06 22:48

Jeg har også flere gange haft min med i tasken. Både inde i en tøjbutik og i et større center. Så længe det er alm forretninger tro jeg ikke at det betyder spor, det er først når det er dagligvareforetninger og resturanter at jeg tror det vil sætte grænsen og bede en om at gå udenfor med hunden....